Slaapritme verleggen baby 3 maanden Nachtritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Haiko7, 15 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hoi hoi,

Onze zoon had een moeilijke start, maar slaapt nu goed in de nacht. Hij heeft echter zijn nachtritme anders dan standaard.
    Hij krijgt om 20.00 zijn laatste flesje en komt dan tussen 4.00 en 6.00 uur. En krijgt dan om 8.00/8.30 zijn flesje.

Nu hij naar het KDV gaat moet hij om 7.15 zijn flesje krijgen en willen we zijn nachtritme dus gaan verleggen.

We hebben hem al eerder geprobeerd te verleggen, om 20.00 uur de fles en om 23.00 uur, echter is hij dan heel moeilijk wakker te krijgen en drinkt hij weinig. Hierna wordt hij om 3.00 uur/4.00 uur wakker.

Aangezien ik ook weer aan het werk ben, willen we dit stapgewijs doen. Heeft er iemand tips. Zijn nieuwe flestijden die we willen hanteren zijn 7.15/11.15/15.15/19.15/23.15.

Zijn huidige tijden zijn: 8.00/12.00/16.00/20.00 en in de nacht als hij komt tussen 3.00 en 6.00 uur.

Hij heeft nog steeds problemen met overdag slapen en slaapt dan maar 45 minuten per slaapje.

Heeft er iemand tips voor ons hoe we dit het beste kunnen aanpakken??
    Moeten we dan het schema ineens veranderen en in de nacht nog opnieuw een zesde voeding erbij doen op verzoek? Zo ja, hoeveel zou de nachtvoeding moeten zijn hetzelfde als de andere flesjes of minder.

Hij krijgt nu per voeding 200cc aangeboden maar laat soms rond de 40cc staan.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Een baby in een bepaald ritme duwen, werkt vaak niet (hier ook niet in ieder geval) dus ik wens je veel succes..

3. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    mijn dochter van bijna 3 maanden heeft ook het ritme 8,12,16 en 20 uur. ik vind dit ritme wel prettig omdat 20 uur en fijne tijd is om de nacht in te gaan.als ik dadelijk ga werken zal ik haar om zeven uur moeten weg brengen en dan krijgt ze daar dus haar eerste fles. heb jij deze mogelijkheid misschien ook? heb je dit niet en je wilt dus graag schuiven dan zou ik proberen om ermee te starten als de kleine een keer rond drie uur in de nacht komt , dan kun je netjes vier uur er tussen laten. maar als je een keer een extra flesje hebt dan is dit ook niet erg hoor.

succes

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier hielp het sturen niet en kwam ze juist eerder s nachts als ik haar s avonds laat wakker maakte.
    Maar je zou kunnen proberen om 'm elke morgen om 7.15u wakker te maken en dan gewoon te zien hoe de rest van de dag verloopt.
    Overigens werkte het hier gewoon prima om haar altijd zelf te laten komen en zonodig op werkdagen wat eerder wakker te maken.
    Ik slaap zelf ook graag op mn vrije dagen zolang mogelijk haha.
    Maar hier kwam ze vaak rond 8 uur, na even een periode wat vroeger, nu ook weer. Op werkdagen breng ik haar rond 7.45u naar de gastouder en dan krijgt ze daar haar ontbijt.
    Toen ze nog borstvoeding kreeg, kolfde ik s morgens zelf al om 7 uur en kreeg ze die melk vaak bij de gastouder. Nu eet ze daar een boterham en als ze vroeger wakker is, eet ze thuis.
    Maar hier hebben we die mogelijkheid, denk dat het op een kdv vaak niet mogelijk is.

Deel Deze Pagina