Ergopouch of niet?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Manoya, Jan 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Manoya

Manoya Niet meer actief

Hoi meiden,

Sinds een tijdje slaapt mijn kleine draak minder, nu moet ik erbij zeggen dat vrijwel haar gehele onder gebit door komt, op 2 kiezen na..

Vanmorgen viel het mij op toen ze rond 5.15 uur wakker werd dat haar nekje niet heel warm was maar ook niet koud.
    Ze was ontroostbaar, dus heb ik haar bij me gelegd. Eerst onrustig, maar na een tijdje (wellicht had ze het warmer?) werd ze rustig en dommelde ze nog een beetje in.
    Nu zit ik in twee strijd.. mijn nachtrust is me zeer dierbaar maar 75 euro voor een slaapzak die geen verschil zal maken vind ik gekken werk.

Ze slaapt nu overigens in een hema winterslaapzak, romper lange mouw, broekje en deken er overheen.

Wat denken jullie? Is dit kou? Of kan het makkelijk tandjes/sprongetjes zijn (een faaaassseeeeee)? Ze is sowieso een beetje uit haar doen overdag.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Ik vind het lastig te zeggen, maar dat is bij die kleintjes meestal.

Onze jongste sliep met dikke hema slaapzak, pyjama, romper lange mouwen en 2 dekens. Toch werd hij regelmatig wakker snachts en voelde koud aan. Ook sochtend vroeg wakker en overdag minder te genieten.
    Ik heb mij verdiept in de slaapzakken en zag idd dat de ergopouch de warmste is, warmer dan puckabag en combisleeper. Deze zijn overigens duurder.
    Hier wat navraag gedaan en online zoeken. Bijna iedereen was tevreden over de ergopouch, over de andere slaapzakken waren de meningen meer verdeelt.

Ik heb toch de ergopouch gekocht. En vanaf nacht 1 sliep hij door en was overdag weer meer tevreden. Hij slaapt nu in ergopouch, dunne pyjama en romper korte mouw.

Je kan eerst kijken wat er gebeurd als je pcm geeft, dan weet je dat het slechte slaoen wel of niet door pijn komt.

3. Manoya

Manoya Niet meer actief

Bedankt voor je reactie. Ik twijfel zo enorm, vind het nogal veel geld, en dat is niet erg, maar wel als het niet werkt.

PCM al geprobeerd, en eerst dacht ik fase, maar geloof me, mijn dochter zit al sinds 4 maanden in fases :)

Volgens mijn moeder kan ze het echt niet koud hebben.

4. Manoya

Manoya Niet meer actief

En uitgeslapen is ze echt niet want ze slaapt nu alweer sinds 8 uur terwijl ze over het algemeen pas weer rond 12.00 uur naar bed zou gaan..

5. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Ik ben wel fan van ergopouch. Heerlijke warme slaapzakken die lang mee gaan.
    Maar ja geen garantie natuurlijk. Tandjes blijven tandjes en soms is slapen gewoon lastig.

6. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Hier ook ergopouch. Hij wordt nu in ieder geval niet meer wakker van de kou. Het is hier nu al rond de 16 graden op zijn kamertje 's nachts, geen verwarming aan.
    Voordeel van deze slaapzak is wel dat als je kindje koortsig is en afkoelt, dat het dan niet een "klamme" boel wordt in de slaapzak. Hij reguleert als het ware de temperatuur wat heel fijn is.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Je zou verwachten dat onze jongste het ook niet koud kan hebben, echter het ene kindje is het andere niet. En de mijne had het met een deken extra echt koud.

Als het niet werkt kan je hem weer verkopen? Dan kost het je wellicht iets minder dan 75 euro. Want ja, het is een hoop geld voor een slaapzak.
    Ik ben echt volledig om en vind het de slaapzak voor onze jongste. Ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gekocht ;)

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik zweer bij ergo pouch!!!!
    Echt geweldige slaapzakken, nooit meer anders hier.
    Is zijn geld meer dan waard!
    Nooit meer wakker van de kou, nooit meer zweterig, fantastisch ding echt!! De slaapzak reguleert de temperatuur heel goed is dus niet te koud of te warm. Momenteel slaapt ze in de 3,5 tog slaapzak de warmste van ergo pouch, straks in het voorjaar in de 1.0 tog en als het echt heel heet is in de 0.3 tog.
    Hier geen seconde spijt gehad van deze aankopen. Ook hebben we er een ergo pouch pyjama bij en een merino wol pyjama.
    Ik vind het jammer dat ik niet eerder wist dat deze slaapzakken bestonden, dan had ik mijn geld meteen goed besteed!

9. Manoya

Manoya Niet meer actief

Nou ik heb hem besteld.
    Alhoewel ik haar gisteren warmer aangekleed heb en toen ze vanmorgen (heeeel vroeg) huilend wakker werd, voelde ze warm..
    Toch wil ik het proberen.. Ben benieuwd dames.

Ik heb alleen de ergo 3.5 besteld, zonder pyjama.. wat doen jullie hier onder aan? En gebruiken jullie dan nog een deken?

10. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een grote fan van ergopouche! Dl slaapt nu in de 3,5 tog en voelt altijd lekker warm. Ze draagt nu een romper lange mouw eronder en een dun pyjamaatje. Geen sokjes. Als de temperatuur weer wat oploopt heeft ze alleen een romper lange mouw en pyamabroek eronder aan. En geen deken, dat is niet nodig en gevaarlijk ivm warmtestuwing (combi deken en een slaapzak van 3.5 tog).

En wat hiervoor ook al werd gezegd, ze zweet er niet in. En dat doet ze wel in alle andere slaapzakken. Voor mij het geld dubbel en dwars waard!

11. Manoya

Manoya Niet meer actief

Ben benieuwd hoor :D

12. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ergopouch, grandioos! Wij hadden er een lange mouwen romper onder, soms een pyjamajasje en een dun broekje. Als het heel koud was. Perfecte slaapzakken.

13. Manoya

Manoya Niet meer actief

Tijd voor een update.

Gister het slaapzakje binnen gekregen, dus vannacht voor het eerst mee geslapen.
    Het ging beter! Ze is maar 1 keer wakker geworden, en alleen een speen was voldoende (i.p.v. 1 a 2 uur wakker).
    Ook was ze "pas" half 7 wakker in plaats van half 6.

Nou ja voorruitgang is er zeker. Snak wel weer naar "normale" nachten t/m 7.30 uur, minstens haha :)
    Ze werd voorheen nooit wakker voor een speen, maar goed, die tandjes zullen ook wel mee doen.

Share This Page