Wat moet ik nou?????

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Adorable, 11 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Heeeii heeii,

Ik zit met een probleem...Nja geen probleem, ma een enorme frustratie!!

Ik heb een zoontje van bijna 2jaar, hij is nou al een week super dwars en weigert te eten TENZIJ hij het zelf mag doen....
    Wat moet ik nou, ik wil hem net soep geven waar hij normaal dol op is en wat er zonder problemen in gaat, en nu weigert hij het te eten TENZIJ het hij het zelf mag doen natuurlijk.... Ik vind het enorm frustrerend, aan gezien ik geen zin en energie heb om ma elke keer de hele keuken te gaan dweilen omdat meneer zelf zijn soep wil eten.... Ook zit ik in de laatste dagen van mijn zwangerschap en heb het helemaal gehad, njaa ik wil gewoon graag gaan bevallen en eindelijk ons 2e zoontje in de armen sluiten en van die dikke buik af zijn.

Ik heb hem nu dus uit wanhoop zijn bord soep ma gegeven met een lepel en jawel hoor je raad het al... de hele keuken zit onder de soep pfffffff wat moet ik nou... als ik het hem niet geef eet hij dus niet....

2. fopspeentje

fopspeentje Bekend lid

17 apr 2011
    562
    0
    0
    huismoeder
    In ons paleisje
    als ik eerlijk ben vind ik dat je zeurt.. mijn dochter is ook nog geen 2 maar ze eet al een half jaar zelfstandig. het knoeien hoort erbij, je kunt niet verwachten van een kind dat die zonder knoeien eet.

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Uhm tja.. Hij zal toch moeten eten..

Snap dat je er op dit moment totaal geen zin in hebt, om het allemaal schoon te maken.. Misschien kun je iets rondom hem leggen zodat je dat alleen in de was hoeft te doen? Ook niet ideaal, maar ik zou het anders ook niet weten.. :(

Enne; succes met je bevalling!

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Waarom probeer je geen eten te koken die hij wel zelf kan eten zonder ontzettend veel rommel te maken? Soep gaat prima als er brood in wordt gedoopt, of groente die makkelijk te prikken zijn met een vorkje zoals boontjes. Dan heb jij minder werk ervan en hij eet goed en gezond. Succes met de laatste loodjes. Die buik maakt al het poetsen ook niet makkelijker.

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier ook een jongetje dat alleen zelf wil eten. Vervelend dat vaak de boel onderzit, maar ze moeten het toch leren. Misschien kun je als je nu de energie niet hebt voor de troep die soep geeft gewoon iets maken wat wat makkelijker voor hem zelf te eten is (iets met aardappelpurree oid).

6. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    of je maakt een boterham.

Als mijn zoontje zelf aan het eten is zit ook alles onder hier. Boeie. Gewoon een doekje erover en klaar is het weer.
    Maar het verschil is natuurlijk wel dat je zwanger bent en je ook op je eind zit en je dus wel wat minder kan hebben als anders.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Vind eerlijk gezegd belachelijk dat je nog steeds je kindje voert om een beetje opruimen te voorkomen. De jongste eet al sinds ze 6 maanden is zelf, de troep wordt steeds minder en inmiddels eet ze met vork en zelfs soep gaat netjes. Ze is nu 21 maanden. Je moet kindjes wel de kans geven om het zelf te leren!

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind het niet raar dat hij nu zelf wil eten. Mijn dochter eet sinds ze een jaar is zelfstandig. Eerst met wat hulp van ons erbij nog (dus tussendoor ook nog "voeren" als ze zelf ook probeerde te scheppen/happen) en zo ging het steeds beter. Nu eet ze ook met vork hartstikke netjes. Tuurlijk gaat soep nog niet goed, maar dan geef ik haar brood erbij. Ik doop dat het brood in de soep en geef dat aan haar. Dan eet ze het zelf op.

Het is even investeren, maar het is wel een heel stuk makkelijker als hij zelf kan eten. Succes, ook met de laatste loodjes en komende bevalling!

9. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Onze dochter eet al een jaar zelf. En ja dat levert zooi op, maar ze moeten het toch leren. Hoe moeilijker jij erover doet, hoe krampachtiger hij wordt met al het extra knoeien van dien. Maar dan maak je toch dingen die minder knoeien oplevert? Hoe eet hij dan normaal z'n avondeten?

10. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Adorable: soep laten drinken uit een beker :)

11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    L. weigert al te eten tenzij ze het zelf mag eten, sinds ze 1 is. Het hoort er gewoon bij. En soep is ook haar favoriete eten dus dat sopt nogal. Ik gebruik wel die hard plastic slabbetjes met een soort opvang gootje, daar valt al een boel eten in. En als ik eerlijk ben, je zoontje is 2 en dan is het logisch dat hij alleen wil gaan eten. Gewoon laten doen. Je wilt hem toch blijven voeren tot zijn 18e? ;)

Maar ik begrijp wel hoe je je voelt hoor, ben zelf zwanger en heb ook wel eens tabak van dat dwingende: "Ik ben 2 en regel hier wel even het hele huishouden"

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben het met mijn voorgangers eens. De tijd dat je het kunt voeren is zo langzamerhand gewoon voorbij.

Hier is het elke maaltijd een enorm zooitje maar dat is niet anders.
    Het is toch vreselijk om te zien als een kind van 3 jaar nog niet zelf kan eten? dus is het nu tijd om het je kind zelf te laten doen

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ahhh kom op zeg
    tuurlijk wil je kindje zelf eten
    dat wou ze bij mij vanaf 1 jaar al zelf
    mijn dochter smeert zelf haar broodje met mesje en boter en doet alles zelf.
    en hoemeer ze zelf mogen hoe netter het gaat
    en opruimen doe ik daarna als ze op bedje is

14. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Nou ik snap je helemaal..
    Laatste loodjes wegen heel erg zwaar.. en voor sommige zwangeren nog zwaarder dan zwaar..

Is er een papa die de kleine kan 'helpen' en daarna even kan poetsen?

Succes met de laatste dagen.. over paar weken zul je zien dat je veel meer weer aan kan :D

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Misschien dat je zoontje ook jouw onrust rondom de naderende bevallign voelt en daarom extra dwars ligt? Probeer hem maar een beetje z;n gang te laten gaan en probeer de rommel zo veel mogelijk in te perken. Succes met de allerlaatste loodjes!

16. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    die van mij is ook 2 en eet al lange tijd zelf. Hij wilde t alleen maar zelf doen, dan ging er ook wel eten in. Dus tja grote slab met mouwen aan en wat er onder de tafel valt, even met een doekje en klaar.
    Ik vind t juist heel handig dat ie t zelf doet, anders kom ik niet aan mijn eten toe.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Eeh

Mijn zoon van 10 maanden eet ook zelf. Met vork. ( ik prik het trouwens er op)

Natuurlijk nog geen soep.

Maar een kindje van bijna twee toch wel? Beetje knoeien hoort erbij.

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dan geef je hem toch geen soep, als je dat irritant vindt!?

Ik vind het eigenlijk nogal jammer voor je zoontje dat zijn moeder gefrustreerd wordt van het feit dat hij zelf wil eten, terwijl ze juist supertrots zou moeten zijn!

Een kind eet niet van de een op andere dag netjes.

Hij vindt vast een heleboel andere dingen dan soep ook lekker, dus dat is toch wel je eigen schuld en niet die van je zoon.

Succes met de laatste loodjes, begrijp dat het lastig is, maar reageer het niet op je kind af.

19. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Beetje knoeien is 1 ding, alle vreetwerk op de grond is heel wat anders.

Bij mij mochten ze pas zelf eten toen ze goed gingen begrijpen/luisteren dat het eten niet op de grond hoorde en gewoon normaal eten, klaar.

En bij de soep deed ik stukjes brood in zodat het wat steviger werd.

Klinkt misschien truttig of wat dan ook, maar ik vind het smerig. Het eten zit dan overal, bah.;) Ik kan mijn frustratie van TO wel voorstellen.

20. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij gaven soep op die leeftijd in een beker, dan kon hij het zelf drinken. Of wat stukjes brood erin, dat zuigt de vloeistof op en knoeit hij ook minder. Verder zijn wij als ouders van een rapleyende zoon heel blij dat we een hond hebben die dankbaar onder de stoel wacht tot hij eens iets laat vallen. Helaas voor hem knoeit zoonlief nu amper nog en eet hij netjes met mes en vork. Of zoals vandaag, lekker noodles met z'n handen!

Deel Deze Pagina