Knoop doorgehakt -> Morgen tongriempje klieven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juul75, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn zoontje is nu 5,5 week oud en doet het prima, groeit goed en een tevreden ventje. Het viel me echter al direct op dat hij een kort tongriempje heeft. Nu is dat geen probleem, het komt bij mijn man in de familie voor en hij heeft er ook geen last van. Het is alleen zo dat ik borstvoeding geef en merk dat hij meer moeite krijgt met aanhappen. Ik krijg dus steeds gevoeliger tepels en ben bang voor kloven. Ik heb al een keertje een borstontsteking gehad doordat hij slordig drinkt en hij kan ook uit geen enkel flesje drinken tenzij er een prematurenspeen op zit. Ook krijgt hij steeds meer krampjes omdat hij veel lucht aanhapt. Hij groeit nog wel goed maar ik heb besloten de problemen niet af te wachten.

Vanmorgen de huisarts gebeld en die heeft direct een verwijzing voor de KNO arts gemaakt. Het ziekenhuis gebeld en daar kon ik 2 januari terecht. Dat vond ik te lang duren, mijn borsten houden het niet zo lang uit vrees ik, dus na wat zeuren kan ik morgen al terecht. Best sneu eigenlijk, ze klieven direct. Ik heb al wel van mijn schoonzusje gehoord hoe het gaat (zij heeft het ook al gedaan bij haar dochtertje) en het is zo gepiept, maar ik blijf maar naar het ziekenhuis rennen met mijn kinderen :)

Hopen dat het hierna gebeurd is en dat hij weer goed en krachtig kan drinken.

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend, maar als hij daarna weer goed kan drinken zal het een hele opluchting voor jullie beiden zijn!! Sterkte morgen (voor mama is het vast erger dan voor zoonlief..)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Klieven klinkt wel eng, het is "gewoon" een soort knipje, toch?

Bij mijn zusje is het ook gebeurd.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik weet niet precies hoe ze het hier doen, bij mijn nichtje hebben ze het met een mesje gedaan. Maar het wordt soms ook wel met een hele scherpe schaar gedaan. Klieven klinkt inderdaad heel heftig, maar het valt wel mee denk ik.

Is het bij jouw zusje als baby gedaan of op latere leeftijd? Bij mijn zwager hebben ze het op latere leeftijd gedaan en dat doet vies zeer :(

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oei, als je het zo omschrijft klinkt het wel akelig! Maar jullie hebben er daarna waarschijnlijk allebei wel heel veel baat bij. Goede beslissing denk ik :) veel sterkte!

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Succes morgen!

Bij onze dochter is het gedaan toen ze vier dagen oud was. Volgens doen ze het een scherp schaartje. Ik weet het niet want ik werd al misselijk toen ik die kamer binnen stapte, maarja ik was net bevallrn natuurlijk..

Bv ging wel een stuk beter daarna..

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel veel succes gewenst voor morgen!
    Hoop dat het mee zal vallen voor jullie allemaal.

8. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Ik wens je heel veel succes, is in een knipoog gebeurd!
    Het idee is naar maar het valt echt mee.
    Wij hebben het pas met 2,5 mnd gedaan bij ons dochtertje.
    En daardoor BV mislukt, ook slordig drinken enz.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Veel sterkte...hopelijk valt het mee en krijgt hij er weinig van mee!

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dank dames voor de goede wensen! En sandraske, fijn om te horen dat de bv daarna beter ging, daar hoop ik ook op. Ik word nu horendol van dat slordige drinken, steeds weer aanhappen en loslaten en gesabbel ;)

11. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Toen ze klein was, maar geen baby meer geloof ik.

Wat goed dat je weet dat dit de oorzaak is trouwens, zou de bv hierdoor niet vaak mislukken zonder dat het bekend is?

Zal mijn moeder nog eens vragen of mijn zusje wel kon drinken toen!

