Baby 4 weken verkouden en veel buikkramp, gevaarlijk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pimkey, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn kleine mannetje is 4,5 week en sinds gister naast de buikkramp erg verkouden. Kan zoiets kwaad? Ik zuig z'n neusje voor en na iedere voedingen uit met zo'n apparaatje en spray 4-6 keer met zoutoplossing neusspray. Hij eet minder goed, ongeveer 75% van wat hij normaal eet, maar komt overdag wel vaker. Hij slaapt slecht doordat hij zo benauwd is.

Ik ben gister nog naar de huisartsenpost geweest omdat ik me wel zorgen maak. Mijn eerste was niet zo vroeg al ziek. Daar is hij volledig nagekeken en was er 'nog niks aan de hand'. Ik werd naar huis gestuurd met het verzoek goed op te letten (grauw zien, suf, niet eten, plekjes enz.) ivm rs virus en hersenvliesontsteking.:$ Bij twijfel moest ik direct komen/bellen.

Bij thuiskomst wat op internet zitten kijken en ik werd enkel ongeruster en bang. (Had nooit op internet moeten kijken met al m'n hormonen) Weer terug gebeld en ze konden nu niks aan hem zien of doen. Er is dus nog geen reden tot paniek.

Heeft iemand ervaring met verkoudheid bij zo'n jong kindje? En hoe lang duurde het totdat je kleintje weer beter was?

Liefs Pimkey

2. Sammy27

Sammy27 Actief lid

4 nov 2012
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was 8 weken toen hij ineens verkouden werd en hoesten en benauwd werd.
    Hij had het rs virus,en heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen.
    De dokter stuurde mij snel naar het ziekenhuis,ik had eerst het idee dat hij gewoon wat verkouden was.
    Gelukkig hebben ze in het ziekenhuis zn snot onderzocht en bleek rs te zijn.
    Dus als je het niet vertrouwd,,ga naar het ziekenhuis!
    Succes

3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Hier was zoon met 4 weken ook verkouden. Heeft een kleine 2 weken geduurd voordat het helemaal over was. Ook wij hebben zo'n neuszuiger en neusspray gebruikt.
    Zoontje had er naar mijn idee weinig last van: dronk en sliep zoals ie anders ook deed. Hij snurkte alleen heel hard :)

Maar goed in de gaten blijven houden en als je het niet vertrouwt aan de bel trekken!

4. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mijn premature dochter was de eerste week dat ze uit het ziekenhuis thuis kwam ook al verkouden. Toen was ze 38 weken.

Goed dat je oplettend bent, dat ze niet suf/benauwd/hele hoge koorts krijgt. Het is zielig als die hele kleintjes al verkouden en aan het hoesten zijn, maar met 75% van de melk binnen zal hij het vast goed doen.

Hoop dat dit je iets gerust stelt.
    Het stelt waarschijnlijk niet veel gerust (of juist wel), maar mijn dochter is ongeveer chronisch verkouden sinds ze thuis is (en nu al 5 dagen koorts). Maar ze doet het prima!

5. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties! Heb vandaag m'n eigen huisarts nog gebeld, maar die zei dat de huisartsenpost nu geen reden tot zorg. Dus hoefde er volgens de assistente niet nogmaals gekeken te worden. Hij slaapt nu naast en bij mij totdat hij beter is. Kan ik hem goed in de gaten houden!

Iemand nog een gouden tip ter versnelling van de genezing?

Liefs Pimkey

6. sweetbabygirl

sweetbabygirl Actief lid

12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vooral lekker uit laten zieken en niet teveel werken met 'middeltjes'. Het immuunsysteem is nog volop in ontwikkeling en hoe meer je het lichaam zelf op laat lossen hoe sterker ze worden. Hier ook een meisje die vlak na haar geboorte weken verkouden is geweest met af en toe wat verhoging maar zolang ze niet echt gekke verschijnselen krijgen moeten ze meestal gewoon weerstand opbouwen. Oja, ik sneed wel een ui voor het slapen gaan, dat helpt wel wat! Het is heel rot maar heel veel baby's zijn verkouden.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mijn zoontje is ook al verkouden sinds zijn geboorte.
    Het ergste is het hoesten wat er sinds vorige week bij is gekomen.
    Nu spuugt ie hele golven tijdens of na de fles door het hoesten, zo sneu!

Maar je kunt er verder niet veel aan doen helaas.
    Beterschap!

Deel Deze Pagina