Hallo Mijn dochtertje van vier maanden heeft nu al twee weken koorts. Geen hoge koorts maar de eerste 1,5 week continu rond de 38, maar geen klachten. Sinds enkele dagen rond de 39 graden, veel hoesten, weinig drinken (minder dan de helft), veel slapen. Wel goed helder als ze wakker is. Mijn zoontje van twee is ook ziek geweest en sluit vandaag zijn antibiotica kuur af vanwege een longontsteking. Door het lelijke hoestje van mijn dochtertje was ik bang dat zij ook een longontsteking had. Gisteren naar huisarts geweest, die beluisterde haar longen en waren helemaal schoon. Geen oogontsteking, en niet uitgedroogd. Goed nieuws natuurlijk maar hij zei dat het een viraal beeld is. Zoalang ze niet uitdroogt is het goed. Wel zei hij dat ik vandaag laagdrempelig naar de huisartsenpost moest gaan om haar nog een keer na te kijken als het bleef zoals gisteren. Nu heeft ze 38.3, drinkt nu wel haar flesje goed op, is helder. Ik vraag me alleen de heeeele tijd af waarom ze koorts blijft houden. Een virus veroorzaakt toch niet zolang koorts? Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Drinken hou ik al goed bij maar ze Jan toch ergens anders dan haar longen een bacteriële infectie hebbeen, dat antibiotica wel nodig is?
1 virus doorgaans niet, maar er gaan er nogal wat rond momenteel. Ze kan er dus goed 2 of meer op rij hebben (gehad). De huisarts heeft goed gecheckt, en als ze verder ook geen alarmsignalen laat zien en voldoende dus ook drinkt, is het echt een kwestie van uitzieken. Doe je weinig aan.