ik ben echt de wanhoop nabij met mijn zoontje hij heeft steeds last van verstoppingen, spugen(de ene keer meer dan het andere), onrustig, weinig slapen, soms helemaal overstuur, ontroostbaar en vandaag ging het weer helemaal mis, meneer was vanaf 6 uur vanochtend wakker en onrustig, hij wilde absoluut niet verder slapen en huilde aan 1 stuk door. heb echt van alles geprobeert qua voedingen, hij drinkt nu friso comfort gemengd met de standaard, heb ook alle huismiddeltjes geprobeerd tegen de verstopping maar niks wat werkt. omdat hij ook steeds zo'n droge vlekkerige huid heeft dacht mijn zus dat het misschien wel koemelkallergie is, ze herkende een aantal symptonen omdat haar dochtertje het ook heeft gehad, nou ik het consultatiebureau gebeld over misschien koemelkallergie en dat was zeker het geval niet ik moest absoluut niet op eigen houtje de voeding gaan proberen, en dat ik niet elke keer van melk moet veranderen, de tip was gewoon de melk voor bereiden met koud water (ookal vertelde ik dat de comfort klonterig wordt met koud water) en dan opwarmen. want met te warm water spatten de eiwitten uit mekaar enz..anders toch naar de huisarts.. de huisarts zegt er is niks aan de hand, het kind is gezond .. voor de verstopping half theelepeltje vers geperste sinaaappelsap, geprobeerd maar doet hem niks ik vind het toch zo raar, de ene dag een heel blij kind dat goed drinkt ,speelt en slaapt en de andere dag is het helemaal mis..ik begrijp er helemaal niks van... ik begin echt moe te worden..begin rugklachten en nekklachten te krijgen door de spanningen hierdoor en ben gewoon ten einde raad.. sorry voor mijn lange ingewikkelde verhaal maar ik moest het gewoon van me af schrijven..
Heb helaas geen raad, maar hier heb je een dikke internet knuffel. Hoop dat je gauw wat rust krijgt, Liefs Tinkerbel
hij is 2 maande zie ik. wacht nog een maandje dan is alles over. geloof me. en wat helpt als hij misschien reflux heeft zn bedje met een kussen onder het matras verhogen dat hij meer recht op ligt, dan komt zn spuug niet omhoog. hielp bij ons echt. eerste 3 maanden zijn het zwaarst wij dachten we hebben een huilbaby en bij de 3 maanden ineens vorbij. veel succes
oh ja en bij verstopping dat hadden wij ook je hebt van vsm voor babys daar iets voor druppeltjes. helpt zwaar goed
Wat vermoeiend is dat voor je! En ook voor je zoontje, want hij zit ook duidelijk niet lekker in z'n vel. Ik heb niet zoveel verstand van FV, maar is het niet zo dat je niet te vaak van voeding mag wisselen? Dat is ook niet bevordelijk voor z'n darmpjes, die moeten telkens aan een andere voeding wennen. En symptoombestrijding? Zoals lekker met hem in een warm bad of onder de douche? Massage? Hem lekker warm bij je dragen in een draagdoek? Veel succes meid!
Ik zou i.i.g. zeker niet de koemelkallergie als optie wissen omdat het CB zegt dat dat zeker niet het geval is. Die roepen wel meer nl. Ben je al eens bij de huisarts geweest?
Ik zou ook laten testen op koemelkallergie. Ons dochtertje heeft dat ook en toen wij dat nog niet wisten was het echt een ramp hier. Sinds de diagnose krijgt ze Nutramigen, 't is een hele andere baby. Echt ik zou die koemelkallergie niet uitsluiten.
bedankt allemaal voor jullie reactie's ik sluit de koemelkallergie zeker niet uit, en mijn zus blijft maar volhouden dat dat het is omdat ze zoveel terug herkend.. ik ben vorige week bij de huisarts geweest maar die zegt dat hij gewoon gezond is, ik heb het gevoel dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd.. hij drinkt nu al ruim 4 weken de friso dus volgens mij zijn zijn darmen daar nu wel aan gewend
Sorry hoor maar jouw CB heeft geen verstand van klaarmaken flessen! De werkzame stoffen in Comfort lossen pas goed op en werken pas goed als je de Comfort klaarmaakt met heel heet water. Yinthe krijgt volledig Comfort. Ik kook water en neem dan de helft van de fles. Comfort erbij en goed roeren (ik gebruik een minigarde). Dan koud gekookt water erbij tot de fles vol is. Je fles is dan meteen op de juiste temperauur. Voor goed advies kun je ook de hulplijn van Friso bellen. Ik heb daar echt hele ervaringen mee! Zitten professionele diëtisten. Heel veel succes! Edit: bronwater met zo min mogelijk mineralen ipv kraanwater wil ook helpen.
