Slaapritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunshine89, 19 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Ik ben even benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken.

Ons zoontje van 11 weken sliep altijd heel goed. We bakeren hem wel in, anders slaapt hij slecht. Tenzij we hem op de buik neer leggen, maar dit doen we liever niet.
    Nu sinds vorige week is het overdag een ramp. In slaap komen gaat moeilijk en als hij dan slaapt wordt hij snel weer wakker. Probeer hem dan weer in slaap te krijgen, maar helaas.
    Hierdoor is zijn ritme en regelmaat ver te zoeken. Eerst was het fles, verschonen dan spelen en naar bed. Als hij nu wakker wordt na 3 kwartier is het veel te vroeg voor een fles. Ik ben niet precies van de klok, maar 2,5 uur tussen de fles is toch echt wat te kort. Hij krijgt 5 flessen van 150 en weegt 4.8 kilo. We hebben niet het idee dat het honger is.

Hoe kan ik opnieuw voor regelmaat zorgen?

2. Palmpje

Palmpje VIP lid

8 jul 2017
    8.986
    6.984
    113
    Vrouw
    Dus op zijn buik slaapt hij wel? Mijn zoontje sliep ook altijd heel goed overdag en ineens werd dit minder en op een gegeven moment helemaal niet meer. Tot ik hem op zijn buik legde, alsof er een wonder was gebeurd, hij sliep weer als een roosje overdag! Dus vanaf dat hij 11 weken is slaapt hij op zijn buik. Ik hou hem natuurlijk wel goed in de gaten :)

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Baby's gaan nog heel vaak hun ritme omgooien.
    Na 2.5 uur een fles is juist prima! Goed voor de bloedsuikerspiegel. Wel een kleinere fles dan natuurlijk. Hier drinkt de baby elke 2 à 3 uur (wel bv en 4.5 maand oud). En als je dat doet , dan houd je de regelmaat er ook in: voeden, verschonen, spelen, slapen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik legde ze dan nog een keer op bed of deed ze in de slaapzak of wandelwagen voor nog een slaapje. Dus 2 slaapjes tussen 2 flessen zeg maar. Vaker voeden had hier bij de jongste geen nut, die had geen honger dus weigerde dan de fles.

5. Sunshine89

Sunshine89 Actief lid

1 feb 2015
    126
    4
    18
    Ja op de buik slaapt hij veel langer. Maar omdat wij dat een risico vinden dien we dat alleen in de box. Maar dan heeft hij naar mijn idee weer teveel prikkels om zich heen met een peuter om zich heen. Wil hem liever in bed laten slapen zodat hij dat ook leert.

Een voeding sneller is het voor hem ook niet ivm spugen etc.

Maar van die 2 slaapjes is misschien wel een idee. Eerst in bed en dan ect in de box

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou m lekker op zn buik leggen.

Palmpje vindt dit leuk.
  7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Op zijn buik leggen en als je dat heel erg eng vindt kun je een babyfoon met camera aanschaffen.
    Zo zie je overdag precies wat hij doet en in de nacht zou ik hem dan wel op zijn rug leggen.

Maar wat jackie ook zegt...ze gaan het ritme nog zovaak omgooien...
    Net wanneer je in een fijne flow zit besluiten ze weer korter, langer of helemaal niet meer te slapen.
    Ook blijven ze steeds langer wakker tussen de slaapjes en hebben ze steeds minder slaap nodig.
    Het is aan jou om elke keer weer daaromheen te puzzelen met de flesjes ed.

Heeft hij gelijk honger als hij wakker wordt? Je zou ook eens een speentje kunnen proberen zodat je pas de fles hoeft te geven als hij honger heeft.
    Heeft hij wel gelijk honger dan heeft hij het ook (tijdelijk) nodig dus dan zou ik hem gewoon een flesje geven.

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ja het blijft puzzelen met die kleintjes. Ik zie dat er veel wordt geadviseerd op zijn buik te laten slapen. Ik zou dat alleen doen als hij slaapt in dezelfde kamer als dat jullie dan zijn. Dus overdag in de box bijoorbeeld. Baby's slapen vaak graag op hun buik, maar het gevaar is dat ze dan te diep gaan slapen, wat dan ook weer het risico op wiegendood vergroot.

Deel Deze Pagina