hoi! ik hoor/lees allemaal verschillende verhalen, maar zelf weet ik het even niet meer... isabel is 8,5 weken oud en ze slaapt overdag niet heel erg veel. ze wordt al gauw nadat ik haar in bed heb gelegd wakker en begint te huilen. soms slaapt ze daarna wel weer in, maar meestal moet ik naar boven rennen om haar te troosten en/of een speentje te geven. met de fles is ze meestal binnen een half uur (met verschonen en boeren) klaar. hoe lang mogen kindjes van deze leeftijd op een dag wakker zijn? en moet ik haar langer wakker houden zodat ze meer slaapt? in de nacht heeft ze wel eens van twaalf tot zes doorgeslapen, maar de laatste tijd komt ze gewoon om de vier uur. dit doet ze overdag ook en zo niet dan maken we haar (overdag of in de nacht) om de vier uur wakker. hebben jullie tips om een goed ritme te krijgen? en zou ze meer moeten eten om beter te slapen? volgens het cb groeit ze goed en heeft ze een goed gewicht dus is dat wel handig? ik weet het even niet meer. hoe zat het bij jullie en hebben jullie tips? bedankt!
Ik heb geen idee, Kyano slaapt ook erg weinig overdag. Maar s'nachts slaapt hij wel goed door. Dus ik heb helaas geen tips voor je, maar blijf je topic ook ff volgen.
leg je kyano wel telkens in bed? of in de box? of bij jou? en ben je dan de hele dag bezig met entertainen (klinkt bot, zo niet bedoeld!), want ik heb overdag nog zo'n 100.000 dingen te doen ... ik zou graag de hele dag knuffelen met de kleine, maar dat kan dus niet enne er zijn mensen in mijn omgeving dat je je baby teveel kan verwennen ... mja, de hele dag alleen in bed liggen lijkt mij ook niets...
Hoi, Volgens het boek regelmaat en inbakeren zijn kinderen van 8 weken oud 60 a 75 minuten wakker per keer en maken daarna een slaapje van 2 a 3 uur. En ze krijgen 5 a 6 voedingen per dag. Ik zou haar trouwens 's nachts niet wakker maken, overdag wel. Mischien is het inbakeren en het regelmaat en rust-ritme iets voor je? Met regelmaat bedolen ze: wakker-uit bed-fles-knuffelen-box-moe?slapen-wakker, etc. Toen Jelle 8 weken oud was maakte hij ingebakerd wel slaapjes van 2 a 3 uur. Nu is hij 13 weken oud en moet hij slaapjes van 2 uur maken maar slaapt nu vaak maar 45 min. Het is dus niet altijd zoals het in het boek staat.. Succes..
ik ga het in ieder geval eens proberen, dat inbakeren, wie weet helpt het! en met snachts bedoel ik de voeding om een uur of twaalf (of later als het zo uitkomt...) ik kan haar toch moeilijk laten doorslapen als ze om 20u een voeding heeft gehad en om twaalf uur niet wakker is, of wel? maar verder laat ik haar na die laatste voeding gewoon slapen tot ze komt...er waren een paar nachten bij dat ze 5 of 6u sliep, maar nu komt ze gewoon weer om de 4u...of moet ik er alleen uit voor een speen en niet denken dat de geluidjes (en zachte huilen) dat ze maakt niet voor de honger is? pff...leuk kids, maar ik denk er denk ik teveel over na...
Altijd leuk boeken lezen om te kijken wat de kinderen moeten doen. Hier klopte er ook niets van hoor! Dochter slaapt vanaf het prille begin overdag weinig, soms helemaal niet, maar `s avonds en `s nachts prima. Inbakeren even geprobeerd, maar dochter wilde echt niet slapen. Om de paar dagen sliep ze lang en dan een paar dagen weer weinig en dat ze nu nog steeds (7 maanden is ze nu). Op hoeveel flessen zit Isabel? Die voeding van 12 uur `s nachts zou ik inderdaad niet overslaan. Wij gaven hem alleen al om 23 uur. Dan dronk ze om 3 uur nog een keertje en rond 7 a 8 uur weer. In die periode was ik ook veel met dochter bezig hoor, in de box liggen wilde ze een kwartiertje en dan was het weer huilen. Ik kwam op sommige dagen nergens aan toe. Gaf niets deed het na 19 uur samen met manlief en dan waren we zo klaar. Je verwent haar echt nog niet hoor, mijne speelt inmidels graag alleen en is dan zo druk bezig dat ze alleen af en toe kijkt waar ik ben.