ik zei hetzelfde tegen het cb maar die bleven volhouden koud water, ik gebruik zowiezo geen kraanwater maar evian water.. ik zit te denken om zelf de pepti te gaan proberen voor een week aangezien ik van het kastje naar de muur steeds gestuurd word
Heel jammer dat je kindje zich zo naar voelt. En het enige wat hij eraan kan doen is huilen, zodat jij gaat uitvissen wat er loos is. Maar koud water........ Lees maar eens goed op een pak Friso Comfort. Daar staat echt dat je kokend water moet gebruiken. Ik doe het precies hetzelfde als Pendrag. Als je het goed doet, wordt de melk een beetje papperig, en met te koud water blijft het dun, dan helpt het ook niet.
Hoi, Wat jij nu beschrijft heb ik ook met Jaslynn gehad. Ook ik had het vermoeden dat het aan de voeding lag (zij kreeg toen Friso hypoallergeen) en heb dit dan ook aangegeven op het cb en daar kreeg ik als antwoord: onzin, dat is de beste voeding die je baby kan krijgen, daar ligt het niet aan, en van voeding veranderen is al helemaal niet goed, kan je haar niet aandoen bladibladibla. Ik snap dat dit haar werk is en dat ze er waarschijnlijk verstand van heeft maar zij zag Jaslynn maar 5 min. terwijl ik dag en nacht degene was die zag hoe mijn dochtertje door een hel ging. Op een gegeven moment dacht ik..bekijk het maar, míjn gevoel zegt dat mijn dochtertje andere voeding nodig heeft en wat iemand, die allerlei diploma's, certificaten of whatever heeft, denkt te weten zal mij een worst wezen. Ben toen overgestapt op Nutrilon standaard en ik kreeg er meteen een heel ander dochtertje voor terug! Krampjes waren zo goed als verdwenen, ze huilde nu alleen als ze honger had en niet meer de hele dag en ze maakte poepluiers waar je u tegen kon zeggen, zo mooi. Dus wat ik hiermee wil zegen is dat het cb een hoop weet maar het niet altijd bij het rechte einde heeft. Elke baby is ook anders en wat goed voor de ene is hoeft niet goed te zijn voor de andere Dus als jouw moedergevoel zegt dat het misschien koemelkallergie is zou je haar daar misschien toch op moeten laten testen Succes! Groetjes Jessy
Wat rot voor jullie zeg Friso Hypoallergeen (als je daarop over zou willen stappen maar das denk ook weer een omschakeling voor de darmpjes en kan dus ook weer voor problemen zorgen) moet je maken met afgekoeld gekookt water, maar om te proberen kan je misschien ook de gewone voeding die ie nu krijgt hiermee maken. Misschien wat extra water bij de voeding (zo'n 10 ml op 100 ml voeding), dan wordt de poep wellicht ook wat minder hard... Maar dat heb je vermoedelijk ook al geprobeerd, net als Cinababy van VSM? (hielp hier goed) En kwa droge huid... Weet niet of je hem elke dag in bad doet, of wat je gebruikt verder maar misschien eens proberen 2 x per week in bad en verder natuurlijke olie gebruiken... Zeg ook maar wat hoor weet verder niet wat je al doet... Maar ga gewoon op je gevoel af en niet op het cb! Liever dat je uitsluitsel krijgt dat het het niet is dan dat je je achteraf voor je kop kan slaan omdat dat het WEL was toch? Succes en veel sterkte, hopelijk vind je snel de sleutel tot een blije baby!
hallo vsm cinababy heb ik, voor de huid gebruik ik badolie van baldeum en ik doe extra 30 cc water in zijn flesje