Is dit een "fase"?, 's nachts vaak wakker en soms erg overstuur...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veertje84, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal,

Mijn zoontje (dik 8 maanden) wordt altijd wel 's nachts een paar keer wakker. Meestal is het dan speentje erin en dan slaapt hij weer verder.
    Maar de afgelopen week was het echt een ramp... Hij wordt een half uurtje nadat ik hem op bed leg alweer wakker en soms krijg ik hem niet meer rustig (hij gaat dan echt krijsen). Ik moet hem dan echt oppakken, wiegen en lopen en als ik hem dan terug probeer te leggen begint het weer van voren af aan.
    Omdat ik zelf al een paar dagen eigenlijk bijna geen slaap krijg, heb ik hem gisteren maar bij mij in bed gepakt. Toen heeft hij wel redelijk goed geslapen (en ik ook gelukkig). Maar ik ben bang dat hij hieraan gaat wennen dus probeer het zo weinig mogelijk te doen.
    Het is wel zo dat zijn tandjes boven door aan het komen zijn (ééntje is net door, de andere volgt) en hij kruipt sinds 2 weken en is nu vooral bezig zich op te trekken op zijn knietjes.
    Zou het een zogezegd "sprongetje" zijn of komt het door tandjes? Misschien ook wel nachtmerries, verlatingsangst? Ik weet het niet...

Is dit herkenbaar voor jullie? en misschien nog tips over wat te doen?

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Herkenbaar, hier duurde het een week of 6. Toen even wat beter en nu begint het weer maar mindere mate. Het is niet duidelijk waarom maar ook bij hem alles tegelijk; sprongetjesperiode, 4 tanden in 2 weken en leren kruipen, staan en lopen in 1,5 mnd tijd ongeveer.
    Nu weer tandjes heb ik het vermoeden.

Zeg uit ervaring zoek geen oorzaak. T hoort erbij en je moet er echt even doorheen. Anders maak je jezelf alleen maar gek.

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Heel herkenbaar. Alles wat Nicci1982 zegt eigenlijk.

helaas komt het nu ook af en toe nog voor. Vaak in drukke periodes of als er "dingen spelen" merken wij dat ze snachts veel aan het verwerken is wat zich uit in huilen, overstuur zijn, bij papa en mama willen zijn.. Wij geven er gewoon aan toe en proberen idd niet teveel te zoeken naar een oorzaak ( wel standaard dingen zoals honger, luier en pijn uitsluiten natuurlijk)

in ieder geval sterkte en weet dat het een fase is..

4. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Heel herkenbaar! Wij zitten er ook middenin. Hier is het echt krijsen 's nachts. Heeft vorige week 2 nachtjes doorgeslapen, maar verder is het al aantal weken elke nacht raak.
    Zelf begin ik aardig op te raken, kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst écht geslapen heb. Maar ik hou me ook maar voor dat dit een fase is en het ooit weer voorbij gaat...
    Gelukkig is hij overdag enorm lief, schattig en gezellig.

Deel Deze Pagina