Mijn zoontje is 9 weken en hij is overdag ook steeds meer wakker. 's nachts slaap hij al van tien tot 6 en daarna tot 9 uur. Dit doet hij prima in zijn eigen bedje, maar overdag weigert hij ook te slapen. verschil is wel dat hij heel moe is, maar hij wil alleen op mijn borst. Ben nu sinds twee weken aan het inbakeren. Het is helaas geen tovermiddel. Het gaat iets beter. Nu slaapt hij bv 'al' 20 minuten in zijn ledikantje. Zodra hij huilt en gaat krijsen haal ik hem er uit en dan laat ik hem bij mij slapen. Hij is nog zo klein en als hij 4 maanden is, dan gaat het vast anders. merk ook dat hij elke week weer langer zichzelf kan vermaken. Hij lig na elke voeding wel een half uur in de box te spelen. Ondertussen kan ik stofzuigen e.d. Mijn dag staat ook helemaal in het teken van de baby, maar ik merk wel dat ik elke week weer een beetje 'vrijheid' erbij krijg.
isabel zit op 6 flessen en een enkele keer (wanneer ze doorslaapt en de fles van ongeveer 4u in de nacht overslaat). misschien toch een ritme maken waarin 23u de laatste fles is...scheelt mij ook een uur wakker moeten blijven fijn om te horen dat isabel niet de enige is die slecht slaapt...en fijn om te horen dat ik haar inderdaad nog niet verwen! alles komt goed als ik lees dat jouw dochter ook niet "verwend" ofzo is! bedankt
klinkt gek misschien maar ze kunnen nog zoveel in n boek zetten.maar elk kindje is anders en uniek.en dus heeft elk kindje ook een ander ritme. jij voelt t beste je kindje aan en de behoefte ervan. je moet gewoon proberen voor jezelf een vast ritme te vinden in t begin. vaste tijden ongeveer aanhouden. ik merkte bij onze meid dat vaste slaaptijden t beste hielp. sochtends uit bed,eten ff spelen/honden uitlaten en naar bedje. op een gegeven moment sliep ze sochtends zo'n 2 uurtjes en smiddags na dr fles van half 1 ff spelen en wakker,en rond 2 uur lag ze op bed.en sliep ze ook zo rond de 2 uurtjes. savonds t zelfde.we hebben vannaf begin af aan echt ons voorgenomen een vast ritme aan te houden.naar boven in bad/verschonen, op bed zitten en fles geven,ze viel in slaap en zo op bed leggen. ook al was ze wakker legde ik dr toch in bed. als we iets horen ,speen geven en weer weg.ging ze huilen,ff troosten bed weer in en slapen. we blijven altijd in haar kamertje.hoe hard ze ook huilt. en hebben dr nog nooit mee naar beneden genomen weer. een maal boven gaan we niet meer naar beneden. zo leert ze dat t echt tijd is te gaan slapen. ze is nu 6 maanden.en t dagschema is wel anders nu aangezien ze meer eet (fruit sochtends en met etenstijd groente).en toen we met 4 mnd met groente begonnen was t nacht ritme ff helemaal verstoord.maar toch blijven proberen en dat werkte uiteindelijk. maar probeer wel als we thuis zijn elke ochtend dr te laten slapen en smiddags ook n tukkie.al is t maar een half uurtje. ik merk gewoon dat ze moe is en dan probeer ik vannalles om dr in slaap te krijgen en leg dr op bed. maar doordat we vannaf t begin veel dingen met regelmaat deden is t nu veel makkelijker. pas sinds een week krijgt ze geen nachtfles meer.dus is t om 8 uur flesje op en naar bed.en dan komt ze af en toe nog maar ik geef niks te drinken. gewoon speen erin en slapen.en vannacht was ze klaarwakker,ff eruit in de stoel op dr kamer in slaap gesust en ze sliep weer lekker. mijn mening is dat je gewoon dat ritme moet zien te vinden (is erg moeilijk weet r alles van ). elk kind is anders.de een heeft meer slaap nodig als de ander.dat is t zelfde als bij volwassene denk ik. ik heb aan 6 uur snachts genoeg maar mn vriend wil toch echt 8 uur slapen.leer ze ook niet aan in de box te slapen.box = spelen bed= slapen. ik zou ze voorlopig nog ff die laatste fles geven.als ze wat meer gaan krijgen straks (groente,liga,fruit)zitten ze wat voller vaak waardoor ze snachts langer doorslapen misschien. 1 tip!let op met dat inbakeren.doe t alleen als t echt niet anders kan en met begeleiding!