Veel succes voor je kleintje ieg :)

12. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Juul, bij onze jongste is het ook gedaan toen ze een dag of 10 was.. Het vasthouden in de houdgreep vond ik achteraf vervelender dan het hele knipje..daarna meteen aanleggen dan is het leed snel geleden :)
    Weet je wel zeker dat de artsen bij jullie het doen bij zo'n kleintje? Wij zijn bij het eerste ziekenhuis weg gestuurd nl :(

13. anja136

anja136 Actief lid

7 jul 2008
    408
    0
    0
    bij mijn zoontje is 4 dagen na de geboorte ook het tongriempje gekliefd. Stelt echt niks voor. Daarna kon hij pas goed drinken.
    Komt echt goed. Hij sabbelde de eerste dagen mijn tepels tot bloedens toe helemaal kapot. En kreeg niks binnen.
    Uiteindelijk 8 maanden borstvoeding kunnen geven!

14. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Succes vandaag.

Bij Meira is het ook gedaan toen ze 5 dg oud was.

Ik belde om 8.00u naar het ikazia zkh en mijn man kon om 11.00 al terecht.
    Ook haar lipriempje (boven) is ook ingeknipt.

Het drinken ging bij haar ook beter , mijn tepels deden gelijk minder pijn.

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Hij was om 9:0 aan de beurt en het was echt met een paar seconden gepiept. Thuis om 9:30 al aangelegd en ik merkte het verschil direct! Hij kon nu al krachtiger drinken. Hij ligt lekker te slapen ik ben hardstikke benieuwd hoe hij straks drinkt als hij goed uitgerust is.

@babel, ik denk dat het best vaak voorkomt. Had wel mazzel, het viel de kraamhulp al op en het komt bij mijn man voor, dus we hebben er al ervaring mee in de familie, dan is de stap niet zo groot. Ik zat in de eerste week al te denken om het te doen maar toen ging het nog wel. Het is eigenlijk ook eigenbelang, hij zit nu in regeldagen waar hij niet meer uitkomt omdat hij niet voldoende kan drinken voordat hij helemaal uitgeput is, dus hij komt elke 2 uur :( Hopen dat hij straks wat beter een goede hoeveelheid tot zich kan nemen.

Wel bijzonder, hier moest ik hem zelf vasthouden. In het zkh waar mijn nichtje geholpen is doet de verpleegkundige dat. Gelukkig heb ik niet zo'n teer zieltje :D

16. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Fijn dat je al verschil merkt.
    Mijn man zei ook dat het zo gebeurd was.

Ik kon toen zelf niet mee ivm de keizersnee

17. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wat goed dat het geholpen heeft! Een vriendin van mij heeft dat laten doen bij haar oudste maar uiteindelijk had het niet veel geholpen, blijkbaar hadden ze het niet goed gedaan of was het weer vergroeid ofzo. Haar jongste heeft het helemaal niet, die drinkt nu veel beter!

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja, het kan inderdaad weer vergroeien, dat is bij mijn zwager ook gebeurd, dus ik moet het maar even in de gaten houden. Ik merk ook dat door het gepruts van de laatste tijd mijn produktie wat achteruit is gegaan dus moet de schouders er maar even onder zetten!

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Een zwaluw maakt nog geen zomer, maar ik moet even mijn blijdschap van de daken schreeuwen.....hij is gisteren al (ondanks een krankzinnig drukke dag met 2 ziekenhuisbezoeken in verschillende ziekenhuizen en het tongklieven zelf) van 10 naar 7 voedingen gegaan :$ Moppie doet niets anders dan als een krankzinnige drinken en dan als een blok in slaap vallen met zijn dikke buikje :D

Kan mezelf eigenlijk wel voor mijn kop slaan dat ik er zo lang mee gewacht heb.......:)

20. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Niet doen krijg je alleen maar hoofdpijn van :D
    Maar super joh dat het nu zo goed gaat, heerlijk: geniet ervan!

Deel Deze Pagina