Hallo, Mijn dochtertje heeft eczeem en ik smeer haar twee keer per dag in met bodylotion. Ik gebruik op het moment Neutral, maar die kleine tubes zijn zo op! Ik vroeg me af of iemand weet of er ook grootverpakkingen te koop zijn van een neutrale lotion? Het hoeft geen Neutral te zijn, als het maar zonder 'troep' is. Bij voorbaat dank, amg
Mijn man heeft een hele gevoelige huid en daar gebruiken we bodylotion voor gevoelige huid van etos eigen merk. Voor uk gebruiken we nog neutral.gelukkig niet vaak meer nodig.
Bij de tuinen verkopen z3 zarqa baby. Deze hebben ook een bodylotion, en gebruikte ik altijd bij mijn kindjes met eczeem.
Hier vaseline-cetomacrogol op recept, vind het vele malen fijner dan andere lotions, zeker op Neutral reageerde haar huid nog.
Ik gebruik deze: https://www.mijnhuidonline.nl/la-roche-posay/lipikar/lrp-lipikar-balsem-ap-400-ml199136?source=googleps&gclid=CIP_gabC79ACFUY8GwodI8IMsQ Heel fijn, 400ml en met pompje
Die hebben wij ook, als onderhoud voor lichte eczeem. Als ze helemaal geen eczeemplekjes heeft gebruik ik ook wel natuurlijke olie (van neutral of naamloze zwemolie). Maar soms heeft ze echt eczeemplekken, en daarvoor hebben we hormooncreme vd huisarts. Is het zo weg. En dan weer die 'onderhoudszalf'.
Hier ook een eczeem gevoelig kindje.. Wij gebruiken ook cetomacrogol vaseline creme (krijgen we vergoed) of de huidolie van neutral.
Ik gebruik voor mijn zoontje creme van dr swaap voor zijn eczeem in knieholtes. Is heel olieachtig maar helpt wel goed. Is geen bodylotion en dus niet geschikt om op het hele lichaam te smeren. Blijft namelijk een witte waas achter.