Dreumes 14 maanden, verschonen lukt niet meer (groot drama)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Wappie82, May 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan normaal heel goed relativeren. En ik snap dat dit gedrag erbij hoort, dat het fases zijn en dus overgaat (godzijdank!).
    Maar het verschonen/aankleden van mijn dreumes...er is geen land mee te bezeilen. Het is 1 groot drama! Ze wil niet liggen, gaat steeds zitten en op haar knietjes. Ik probeer haar staand te verschonen, maar ze staat nog niet los en ook nog niet zo stevig dat ze op de commode blijft staan. Dus de luier verschonen is ellende, en ik weet niet meer wat ik eraan kan doen. Haar afleiden lukt niet meer, speeltjes en alles wat ik haar geef wordt op de grond gesmeten. Liedjes zingen ook geprobeerd. Ze gaat huilen, krijsen tot ze overstuur raakt met dikke tranen.
    Ik kan niet ontkennen dat ik hier echt boos om wordt, maar het helpt natuurlijk allemaal niets. Ik probeer haar altijd rustig te benaderen, maar of ik nou rustig doe of boos wordt...het heeft geen zin.
    's avonds is het ergst, dan is ze moe. We zijn dan bijna altijd met z'n tweeën (vriend en ik) waardoor het uiteindelijk lukt. Maar overdag begint ze ook steeds vaker deze buien te hebben, dan ben ik alleen met haar en is het verschonen dus heel erg moeilijk.

Het zal vast herkenbaar zijn, en waarschijnlijk zijn er ook weinig dingen die ik kan doen dan wachten tot het overgaat. Ik moest het ook even van me afschrijven, want zoals straks (een enorm heftig wilde krijsbui) dan raak ik zo gefrustreerd en boos! Pff....

2. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor. Hier ook een driftkikker met verschonen. Alleen hier al maanden. Heb me er bij neergelegd. Soms word ik ook woest ervan. Vooral als alles onder de poep zit. Verschonen doe ik niet op de commode. Als sinds 2 weken na de geboorte niet meer. Veel te onhandig. Leg een boxkleed op de eettafel. Heb je wat meer speelruimte. Staand verschonen doe ik ook niet. De mijne blijft echt niet staan. Die loopt gelijk weg.
    Gewoon maar diep zuchten en deal with it. Hoe frustrerend t soms ook is.

3. Kaden

Kaden Actief lid

Dec 13, 2011
    441
    0
    0
    Wij hebben het ook een tijdje gehad en ik deed het toen op de bank voor de tv...

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff zo herkenbaar. Hier ook al maanden. Niet alleen met verschonen maar ook ket aan en uitkkeden, afdrogen etc. Staand heb ik ook georobeerd maar ze staat ook nog te wankel. Wat hier soms wel helpt is verschonen op een 'nieuwe' plaats. Dan is ze even onder de indruk. Maar ja, ben ook bijna door mijn trucendoos heen. Ik zing steeds maar liedjes, doe gek. En laat het zoveel mogelijk langs me heen gaan.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ga dit ook maar eens proberen.
    Het is heel herkenbaar!!!

6. noa80

noa80 Bekend lid

Jun 7, 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    herkenbaar, hier helpt uitleggen soms. Duidelijk vertellen wat ik van hem verwacht en dat het sneller gaat als hij rustig blijft liggen. Geen idee wat hij er al van begrijpt, maar soms blijft hij dan wel rustig liggen. Soms geef ik hem een stukje broodkorst en dan blijft hij ook rustig liggen. en soms inderdaad gewoon de worsteling aangaan.

succes!

7. Lootje

Lootje Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,498
    598
    113
    Ah die fase had zoontje ook. Nog steeds vindt hij luier verschonen zonde van z'n tijd, maar tegenwoordig valt er wat beter te praten met em dan toen hij zo'n klein ukkie was.
    Krijgt je dochtertje nog een flesje voor het slapengaan? Dat was bij zoontje een mooi moment om te verschonen, dan bleef hij netjes liggen. En ook 's middags voor z'n slaapje verschoonde ik hem tijdens de fles.
    Heb je alweer twee luiermomenten zonder strijd gehad! Succes, het wordt inderdaad echt beter!

8. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ze drinkt geen flesjes meer. Ze zit gewoon in de fase van 'ik wil niet wat jullie willen'. Ze is sowieso snel gefrustreerd momenteel, ze wil zelf staan en lopen maar kan ze nog niet. In de wandelwagen zitten is ook ineens een probleem, na 10 min is ze er klaar mee en gaat ze schreeuwen. Ik probeer het te negeren, maar met verschonen lukt me dat niet. Het uitleggen heb ik geprobeerd, maar ze is echt nog te jong om het te snappen. Of het gaat gewoon langs haar heen, ze is echt helemaal wild op die commode!
    Ik ga een andere plek eens proberen, en een soepstengel ofzo..dat werkt ' smiddags wel als ze even een dipje heeft.

Ik hoop dat deze fase snel over is

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Veel succes! Hier op 20 maand nog steeds (sorry, dat wou je vast niet horen... Maar het frustreert mij ook enorm!)

