Ik was het topic ff kwijt haha. Hoe is het met de kleine man ? Alweer wat betwr ? En hoe gaat t slapen ?
Nou niet zo best eigenlijk, met dat slapen niet en hij is alleen nog maar meer verkouden geworden..... Gisteren ff ook langs de dokter gegaan want had het idee dat hij misschien ook pijn had bij zijn oortjes. Hij slaapt namelijk nu helemaal niet meer zelf in terwijl dat vorige week nog 2 weken wel redelijk ging (3 van de 4x overdag zelf.. ofzo). En gisteren ook gewoon echt heeeel boos met neerleggen enz. ik herkende hem echt helemaal niet meer en wil dan wel uitsluiten of hij geen pijn heeft of dat het een fase is (?). Huisarts constateerde inderdaad druk op zijn oortjes dus nu zijn we bezig met een iets ander neusdruppeltje dan alleen zoutoplossing, maar vannacht nog niet echt verschil. En hij huilt echt veel sneller.... kan moeilijk alleen spelen dus zit duidelijk niet lekker in zijn velletje. Moet morgen weer werken dus gaat hij weer naar de oppas.. zie er als een berg tegen op want alleen met pink valt hij uiteindelijk in slaap....Speen pakt hij echt niet.. Zu voor even mijn pink wel f willen afzagen Als hij maar lekker slaapt... Hebben ze geen speen of iets wat echt op een pink lijkt..? Wat ook wel eng is... hij ligt op zijn rug en soms gaat t snot naar zijn keel.. heb hem een keer spartelend in bed aangetroffen dus moest hem snel omkeren... krijgt hij gewoon geen lucht Gelukkig als hij slaapt ligt zijn hoofd altijd naar de zijkant. J. vannacht weer door geslapen? En hoe gaat t overdag?
Oh dat is schrikken zeg !! Wel fijn dat je ff naar de ha ben geweest. Er hangt op t moment overal griep en rare virussen Hopelijk voelt ie zich gauw beter !! Met J. Gaat het super ! Ik heb t idee sat de voeding goed zjjn werk doet Overdag gaat ze nu 2x slapen 1x rond 10:30 tot 12u en 1 x rond 14:30 - 16:00 Dan slaapt ze nog van 19:00 tot 20:00. En alle keren valt ze eigenlijk altijd zelf in slaap...echt super. Net was xe ook binnen 5 minuten weg. En al 4 nachten van 22u - 08:30 met om 7u een flesje. Zonder te spoken of miepen echt helemaal top...ben benieuwd hoelang ze dit vol houd. Ik merk wel sat ze echt gebaat is bij regelmaat. ..alles op.de zelfde tijden enzo
Super goed zeg!!!!! he wat fijn! Heb je ook wel even nodig die rust!! Ja hier ook hoor.. als ik weer een paar dagen echt alleen maar thuis met hem ben geweest gaat het stukke beter.. maar zodra je een keer even ben weg geweest kan het zomaar zijn dat het weer dagen mis is. Maar ja... ik kan moeilijk nergens meer naar toe gaan..... En vaste tijden wordt hier toch nog wel lastig, ik doe dan meer vaste dingen/volgorde. Vaste tijden is lastig omdat hijzelf ene keer 2 uur slaapt en de andere keer 45 min. En ook s morgens de ene keer 7 uur wakker is (met een hoop wakkere momenten s nachts) en vanmorgen pas na 9 uur ergens echt uit de nacht kwam. Net was hij weer super druk in bed.. speentje geprobeerd en armpjes vasthouden (is iets nieuws.. heel druk er mee bewegen) en werd hij iets wat rustig.. toen ff weg gelopen en de stofzuiger aangezet (tja.. soms lees je dat het helpt) hij werd niet rustiger maar ging ook niet huilen.. toen uitgezet en uiteindelijk in slaap gevallen! hehe, zonder pink, al een hele vooruitgang Wat ik ook wel lastig vind is dat je niet onbezorgd ergens naar toe kan gaan.. misschien kan het wel hoor.. maar dat gevoel heb ik niet. Ik ben altijd met zijn slaapjes bezig. Straks ga ik naar een nichtje van me en dan heb ik t al zo bedacht dat ik eerst daar de auto neerzet en dan nog even daar naar dorp loop zodat hij weer even slaapt in de wagen.... daarna daar op visite tot hij weer moe is (na 1,5 uur ofzo vaak) en dan rijden met de auto, slaapt hij weer ff... Maar als mensen hier komen is t eigenlijk nog lastiger.. want dan moet hij hier slapen en als t dan niet zelf lukt kan ik best even bezig zijn.. zie daar dan altijd best tegen op Heb jij dat niet? En sowieso met het weg gaan zonder hem.. dat probeer ik echt te vermijden maar soms krijg ik t gevoel dat in de omgeving niet iedereen dat begrijpt.... is ook lastig te begrijpen als je zelf geen kinderen hebt, of kinderen hebt die makkelijk (overal) slapen....
