Baby 3,5 mnd hoesten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 1 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Mijn zoontje van 3,5 mnd is verkouden, net als zijn zus en zn moeder:)
    Snotneusje maar ook hoesten, vooral na een fles heeft hij duidelijk last van slijm.
    Hij heeft geen koorts maar hij is wel huilerig, net tegen mij in slaap gevallen, daarvoor wilde hij alleen opgetild worden anders ging hij huilen, zo zielig.
    Normaal heeft hij rond deze tijd 3 flessen op, nu nog maar 2, maar nou waren we en hij vanmorgen ook late dan normaal, half 9 terwijl door de week de eerste fles er al om 7 uur in gaat.

Op de ene website staat dat het heel normaal is en dat het waarschijnlijk vanzelf weer over gaat, maar op een andere site lees dat je met een baby jonger dan 6 mnd altijd naar de dokter moet...
    Ik heb zelf nog niet het idee dat dat nodig is, hij drinkt nog steeds, slaapt nu lekker en heeft dus geen koorts, alleen hoest hij af en toe flink.

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Niemand advies?

3. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou me geen zorgen maken hoor als hij alleen maar wat hoest en verkouden is. Iedereen is zo'n beetje verkouden op dit moment, dus het kan haast niet anders dan dat je baby dit ook wordt. Zolang hij nog wel redelijk drinkt en geen hoge koorts heeft zou ik het lekker even een paar daagjes aankijken. Mn dochter van 4 maanden is ook zwaar verkouden. Het snot stroomt uit haar kleine neusje en volgens mij heeft ze vooral s ochtends en s avonds ontzettend keelpijn (heel zielig "stemmetje") net zoals haar grote zus en ikzelf. We hoesten ook allemaal, baby dochter incluis. Het hoort er gewoon een beetje bij in deze tijd van jaar.

Hopelijk voelt hij zich snel weer beter!

4. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Hier ook bij baby 4 mnd...algehele malaise: verkouden, lichte verhoging, af En toe hoesten, iets minder drinken, slecht slapen (heel snel Wakker worden) maak me niet zo veel zorgen eigenlijk...ze is verder tussendoor best haar vrolijke zelf en "actief". Dus hier geen Dokter of iets

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje is vanaf week 6 tot nu 5 maanden continu verkouden. Wel natuurlijk met tussenpozen maar eigenlijk continu. Als ik dacht gelukkig hij is er vanaf begon het weer.

Meerdere keren dokter geweest maar ze kunnen er helaas niks aan doen. Ik zou het even aankijken wordt je kindje heel benauwd of vertrouw je het niet bel je de huisarts.

Beterschap !!

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Als het een 'normaal' hoestje is dan is er denk ik weinig aan de hand. Wel goed in de gaten houden. Wordt de hoest zwaarder zou ik toch even langs de ha gaan, want dan zou het wellicht rs virus kunnen zijn en dat is voor die hele kleintjes niet zo fijn. Daar kunnen ze het benauwd van krijgen. En bij twijfel, altijd even langs de ha.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Het is echt slijm waardoor hij moet hoesten en hij ademt met zo'n kraakje erin dat je denkt van joh schraap je keel eens even ;)
    Dikke rode wangen momenteel maar net temp opgenomen en gewoon ongeveer 37 graden. Hij is verder ook wel vrolijk maar wil niet altijd liggen en vooral na de fles moet hij erg hoesten maar dat is ook wel logisch met melk. Vanmorgen spuugde hij ook een golf weer naar buiten door het hoesten, arm ventje.
    Maar even aankijken dus

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.996
    4.008
    113
    Vandaag toch maar even bij de huisarts geweest, hij heeft waarschijnlijk bronchitis.
    Kan morgen een penicillinekuur ophalen.
    Hij hoest nog steeds erg, vooral na een fles en is benauwd.

Hopelijk knapt het gauw op! Meneertje kon gelukkig nog wel lachen naar ome dokter :D

9. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Fijn dat je een kuurtje hebt gekregen. Hopelijk is ie er weer snel vanaf. Met mijn dochtertje gaat het nu ook wat minder. Ze hoest ineens ook heel veel, heeft keelpijn en koorts en dit nu al bijna drie dagen. Zit nu zelf ook te twijfelen of ik morgen niet even langs de ha zal gaan ;). We hebben er allemaal wel last van, maar voor een baby van 4mnd is het misschien toch wat heftiger dan voor twee volwassenen en een peuter.
    Als het wel rs is, weet iemand dan wat ze er tegen kunnen doen? Ik bedoel er helpt niet echt iets tegen virussen, toch?

Deel Deze Pagina