Justin slaapt snachts zonder problemen in zn bedje, sinds 2 dagen van 23.00 (laatste fles) tot 6.30. Overdag slaapt ie bijna niet (wat hazeslaapjes tussendoor) en wil ie ook niet in zn ledikant, dus ligt ie gewoon beneden in de box. Echt een ritme hebben we overdag nog niet gevonden..... Jus wil gewoon niet slapen overdag, en snachts slaapt ie wel door. Bovendien groeit en eet ie prima en is ie vrolijk, dus dan is het volgens mij prima.
zolang ze vrolijk zijn is t denk ik goed idd. als ze moe zijn gaan ze echt huilen. ik dacht in t begin dat ik n huilbaby had.niet dus ze was gewoon moe.en doordat ze zo moe was kreeg ik dr niet bed waardoor t juist erger werdt.we hadden nog niet echt ritme.duurd n poos voor je die echt gevonden hebt vindt ik. hoe vaak ik niet heb zitten huilen met een jankend kind in mn armen. elke dag weer denken hoe kan ik t dan anders doen. maar gewoon blijven volhouden.is een leerproces voor zo'n kind. weet je...ik vraag me af of jongens nou makkelijker en rustiger zijn als meiden. bridgett is echt een pinnetje....echte meid...
ik ben daar nog niet over uit over dat verwennen.... maar ik weet wel dat ze gewoon een loopje met je nemen hoor soms. dan doet ze alsof de wereld vergaat als ze in bed ligt.kom je bij dr,gaat ze lachen.zo van "haha ma, je bent er toch weer ingetrapt"
inkie1980: dat komt me bekend voor! een lachje van "haha ben je weer de trap opgekomen voor mij" en dan is het een kwestie van speen geven en dan loop ik de deur weer uit...of ik reageer met "zit je mama nou voor de gek te houden? boefje!" en dan de speen...hehe als ik mn schoonzus mag geloven was haar zoon een hele goeie slaper, rustig etc, maar of dat voor alle jongens geldt?
Ik heb geen tips voor een goed ritme, wel is het goed om je kindje het verschil tussen dag en nacht duidelijk te maken. 's Nachts als ik Louiza voed houd ik het donker, enkel een klein nachtlampje blijft aan. Overdag blijft ze bij mij in de leefruimte of neem ik ze mee in de wandelwagen. Hier slaapt Louiza (sinds een week) best wel veel. Rond 19-20u na haar badje slaapt ze tot 9 uur in de ochtend. (met tussenpozen elke 3, 4 of 5 uur voor borstvoeding) Overdag slaapt ze gemiddeld 5 uur bij elkaar. Maar dat hangt er ook vanaf omdat ik veel ga wandelen en dan slaapt ze natuurlijk ook veel in de wandelwagen. Wel heb ik rond 6 weken een rotweek gehad want ze had erg last van regeldagen en sprongetje (groeispurt) waardoor ze erg weinig sliep en veel huilde.
ja zo zeggen ze ook dat je t kamertje snachts donker en overdag licht dus gordijnen open.zodat ze dag en nacht leert...nou doe ik echt niet hoor. overdag als ze gaat slapen dan gaat alles dicht. zelfs t raampje boven de deur is donker bij haar. slaapt veel beter hier daardoor. in t begin had ze alleen dr gordijnen.veels te licht. nu heeft ze luxiflex de gewone gordijnen en darachter aan de gewone vast de donkere verduisteringsgordijnen.ze sliep meteen veel beter.