Het Grote Zindelijk-worden-topic!!

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Lili81, May 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Misschien is het leuk om hier onderling ervaringen uit te wisselen bij het zindelijk worden van onze kids (voordat we andermans topic gaan vervuilen ;)).

Wij zijn nu bijna 2 wkn geleden gestart met de zindelijkheidstraining van zoonlief en ik kan hem nu plaszindelijk noemen! We zijn heel trots op hem!

Het poepen is een iets ander verhaal, dat gaat moeizamer ;). Hij heeft in deze 2 wkn 3x soort van per ongeluk op de wc gepoept maar eigenlijk durft hij niet zo goed. Hij zegt al een dag van te voren dat hij moet, maar dan loost hij steeds niets ;). Uiteindelijk doet hij het dan toch in zijn onderbroek. Heeft iemand hier nog tips voor? We hebben hem nu een kadootje in het vooruitzicht gesteld na 3x op de wc poepen. En ik blijf praten als Brugman haha. Maar de aanhouder wint vast!

's Nachts hebben we ook een week geprobeerd, omdat hij dat zelf wou. Van de 7 nachten was hij er 2 droog! Op zich goed maar toch ebben we besloten hem weer een luier aan te doen. Over een paar maand proberen we dat wel weer.

2. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

Jun 23, 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Dan meld ik me bij deze aan, ons zoontje is van december 2010 en heeft al sinds zijn 2e verjaardag interesse, vanmorgen om 11 uur begonnen met de luier uitlaten, al 2 ongelukjes gehad en 2 keer netjes op het potje, ik ben trots op hem zo op de eerste dag!

3. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier ook begonnen! vanmorgen luier uit gedaan en het resultaat tot nu toe 6x op de wc geplast en 1 ongelukje.

hoe doen jullie dat de eerste dagen als je even snel een boodschapje moet halen?

4. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier zitten we nu op de 5de dag en durf het bijna niet te zeggen maar we hebben nog maar 3 ongelukjes gehad heel goed dus, ze wil/durft nog niet op de wc dus doet het in een mini toiletje maar goed.....poepen doet ze nog wel in haar luier want we moeten nu al praten als brugman anders houd ze het te lang op! Van de 5 nachten is ze er nu 3 droog geweest waarvan 2 nachten zonder luier geslapen:D Lili81,dat nachtzindelijk worden gaat denk ik ook vanzelf wel komen, goed smorgen de luiers in de gaten houden;). Elsie, we zijn gisteren even de stad in geweest zonder luier maar hebben toen het potje meegenomen waardoor we 1 keer terug moesten lopen naar de auto voor een plas;) Als ze op de wc durft word het natuurlijk wel makkelijker maar tot die tijd als we echt ff weg gaan nog maar erfgoed de luier om helaas! Nijntje, wat goed zeg! Sorry voor het onduidelijke reageren op anderen, komt door mijn Ipad:D

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

sam zit idd gelijk op de wc, wel zo makkelijk maar vind het lastig als ik naar de winkel moet, misschien dan toch heel even een luier om en thuis gelijk weer af.

net weer op de wc geplast.:D

6. elsie22

elsie22 Niet meer actief

dat was ongelukje 2 voor vandaag, hij zei ik wil een luier om, maar dat gaan we niet doen, heb ook gezegd dat we dat alleen in bed doen.

7. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    mijn meisje is overdag helemaal zindelijk nu :) neem als we weggaan nog wel voor de zekerheid extra setje kleren mee maar nog niet nodig gehad.
    Snachts heeft ze nog wel luier (overdag slaapt ze niet meer) maar al een paar nachten droog. Ik heb goede hoop dat we aan het laatste pak luiers zijn begonnen :)

In het begin kreeg ze als we weggingen wel een luier om, maar dat is nu ook niet meer nodig

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

net weer een ongelukje! droge onderbroek en sokken aan en weer een poging...

9. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Hier net ook weer ongelukje gehad.

Bijna iedere middag als ze tv kijkt. Ik zie aan haar dat ze moet en vraag. ze zegt nee. en 1 min later zegt ze broek nat..net of ze er dan te lui voor is.