Ik zal even reageren op basis van hoe mijn zoontje op die leeftijd was: 1: Hoe is het slaapritme bij jullie? Dat was er toen niet. Hij sliep overdag amper. Vaak sliep hij na de vroege ochtendvoeding nog wel tot een uur of 9. Dan gaf ik weer BV en sliep dan met hem op mijn buik nog een uurtje. Dan legde ik hem los neer en sliep hij met een beetje geluk nog tot een uur of 11 en vanaf dan was hij met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Ik ging dan smiddags wandelen zodat hij in de kinderwagen sliep of ik liet hem op mijn buik slapen, dat ging vaak wel. Pas met 5 maanden kon hij zelf in slaap vallen, eerst met 5-10 minuten huilen en na een week of 2 zonder huilen. Hij sliep toen 2-3 keer per dag. Eerst half uurtjes, maar nu is het 1 x 1 uur en 2 x 2 uur. En hij gaat om 18:30 al naar bed savonds en slaapt dan zo goed als door (soms 1 keer per nacht eruit). 2: Zijn er ook rondes dat de kleine helemaal niet slaapt? Op die leeftijd zeker. 3: Hoe reageren jullie als de kleine gaat huilen als hij/zij in bed wordt gelegd? Verschil in huilen en flink huilen Ik heb hem nooit laten huilen. Beetje piepen wel, maar echt hysterisch huilen altijd erheen. Ik heb een paar dagen geprobeerd in bedje te troosten etc. Maar ik werd daar helemal gek van. Het hielp gewoon niet. Dus ik heb mijn gevoel gevolgd en hem eruit gehaald en vaak op mijn buik laten slapen. En nu is hij een hele goede slaper: van 7:30-8:30, van 10:30-12:30 en van 14:30 tot 16:30 en savoda om 18:30 naar bed.
Heel herkenbaar, zo deed ik het ook (en doe ik dingen nog steeds, al kan hij nu langer wakker blijven, dat scheelt). Maar idd als er mensen op bezoek kwamen, ha dik ook eigenlijk een hekel aan. Maargoed. Het komt goed!!
Ik hoop t! Baal ervan dat t weer zo slecht gaat eigenlijk want is redelijk goed gegaan. De oppas heeft er hier door ook haar handen vol aan en ze heeft nog meer kinderen dus vind dat wel vervelend. Gistermiddag echt weer ruim half uur bezig geweest in slaap te krijgen... Telkenlsvb hij bijna rustig was ging die weer huilen.. Lijkt wel of hij steeds neidiger kan worden nu hij ouder word Gisteren avond f andere aanpak.. Paar min in t donker gezeten.. Hem daarna in bed gelegd.. Wat gebrabbel gehoord maar na 5 min. Sliep hij. Toeval? Ik kan alleen t overdag nooit zo donker maken...