Beste, Ik heb een vraag omtrent het wel/niet steriliseren van de flessen/ kolf spullen Mijn kindje is geboren met 35 weken en is nu 37 weken en vandaag thuis gekomen. Ik kolf dus af en tot nu toe steriliseerde ik na elke kolfbeurt mijn spulletjes en bewaar ik het in een afgesloten doos in een hydrofiel doek. Nu lees ik hier verschillende adviezen over en weet ik het even niet meer. Lees ook over bewaren van de spullen in de koelkast e.d. Wat is nu de bedoeling elke keer na fles/kolven steriliseren of is 1 x per dag ook genoeg? en waar bewaar je de flessen en kolfspullen? Hopelijk kunt u mij hierin wat verder helpen want kraamzorg heb ik niet...
Hoi hoi, Als je een vaaatwasser hebt, is het niet nodig om de spullen iedere dag uit te koken. Ik zou in jouw geval daar mee wachten tot je kindje 40 weken is. Als je dan alles in de vaatwasser doet is het voldoende. Tot die tijd is één keer per dag uitkoken voldoende. Bewaren in een afgelsoten doos is prima. Mag ook in een theedoek. Als je je kolfspullen minder dan 1 keer per dag gebruikt, moet je iedere keer voor het kolven alles uitkoken, anders is één keer per dag dus voldoende. Je mag alles aan me vragen hoor, het valt niet mee als je zonder kraamzorg alles maar zelf uit moet zoeken. En ik ben er voor, dus vraag gerust hoor. Groetjes Adrienne