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Herkenbaar helaas... Hier ook al paar maand zo. En vooral als ze gepoept heeft! Gooit hier ook alles op de grond, zelfs mijn gsm doet geen wonderen meer. Als we ergens naar toe gaan en haar dan moet verschonen is er nix aan de hand, want dan ligt ze op een plek wat ze niet kent en is interresant. Maar thuis overal al geprobeerd, bij opa en oma nu ook een drama.

11. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,789
    18,973
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ja, heel herkenbaar. Wij hadden voordat we de babykamer gingen inrichten destijds de muren laten stuccen. Daarna zelf nog een mooi kleurtje erop. Hartstikke mooi en netjes. Totdat een boze dreumes in zo'n monsterbui zo ligt te draaien en te woelen dat hij zijn met poep besmeurde billen tegen die prachtige gladde wand aanduwt. De perfecte ondergrond voor een poepstempel ;)

Het gaat over. Maar tot die tijd is het strontvervelend. (;))

12. Mienemuisje

Mienemuisje Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,161
    0
    0
    Sorry hier moest ik even om lachen :)

Geen tips verder dames. Maar mijn tijd komt nog :p En zijn jullie er hopelijk van af.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hahahahahahahahahaha!!!!!:D

14. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik zie het helemaal voor me, zo'n mooie poepvlek op die muur ;)

Vanochtend hebben we haar een soepstengel gegeven, ging goed! En straks mijn elektrische tandenborstel, dan is ze net lang genoeg afgeleid om de luier te verschonen. Maar die speeltjes zijn natuurlijk ook snel weer saai, dus ben benieuwd.
    Fases ja...maar als ik lees dat sommigen het bij 20 maanden nog steeds doen dan zakt de moed me wel in de schoenen. Haha...ergens moet ik er ook wel om lachen, want ze doet dan zo idioot dat ze eigenlijk lachwekkend is. Ze schreeuwt alsof ze vermoord wordt.

Ze gaat vanaf komende week 2 dagen naar de gastouder, en 1 dag oppas aan huis. Benieuwd of ze het bij hen ook doet. En eerlijk gezegd vind ik het even heerlijk dat ik weer kan werken en m'n dochter dus even bij anderen kan laten.

15. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi dat poepverhaal. Zou ik echt niet om kunnen lachen als het hier gebeurde.

Hier denken ze in de straat ook vaker dat er een kind geslacht wordt, zo hard kan ze gillen. Ik hoop ook dat het snel over gaat.
    Elektrische tandenborstel dat heb ik nog niet gegeven....weer een idee.

Oh en wat mijn moeder doet als ze oppast...zakje met billenkoekjes geven die ze er dan 1 voor 1 geconcentreerd uit peuzelt.

16. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Heeft hier echt een hele tijd geduurd.
    Beer vind t ook tijdverspilling.
    Maar nu Beer goed begint te praten laten we hem een heel verhaaltje navertellen tijdens het verschonen.
    Of we laten hem tegen z'n knuffel vertellen wat mama aan t doen is.
    Dus ongeveer zo:
    Ik: mama
    Beer: mama
    Ik: moet
    Beer: moe.....
    Ik: beer z'n kontje verschonen
    Beer: kontie sjoonen....
    Enz enz enz...

En hij is er heel serieus in! :D dus dan blijft ie stil liggen....

17. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    De billendoekjes zijn hier alweer uit, die gooit ze gelijk op de grond. Ik heb vanochtend echt het huis doorgezocht naar nieuwe en interessante dingen voor haar. Zo heb ik ook een rolmaat op haar kamer gelegd, die houd ik achter de hand. Haha....het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we deze capriolen moeten verzinnen

18. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het scheelt idd dat hij kan praten. Die van mij kan dat nog niet, dus ze is nog te jong voor gesprekjes. Ik kijk echt uit na die tijd, want dan kan ze zich ook beter uitdrukken

19. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ja, Beer valt nog enkele weken in dit gedeelte van t forum, haha, hij is bijna 2.
    Maar misschien handig voor de toekomst.

En voor de kleinere, hele gekke liedjes zingen, of tussen t verschonen door kietelen, en platkussen.
    Beer lag er echt op te wachten met een big smile.
    Helemaal gespannen omdat hij wist dat ik m plat ging kussen, haha...

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn vindt verschonen ook al heel lang echt niet leuk.
    Wat helpt is afleiding: iets te eten of te drinken, (tijdens haar flesje bijvoorbeeld), tv kijken, (ik verschoon vanwege het vele gedraai sowieso al heel lang niet meer op de commode, echt niet veilig, dus meestal gewoon op de bank. Hebben ook gewoon standaard een pak luiers en billendoekjes naast/op de bank liggen :D).
    Hier de mazzel dat ze al losloopt vanaf 13,5 maand, dus staand verschonen kan, (maar ze loopt ook rustig weg tijdens het verschonen, da's dan minder handig ;)).
    Verder liedjes zingen, dierengeluiden nadoen, allerlei soorten spelletjes dus. Spelletje op mijn telefoon of een filmpje in noodgevallen...
    En als echt niets anders meer werkt, ga ik omgekeerd boven(op) 'r zitten. Met m'n billen boven haar gezicht dus, haar armen gestrekt langs haar lijf en dan met mijn knieen haar armen klem drukken, en dan zo snel mogelijk dus ondersteboven verschonen.

Share This Page