Mijn dochter is heel veel verkouden, eigenlijk sinds ze naar de crèche gaat doorlopend. Ze gaat nu al een jaar naar de crèche. Nu zit ze ook erg veel aan haar oor. Volgens de huisarts heeft ze geen oorontsteking. Ook slaapt ze met de mond open, ook in tijden als ze niet verkouden is. Nu heb ik een doorverwijzing voor de kno arts gekregen, voor eventueel verwijderen van de neusamandelen. Nu ben ik daar zelf niet zo'n voorstander van maar het is ook zo sneu om haar elke keer zo verkouden en koortsig te zien. Heeft iemand ervaring met het verwijderen van neusamandelen bij jonge kinderen? Of andere therapie?
mijn zoon van nu 21 maanden heeft en maand geleden buisjes gekregen en neusamandelen laten verwijderen. hij heeft er niets vanaf geweten, geen pijn en na en half uur van de OK gingen we weer vrolijk naar huis. de kno-arts zei : de moeder heeft er meer last van dan het kind. een week later weer verkouden, snotteren dus heeft hier niet geholpen, maar zijn keelamandelen gaan er ook uit . daarbij mag een kind 6 tot 8 keer per jaar verkouden zijn en elke verkoudheid mag 6 weken duren. kort gezegd mogen ze dus en heel jaar verkouden zij en is er niets geks aan. mijn zoontje had wel altijd alles ontstoken en was altijd ziek dus ik heb niet getwijfeld om het te doen.
Oi, Mijn dochter was ook altijd verkouden, vanaf het moment dat ze naar de opvang ging, heel vervelend maar ze mogen inderdaad lang verkouden zijn. De leidsters hadden mij ook aangeraden naar de kno arts te gaan maar volgens onze dokter was heel normaal dat ze zo vaak verkouden was. Nu is ze 20 maanden en sinds 2 maanden is ze niet meer verkouden geweest. Ze zit ook vaak aan haar oortjes en wanneer ze slaap heeft ook. Ik denk dus niet dat je zoon ooronsteking heeft. Succes maar als het alleen verkoudheid is, zou ik nog even afwachten of heeft de dokter je doorverwezen? M.
ja heb inderdaad een doorverwijzing van de huisarts, ook omdat ze altijd door haar mond ademhaalt als ze slaapt. Het is een orienterend gesprek.