Vind het niet zo leuk eigenlijk...

Iemand tips?

10. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    Hier wou ze dat ook. Heb toen ook gezegd dat de luier alleen in bed aan doen.

11. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ja wil nu gewoon doorzetten.

sam staat ook gewoon te wiebelen, vraag ik moet je plassen nee en idd 1 minuut laten broek nat.

12. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    eerst plassen voor de tv aan mag?

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik liet sam ook plassen voor we gingen eten, toen deed ie niks op de wc, maar hij zat zo te klieren en stopte niet dus moest hij even in de hoek staan om vervolgens daar wel te plassen... kon ik dus tijdens het eten schone onderbroek aan doen. hij zat daarna in ondergoed te eten want na het eten maar meteen in bad.

14. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Tukker en Elsie, ik denk dat ze nog even moeten oefenen met wanneer ze nou precies moeten? Gewoon volhouden en geen luier aan doen dan komt dat vast snel! Ti's natuurlijk ook niet niks als je al zo lang gewent bent in je luier te plassen:)

15. elsie22

elsie22 Niet meer actief

zal wel goed komen idd! hou het gewoon vol hoor met hem.

morgen weer een dag, hij ligt nu al lekker te slapen.

16. nijntje5

nijntje5 Bekend lid

Jun 23, 2012
    739
    1
    18
    mijn kleine lieve manneke
    zuid-holland
    Nou het resultaat van dag 1 is 4 keer een plas (3x potje, 1x toilet) en 2 ongelukjes, helemaal trots. Hij heeft alleen aan het einde van de dag een onderbroek aangehad, voor de rest wilde hij in zijn blote billen lopen. Ik ben benieuwd voor morgen!

Voor de rest ook allemaal hoopvolle verhalen zeg.

@palmie, Chloe doet het goed zo te horen! Dat weggaan durf ik nog niet, eerst een paar daagjes aankijken hoe het blijft gaan.
    Yannick wisselt het af, overdag vind hij het potje fijner maar elke avond zit hij op het toilet

@elsie jouw knul doet het ook goed zeg! Misschien was hij in de middag moe? En heeft hij daarom de ongelukjes?

@guppekop, jouw meisje doet het goed zeg! Hoe lang ben je al bezig?

17. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    vanaf dat ze 7maanden is :D nee gekheid, toen begon ze wel met poepen op het potje, maar dat ze er ook op plast is vanaf dat ze 14maanden is ongeveer. Vond het wel lang duren voordat de knop goed om was (in vergelijking toen met haar broer, 2j2m, 2weken over gedaan) maar we zijn er :) nu de nachten nog... Vandaag naar de winkels geweest, ook zonder luier. Halverwege even op openbaar toilet laten plassen en toen bij thuiskomst wilde ze zelf weer :)

Goed begin bij die van jou :)

moeheid was/is hier ook vaak oorzaak van ongelukjes

18. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Nijntje, ik ga ook niet vaak weg zonder luier hoor, durf ik ook niet goed maar gister was mijn vriend erbij en die zei kom we nemen gewoon het potje mee:D

Guppekop, jee zo vroeg, wat goed:$

Hier ligt ze weer in bed zonder luier, ze hoefde niet te plassen vlak voor het slapen dus benbenieuwt;)

19. elsie22

elsie22 Niet meer actief

@nijntje hij was idd erg moe.

sam zijn papa en ik zijn sinds kort uit elkaar helaas, en nu wonen samen ik dus tijdelijk bij mijn ouders, en sinds we hier wonen slaapt hij s'middags eigenlijk niet meer want dan gaat hij dus s'avonds heel laat pas slapen. maar dan aan het einde van de middag begin avond is hij bekaf en om 19.00 gaat ie naar bed en slaapt ie gelijk.

20. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    overijsel
    Hier vannacht een ongelukje, hop bed verschoont nieuwe onderbroek en ff wat drinken en verder slapen, vandaag vrolijk verder:D
    Iemand tips om Chloe op de wc te krijgen, ti's nog steeds een stellige nee;):)

Share This Page