Alleen maar slapen bij mama/papa

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Liza84, Jun 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liza84

Liza84 Actief lid

Aug 19, 2007
    101
    0
    0
    Student
    Titel zegt het al: ons kleintje slaapt alleen maar op de arm (of op schoot). 's Nachts ligt ze wel in haar eigen bedje gelukkig, maar overdag krijg ik het niet voor elkaar, alleen als ze echt diep slaapt. Van 07.00 uur 'smorgens tot 22.00 's avonds wil ze niet in d'r bedje. Laten huilen heb ik geprobeerd, maar op een gegeven moment gaat het zo hard dat ik 't niet zo kan laten gaan...

Ik word er erg moe van, omdat ik haast niks kan doen. Zodra ik haar neerleg en alleen al even thee voor mezelf maak is het weer mis. Ik kan niet eens normaal naar de wc :confused:.. Dit is al sinds de geboorte zo. Heb haar nu maar in de draagzak bij me, zodat ik tenminste wel even dit berichtje kan typen;)... Het valt me best zwaar. Helemaal omdat ik zelf ook nog wel even zou willen slapen, en tja, dat gaat op deze manier niet... Heel soms blijft ze even rustig liggen en dan neem ik het er ook meteen van (afwasje doen, opruimen). Maar meer dan een kwartier is het niet...

Moet ik gewoon geduldig zijn, komt het doordat ze nog zo klein is? Hoe ging dat bij jullie?

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Dat was bij ons in het begin ook het geval. Ik was helemaal op maar gelukkig ging dat steeds beter. Even doorbijten dus zou ik zeggen.

3. juffie81

juffie81 Bekend lid

Aug 7, 2007
    636
    37
    28
    juf
    rotterdam
    Jelle sliep overdag ook slecht.
    Ik ben toen regelmaat & rust gaan invoeren en ook ben ik na 7 weken gaan inbakeren met de pacco Nu slaapt hij hardstikke goed. Vaak huilt /jengelt hij nog wel even voordat hij in slaap valt maar meestal niet langer dan 15 minuten. Nu slaapt hij al bijna 4 uur, ik ga hem zo wakker maken voor een voeding.
    Met het regelmaat bedoel ik, uitbed- Fles- Knuffelen- box- moe=naar bed. Soms is hij drie kwartier in de box en soms helemaal niet.
    Anders moet je het consultatiebureau even bellen dan kunnen ze je tips geven, dit heb ik toen ook gedaan..

4. Christina83

Christina83 Actief lid

Dec 28, 2007
    268
    0
    0
    Hoi Liza,

ik heb van de week een topic geopend met precies hetzelfde probleem. Ik begrijp dus helemaal hoe je je voelt. Mijn zoontje is nu 1 maand en 3 dagen en slaapt overdag ook niet in zijn bedje. Hij wil alleen maar bij mij of m'n vriend zijn. Zodra hij volgens mij diep slaapt probeer ik hem weg te leggen om hem vervolgend 5 minuten later er weer uit te halen. Laten huilen heeft ook geen zin, want dan raakt hij helemaal over z'n toeren. 's Nachts kunnen we hem net als jullie wel wakker wegleggen.

Maar vandaag is het gelukkig helemaal anders. Hij slaapt nu al weer 2 uur in zijn ledikantje dankzij een tip van de kinderarts van het cb. Ik heb de mouwen van een zomerslaapzakje dichtgenaaid en hem daar ingelegd. Zo kan hij zichzelf niet met z'n armen wakker slaan en houden. En het helpt dus geweldig. Wil niet te vroeg juichen, want hoe het morgen zal gaan is maar weer afwachten...

Maar misschien werkt dit ook voor jullie. Succes iig!

5. Liza84

Liza84 Actief lid

Aug 19, 2007
    101
    0
    0
    Student
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga mijn best doen! Rust en regelmaat, inderdaad. En ook iets om de armpjes wat tegen te houden. Volgens mij houdt ze zichzelf uit d'r slaap omdat ze flink om zich heenslaat steeds...

6. kleinegabriel

Jun 14, 2008
    9
    0
    0
    Liza, jij bent niet alleen hoor. Gebeurt ook bij mij. Mijn zoon is nu bijna 6 weken en van 3 uur 's middags wilt hij alleen maar in mijn arm slapen.

Ik word ook moe van. Ik heb hem laten uithuilen maar dat had geen zin. Hij raakte helemaal overstuur.

Dus nu, wacht ik totdat hij echt slaap, dan leg ik hem in bed. Hij slaapt ingebakerd......

Excuses voor mijn nederlands

Share This Page