@marvb wij hebben haar vannacht bij ons in bed gehouden. . Dus ze heeft goed geslapen. Gelukkig want dat hadden we nodig. @sandana Idd..gister heeft mijn sm opgepast omda ik moest werken. Ze legde J. Rond kwart voir 3 op bed ze heeft 10 minuten gekrijst maar is toen wek in slaap gevallen in haar eigen bed tot 5u !! Dus wij savonds ook proberen ..10 minuten heel erg gehuild en toeb sliep ze. Helaas maar voor 20 minuten dus dat was erg jammer Hoe is de nacht bij jullie gegaan ??
Ik meld me hier ook even... Even de basis uitleggen Onze zoon Kiann is op 16dec dmv spoedKS ter wereld gekomen na zware bevalling. Eerste 1.5w ging top, drinken en slapen en drinken en slapen... Daarna kwam krijsen ertussen en werd snel 10-13u per dag krijsen... Na weken zoeken en dokters in en uit bleek het zware verborgen reflux te zijn... Met 6w dus medicijnen en met 8w hadden we eindelijk vrolijk kindje... Hij krijst geen 10-13u meer... Maar ja... hij slaapt ook vrij weinig overdag... Dagen dat iets beter gaat, maar wel enkel op mama... Als ik hem in bedje leg dan ben ik 50min krijsen verder en 10min slaap... Want in slaap komen gaat redelijk maar hij schrikt na 10min wakker en beginnen we helemaal opnieuw... Zit nu zelfs al op punt dat hij bij mij al na 10-20min wakker schrikt en er KEIHARD gekrezen word na 5min gezelligheid... Zelfs draagdoek duurt nu 1 uur voordat hij evt in slaap sukkelt... Vandaag afspraak met osteopaat maken, hopen dat die oorzaak kan vinden... Dsgje gaat gemiddeld dus zo Fles, 30-90min gezellig, dutje op mama (soms met inslaaphuil en soms zonder), wakker worden, 5min gezellig, krijsen krijsen krijsen, soms dutje, fles Krijsen soms wel 30-90min... En daarbii slaapt hij dus enkel op mij, dus kom nergens aan toe en moet hem in zijn gezellige tijd dus even alleen laten om wasje erin te doen en op te ruimen... Vind ik best zonde...
@ behappy Die 20 minuten heeft ze dan wel weer te pakken toch? En ze moeten het ook leren natuurlijk, zelf in slaap vallen. Als dat wat onrustig gebeurd worden ze wellicht in het begin wat eerder wakker? @ hier vannacht dus een keer extra wakker geworden vannacht, flesje van 120ml gekregen en weer geslapen tot 7:15 uur. Hartstikke wakker en om 8:15 weer in bed. Niets geslapen, alleen huilen om de tut dus weer uit bed gehaald. 9:45 uur de fles gegeven 150 ml. Uiteindelijk om 11:15 weer in bed gelegd. Heeft even gesputterd en nu net hoorde ik enkele malen een soort huil maar het is weer stil. Ligt er nu dus een uurtje in. ben benieuwd, haal eerste dutje van vandaag @ KiRaSeSe Goed dat je een afspraak met de osteopaat heeft, kindjes die een zware bevalling hebben meegemaakt hebben toch last van dingen schijnbaar. En dat klinkt ook super logisch. Wanneer mag je gaan? Arm ding, wellicht krijst hij bij jou toch echt vanwege slaapgebrek en te hoge prikkelbaarheid. Dat denk ik echt, zeker omdat hij ook zo snel weer wakker schrikt. Naomi schrok ook van hele kleine dingen, weg slaap. Is na 1 bezoek aan de osteopaat al echt anders. Komende maandag gaan we weer. In jouw geval is het zeker niet uit laten huilen inderdaad. Succes in elk geval!
@sandana Daarop we.hopen dat t steeds beter gaat.. Net heeft ze ook weer n tijdje gemopperd en gehuild maar niet erg overstuur ofzo en na 15 min. Was t stil en ze ligt nu te slapen. Ook zonder speen weer in slaap gevallen want die trekt ze er steeds uit. Nu hopelijk voor langer dan 20 minuten. Maar oefeningen baart kunst...
