Onze zoon is nu 2,5 week oud maar hij slaapt echt heel veel. Hij wilt vaak na 1 voeding niet slapen. Maar verder wordt hij wakker, ik verschoon hem, doe 20 minuten over de fles en meneer slaapt alweer, soms al tijdens de fles. Hij ligt dus nog nauwelijks in de box. Ik leg hem dan maar weer op bedje. Daar hoor ik hem weleens wat kreunen of eens een kuch. Maar dan ga ik kijken en dan rekt hij zich eens uit en slaapt weer verder. Ik kan dat van mijn vorige zoon niet herinneren, die was vooral heel alert en wilde vaak niet slapen. Is dit normaal rond deze leeftijd? Ik heb het gevoel dat hij alleen maar op bed ligt. Hij drinkt trouwens 6 flesjes van 100ml. En in de nachten trekt hij al 5 uur door.
Ja hoor met 2,5 week is dat zeker normaal. Zolang ie gewoon moe is en niet slap/versuft dus wel "heldere momenten" heeft
Ons mannetje sliep de eerste weken ook gelijk weer door na zn flesjes het is dus normaal hoor. Toen hij meer wakker werd wist ik niet goed hoe ik hem die tijd moest ''vermaken'' haha moest er weer even aan wennen-)
hihi... Ik heb een tijdje terug precies dezelfde vraag gesteld..... Ik werd vooral onzeker omdat men in mijn omgeving aldoor verbaasde reageerde als ik vertelde hoe het ging met mijn mannetje. (1ste kindje). Het blijkt dat een baby van die leeftijd ongeveer 18-20 uur per dag slaapt. Mijn kereltje slaapt nog gemiddeld 15 uur per dag (nu 4,5 maand oud). Wat Set al zegt... Het is normaal en als de kleine tussen door maar goed wakker en helder.
Hier ook een slaapkopje. En ik geniet er maar van zolang als het duurt. Al is het soms ook wel saai haha
dl was een echte slaper.. was bijna 6 maanden toen ze echt wat langer dan een uur per dag beneden bleef omdat ze er lang genoeg wakker voor was.. en idd geniet er van zolang het mag duren
Mijn dochter was de eerste weken ook meteen al weer aan het slapen zodra ze een voeding gehad had, maar weet je, dat is echt heel erg normaal bij die jonge baby's. Ons meisje is juist heel veel wakker en daar moest ik echt even aan wennen, dus geniet er maar van haha! (Zoals al gezegd: zolang je kind wel alerte momenten heeft en helder uit de ogen kijkt, als je je zorgen maakt kun je het altijd even aankaarten bij het cb, maar in mijn ogen niet nodig!)
Oh wat heeeerlijk!! Hier een madam dat overdag niet veel slaapt, hooguit hazenslaapjes als je haar vasthoudt. Gelukkig slaapt ze snachts wel goed en in haar wiegje. Dat houdt ons enigszins op de been Is precies haar broer, die is overdag ook nooit een goede (lange) slaper geweest