Kledingkast opruimen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lijsterbes1, Sep 22, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag eens begonnen met de kledingkast van ons zoontje te sorteren. Heb er nog heel veel truitjes 68 in liggen omdat dit hem ook nog past. Maar wanneer ruimen jullie echt iets op? Broekjes die te kort zijn heb ik opgeruimd maar die truitjes snap ik niks van. In november word hij 1 jaar en heb al vanalles klaar liggen in 80..

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoezo je snapt er niks van? Ik ruim ze gewoon op als ze niet meer passen, ongeacht welke maat het is.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Alles wat echt hoogzomer is heb ik alvast in een doos gedaan.
    Voor de rest hou ik alles in de kast; t shirts kun je nog onder een vestje dragen.
    En als het straks echt winter wordt ruim ik die zomer tshirtjes op.
    Als het dan weer voorjaar wordt kijk ik weer tussen de oude zomerkleding of er misschien nog iets tussen zit dat past.
    Heb bv nog een jurkje van vorig jaar gevonden, dat valt best breed waardoor ze het nu als een tuniekje aankan.
    En een vestje wat best groot viel, maar inmiddels zijn alleen de mouwen iets te kort, maar kan het nu leuk aan als een vestje met driekwart mouw.

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    ik deed ook nog wel eens een lange romper en dan shirtje eroverheen. vond het zonde om het op te ruimen als het nog past! of idd vestje erover heen! ze hebben het al zo kort aan en als je het dan ook nog eerder opruimt terwijl het nog past...

hier gaat het ook pas uit de kast als het te klein is hoor!

5. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    hier totdat het niet meer past. werk altijd met laagjes, dus in de winter draagt ze alles door met lange romper evt vest. en onder der jurk of korte broek een maillot... dat is voordeel van meid hihi. vriendin van mij met zeer klein budget krijgt alles wat ik hier niet meer aantrek dus soms gaat er ook iets weg wat ik 'zat' ben

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe ingewikkeld kan het zijn. Als iets niet meer past, haal je het uit de kast. Als het niet meer in het seizoen past, dan haal je het uit de kast.

Bij mij ligt op de onderste plank de volgende maat klaar (in het geval van mijn zoontje is dat 86). Tegen de tijd dat hij daar in komt, zie ik wel wat het seizoen is (nu liggen dus de restanten van oudere broer) en wat ik bij moet kopen.

7. gusto

gusto Niet meer actief

:D:D haha!

8. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hem past eigenlijk alles nog.. Vandaar uiteraard is maat 74 langer dan 68 maar het past allemaal nog.. Daarom was ik benieuwd wanneer jullie echt iets opruimen.. Als het kort word bij de mouwen bijv ??

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Een jochie zou ik geenshirt/vest met driekwart mouw aantrekken, dus ja als de mouwen te kort zijn; weg ermee!

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Nou, ik denk dat ik wel snap wat ze bedoeld met er niks van snappen. Onze dochter, nu 13 maand, zit in zo'n overgangsfase; babymaten zijn te klein, vanaf maat 92 is nog net te groot. Ook zit er veel verschil in kleding, sommige dingen vallen klein uit, andere groot. Heel irritant! Maar ik heb het nu weer aardig op orde in haar kast! Heb veel 2e hands kleren gekregen voor komend winter, dus we kunnen er weer tegen aan!

11. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Als je het gewoon niet meer mooi vind zitten. Dus te korte mouwen of pijpen (dat nog eerder dan de mouwen) maar hier zijn de mouwen juist niet het probleem, want de 2 maten kleiner moet ik ook omvouwen als ik lange mouwen shirts heb (die ik overigens heeeel weinig heb!). Ik heb heel veel shirts met korte mouw in de kast en die draagt ze uiteraard in de zomer gewoon zo met korte romper eronder en straks (en nu bij koud weer) gaat er een lange romper onder. Is het heel koud gaat er een vestje of bolero op. Je kunt zomerkleding (de bovenkleding dan) makkelijk in de winter doordragen. Kind heeft eigenlijk maar 1 trui en 1 dik vest in de kast voor komende winter. Broeken is natuurlijk wel anders, omdat de zomerbroeken te dun zijn, maar als het er aan de buitenkant niet al te zomers uitziet, gewoon lekker een maillot eronder. Mijn zus doet gewoon een donkerblauwe of grijze maillot onder de zomerbroekjes van haar zoontje, zie je echt niks van. Voordeel van een meid is dat ik haar korte broekjes dus nu draag met legging of maillot eronder,, ziet er echt heel stoer uit.. maar dat kan bij een jongen niet hahha
    Gewoon zo denken: zou je iets zelf ook nog aantrekken als het op een bepaalde wijze te kort is (mouw, pijp, lijfje etc.), zo nee: dan trek je het je kind ook niet meer aan;)

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Ja. Als het te kort wordt bij de mouwen, of bij de buik, past het dus niet meer. Als het nog past, past het nog, dus haal ik het niet uit de kast, tenzij het seizoen er inderdaad niet meer voor is. Hoogzomer heb ik het meeste van weggehaald. Alleen nog wat dingetjes over voor als er nog eens een mooie dag tussen zit, of wat ze met vestje erover ook nog wel kan dragen.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als het niet meer past. En de ene maat is de andere maat niet dus ik pas regelmatig iets aan van de volgende maat.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

O en als ik over bepaalde kledingstukken twijfel of het nog past, omdat ze het al een tijdje niet meer heeft gedragen, leg ik het bovenop de stapel, zodat ik het haar snel een keer een dag aan trek en het kan beoordelen. Zit het nog goed, gaat het na de was weer in de kast; wordt het te klein, gaat het na de was naar zolder.

15. Brinta

Brinta Fanatiek lid

Apr 9, 2013
    2,145
    191
    63
    Zuid holland
    Huh? Ik ben de hele tijd aan het nadenken of ik je misschien verkeerd begrijp.
    Het is toch logisch dat je ziet wanneer iets niet past?
    Als het bij de armen te kort wordt, als het bij de buik te kort wordt of gewoon als het te strak gaat zitten.
    Dus als je kind iets aankrijgt waarbij je vervolgens denkt, nou dat zit niet helemaal goed meer. Dan trek je het uit en doe je het gelijk weg.

16. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier past het niet als het bij de buik te kort is. De mouwen zijn hier vaak te lang. Mijn dochter heeft een lang lijf en is niet mollig. Dus qua breedte of mouwen zou het nog zeer goed kunnen vaak.
    Doe wel is een jurkje als tuniekje met een gekleurde skinny er onder omdat het dan eindelijk voor de rest mooi past maar alweer aan de korte kant is.

Share This Page