Tot 3 dagen geleden hadden wij ook een heel slechte slaper overdag. Zeg maar gerust dat ze vrijwel niet sliep... Met geluk twee maal een kwartier en soms een uurtje op mijn buik. 's Nachts ging prima, maar het frustreerde mij en waarschijnlijk ook haar, dat dat overdag niet lukte... Ze was overduidelijk moe. En na haar ziek-zijn na de eerste vaccinatie in combinatie met het tweede sprongetje vond ik het wel welletjes en ben ik gewoon heel erg een ritme aan gaan bieden. Het was even doorbijten ( oftewel de eerste 2 dagen over de wieg hangen tot ze in slaap viel ), maar nu zitten we er al redelijk in... Ze is uitgerust en vrolijk! Heel fijn! Om even je vragen in de openingspost te beantwoorden: 1: Hoe is het slaapritme bij jullie? We zitten momenteel op ongeveer 3 slaapjes per dag. Varierend van 1,5 tot bijna 2,5 a 3 uur. Na de ochtendvoeding om 8:00 even spelen en dan tegen kwart voor 9 naar bed. Dan slaapt ze meestal tot 11 ( dan voeden, spelen en ik ga dan altijd even wandelen ). Afhankelijk van hoe lang ze in de wandelwagen geslapen heeft, thuis nog even spelen en dan weer naar bed. Deze tuk is iets korter ( maar icm het slapen in de wagen een dikke 1,5 uur ). Dan rond 14:00/15:00 voeden en weer even spelen tot ze moe wordt ( laat haar max 1,5 uur wakker ). En dan slaapt ze tot mijn vriend thuiskomt... 2: Zijn er ook rondes dat de kleine helemaal niet slaapt? Ze wil in de wagen wel eens heel alert zijn... dan komt het wel eens voor dat ze daar niet slaapt en het tukje in bed dan maar 45 minuten volhoudt. 3: Hoe reageren jullie als de kleine gaat huilen als hij/zij in bed wordt gelegd? Verschil in huilen en flink huilen? De laatste paar keren gaat ze zonder mopperen. Maar ze mag best even huilen... Het klagelijk jammeren sus ik, maar ga ik verder niet zo op in... Flink huilen is troosten ( eventueel door haar even op te tillen ), maar daarna wel weer wegleggen. Tussendoor stond ik altijd paraat met de speen, maar gisteravond heb ik haar 5 minuten laten jammeren,... toen sliep ze weer! Dik 2,5 uur! Succes! Ik vond het lastig, maar wilde haar toch het ritme bieden om ook gedurende de dag makkelijker prikkels te verwerken.
1: Hoe is het slaapritme bij jullie? 2: Zijn er ook rondes dat de kleine helemaal niet slaapt? 3: Hoe reageren jullie als de kleine gaat huilen als hij/zij in bed wordt gelegd? Verschil in huilen en flink huilen? 1. Slaapritme is in nacht prima. 20:00-21:00 bedje tot rond 05:30-06:30 (wel nog nachtvoeding) Overdag is het beetje gepuzzel... 2. Ja helaas wel, zelfs al ga ik wandelen of in draagdoek krijgt hij het voor elkaar wakker te blijven. 3. Kiann gaat zeer snel van mopperen/stil naar keihard krijsen. Vooral met zijn verborgen reflux periode krijste hij 12-13u... Zolang die huilt doe ik hand op zijn buikje en tutje. Als hij krijst haal ik hem eruit om tw troosten, is hij te troosten gaat hij weer erin, blijft hij keihard krijsen houd het op...
Behappy , heeft ze geen last van verlatings angst? Past bij haar leeftijd . En omdat ze wel goed sliep bij jou in bed vanacht . Mijn zoontje slaapt snachts ook bij ons , wel aan mijn kant . Of in zijn Co. Sleeper . Doet hij echt super goed , maar in zijn eigen bedje wordt hij steeds wakker !!
Verlatingsangst is toch vanaf 8 maanden? Mijn zoontje had gisteren wel.bij.bezoek die hem op schoot nam.moest huilen.. echt zo n geschokken huiltje . Bij me genomen en gelijk stil.. hij bleef telkens de andere kant op.kijken.en heel af en toe hun kant gelijk pruillipje en daarna t zelfde huiltje.. na 15 min kon die wel weer uitgebreid lachen naar de visite.... maar wist niet dat deze fase nu al zou zijn?? ik had t maar op toeval bedacht...
Verlatingsangst ? Ik dacht idd ook pas later kwam... Vandaag heeft ze van 1 tot 4 in der bed geslapen super goed !!! Nou nog hopen dat dat vanavond en vannacht ook lukt.
