N.a.v. Grenzen verkennen, een knijpende en meppende dreumes!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Withinshin, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beetje ander verhaal als van Partyrocker.

Hier dus ook een dreumes die zo af en toe van alles doet wat niet mag. De regels duidelijk maken en consequent zijn lukt wel, maar....

Als ik hem de laatste tijd iets verbied of nee zeg dan kijk hij me aan de begint te slaan of heel doelbewust te knijpen in mijn arm of hand (net wat binnen zijn bereik is).

Ik spreek hem dan boos toe en zeg dat dat zeer doet, als hij op schoot zit zet ik hem weg. Hij kijkt mij vervolgens aan met een pruillip (als ik echt boos ben geweest) of niet en doet het vervolgens weer...

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik wil hem eigenlijk niet 'terug' gaan knijpen of een tik geven, daar leer je juist mee dat dat is toegestaan, maar wat dan wel? Snapt hij een 'strafhoekje' al wel, waar hij dan een minuutje moet zitten?

Alle tips zijn welkom!

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Mijn dochter is van dezelfde leeftijd en is ook druk bezig met haar grenzen verkennen. Wat zij soms doet is wat er ook in mijn haar zit (elastiekje, knijpding, etc.) met geweld uittrekken. Niet om mij pijn te doen volgens mij, maar gewoon omdat ze het interessant vindt dat er iets in mn haar zit. Maar helaas doet dit soms dus wel flink pijn.
    Wat ik nu doe is heel hard "au!" roepen en als ze dan nog niet loslaat haar op de grond zetten. Soms gaat ze dan inderdaad ook huilen en na een half minuutje of zo troost ik haar dan weer. Ik heb wel het idee dat het (soms ;)) werkt, want soms als ze weer iets wil pakken hoef ik maar au te zeggen en ze stopt meteen.
    Ik zou inderdaad echt nooit knijpen of slaan en voor een strafhoekje is het begrip nu volgens nog niet voldoende, dus dat schiet ook niet op.

3. Koesje

Koesje Niet meer actief

Hier hetzelfde! Ik zet hem na eerst nee te hebben gezed idd 1 minutje in een "strafhoekje". Daarna komt hij vaak even knuffelen :D

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Voor een strafhoekje is hij echt nog te jong, hij weet niet wat hij fout doet en is nog te jong om de consequenties van zijn 'stoute' gedrag te overzien.

Misschien helpt het om kort: 'nee', of 'au' te zeggen, zijn handje te pakken en doelbewust weg te halen. Dit zul je denk ik heel vaak moeten herhalen ;) Maar hij moet leren dat mama lief is en dat zij geaaid moet worden en dat hij mag knijpen in speelgoed, etc..

Afleiden en uit de situatie halen kan ook nog helpen, dus de situatie voordat hij gaat knijpen voor zijn en hem iets anders aan te bieden.

Deel Deze Pagina