Mijn mannetje ook van.kwart voor 3 tot kwart voor 6... kwam half 5 terug van t werk dus moest lang geduld houden om weer met hem te kunnen knuffelen
Marvb , waar jij het over heb is eenkennig . Verlatingsangst is dan weer wat anders en komt na de 12 weken sprong .. Het verschil weet ik niet haha las het met onwikkeling na 3 maanden ofzo . Heeee mijn zoontje is dus niet de enige . Hij krijgt ook een trillipje bij bezoek . Vandaag bij me broer . En als ik hem pak is hij stil . Maar ook wat je zegt even later weer lachen naar hem . Maar dan als ik hem vast hou , of op de aankleedkussen , box of wipstoel . Maar zodra ze hem dan optillen .. Eerst reuze ogen dan trillipje , en dan heel geschrokken huilen. Denk dat het verschil is dat met eenkennigheid ze gewoon geclaimd bij je willen zijn , en verlatingsangst dat ze je willen horen en zien en bang dat je hem/haar alleen laat . Mijn zoontje doet zelfs aan een "check" tegen woordig , zijn ogen open kijken of ik er nog ben . Zo ja ogen weer dicht en slapen . Zo niet huilen .
Ja het leek inderdaad wel op eenkennigheid maar ik dacht dat dat toch later was... maar als jouw zoontje dat ook heeft..... Ik vind het wel schattig... maar is wat minder als hij het zou hebben als je weg moet ofzo.... Vind het wel leuk dat er in dit topic zoveel kindjes zijn die zo dicht op elkaar zitten! Leuk zo ervaringen uitwisselen!!
Hier ook 1kennigheid. Pruillip en ontroostbaar huilen bij "vreemde" en maar mama zoeken hihi Bij papa gelukkig niet, maar als mama maar ergenssssss is zal die me opzoeken... Gupje...
Ik denk inderdaad de 19-weken sprong. Want se is ook te troosten bij anderen. Deze sprong zou wel s 4 weken kunnen duren !! Omyosh ! Aan de andere kant wel beter want dan hebben we dit ook gauw weer.gehad. Vanavond was t weer drama..leg haar 5 min bij me en ze slaapt..tijdens n sprong willen ze ook graag bij mama zijn of in iedergeval bij niemand. @marvb ik.vind t ook wel.fijn om te delen want soms is t zo vermoeiend...en zo kun je tips en ervaringen delen idd
Hier heeft de dame gister overdag in totaal tussen de 2 en 2,5 uur geslapen. Van 11 tot 13 en van 16:00 - 16:30 ergens maar niet aan één stuk. Was meer doezelen eigenlijk. Verder als ik haar in bed legde echt jammeren zonder uiteindelijk in slaap te vallen. Pas tegen 17:30 werd ze wat jengelig. Ze is om 20 uur naar bed gegaan. Om 4 uur weer een fles en terug naar bed (wellicht komt ze wat eerder wegens de 12 weken sprong?) en om 8:00 uur (was om 7:30 wakker). Ik leg haar zo rond 9 weer in bed... proberen maar ze is nog erg wakker in de box...
Ging ze slapen? Als je M op bed leg zonder vermoeidheidssignalen gaat hij niet slapen... of hij is moe of hij is al over vermoeid... Bij oververmoeid helpt uiteindelijk alleen maar mijn pink in bed of vd week moest ik hem echt op schoot leggen met pink. Hij is gelukkiger al wel makkelijker weg te leggen als hij slaapt!
4 weken???? Hoe kom jij aan die wijze info Dan vind ik dat we wel een hoop nieuwe trucjes mogen zien straks.... Maar M is meer van t brabbelen. Vanmorgen bij t zwemmen had hij ook 1x t zelfde huiltje heel kort.. toen we met zijn alle een kring heel dicht bij elkaar gingen maken..... Hou me hart vast voor morgen als ik moet werken..
Las ik bij oei ik groei. Ons meisje sliep vandaag om 05:30 nog niet !! Ik heb wallen tot me tenen hihi. Ik kan er gelukkig nog om lachen... Gisteravond haar in slaapgewiegt eb rond 23:30 op der bedje gelegd maar ze werd om 00:00 weer wakker. ..mee genomen naar ons bed en alleen maar woelen en haren trekken... Maarja.. Vanavond zet ik de kinderwagenbak in haar bed kijken of dit nu iets oplost Ben benieuwd vorige week namelijk niet..