Nou de Titel zegt het al ik vroeg me af wanneer een baby een beetje uit zichzelf zijn hoofdje omhoog kan houden... Ik weet dat het per kindje verschillend is maar ik was gewoon benieuwd wat het gemiddelde is.. Ik ga namelijk begin augustus op vakantie en dan is Kyano 5 maanden en vroeg me dus af of hij rond die tijd dan zelf zijn hoofd vast kan houden omdat ik wel leuk vind om met hem te gaan zwemmen en dan kan die zelf ook van alles zien.. Liefs Chantal
Tymen kon dat al heel vroeg, zo rond zes weken al (gecorrigeerd twee weken, ivm vroeggeboorte), maar dat kwam door het Kiss-syndroom. Met 5 maanden kan Kyano zijn hoofd wel omhoog houden, denk ik. Dan begint hij nl ook al een beetje te zitten met steun.
Oke... Mijn nichtje had ook het Kiss Syndroom... vind dat zo zielig he.... Ik hoop echt dat hij dan al een beetje zijn hoofdje omhoog kan houden... NOu moet ik eerlijk zeggen dat als ik kyano op mijn schoot neer zet dat hij niet meer zo wiebelt met zijn hoofd als eerst dus hij is ook aan het oefenen... ik leg hem elke dag minimaal 1x op zijn buikje in de box en dan ga ik er naast zitten en dan kan hij oefenen ...
Heel goed dat je dat doet. Een handdoekrolletje onder zijn borst en dan met zijn armen eroverheen maakt het wat makkelijker voor hem.
Mijn zoontje is nu 5 maanden en kan al een hele tijd zijn hoofdje flink rechthouden. Hij zit ook al heel stevig op onze schoot en kan heel goed omrollen, al een hele kerel Grtz x
Heeeeeeeey, dat is een handige tip! Die ga ik gelijk toepassen want als ik dit oefen met Vigo glijden of zijn armpjes opzij of hij zwaait ze naar achteren
Bij ons ventje gaat het gelukkig ook al wat beter. Al is zijn hoofdje af en toe nog een gummieknuppeltje. Hij heeft een periode gehad waarin hij geen zin had om zijn hoofd op te tillen . Behalve als hij op mijn buik lag .... veel te nieuwsgierig . Maar volgens de CB-arts was dat ook goed om te oefenen. Greetz, Ellis76
Elena kon al heel vroeg terwijl ze op haar buikje lag haar hoofdje rechthouden. Nu kan ik haar gewoon ronddragen of op mijn schoot laten zitten terwijl ik haar onder haar schoudertjes vast heb en ze houd haar hoofdje gewoon constant recht.Het wiebelt soms wel wat maar ze laat haar hoofd niet meer hangen
Yasmine kon het al heel snel, na een paar weekjes al. Maar zij is daar sowieso snel in, ze kan nu al rechtop zitten met een klein beetje hulp. Jennifer kon na 2 maanden ongeveer haar hoofdje goed omhoog blijven houden.
Vooral als Kyano op zijn buik ligt dan houd hij zijn hoofdje al omhoog maar wiebelt nog wel... Ff off topic: Hoe maken jullie die ontzettende mooie banners met die foto's van die kleine ?
Je kunt je baby ook lekker knus bij je op schoot leggen, overdwars op je benen waardoor hij/zij het hoofdje ook makkelijker kan optillen. Zo doe ik het meestal met Veerle ook.
Isabella deed het ook met 7 weken. Op haar buikje en al mooi omhoog. Volgens mijn moeder kon ik het ook al met 2 weken. Een vriendin van me haar kindje kon met 4 maanden gewoon lekker op schoot zitten en zelf haar hoofdje gewoon recht jouden. Je hoeft haar niet meer te ondersteunen. Gewoon flink oefenen. Ik deed isabella elke keer na het douchen op haar buikje en liet haar proberen.
Onze kleine kon het na 2 weken al heel snel vinden wij. soms ook lastig omdat je dan nogal eens vergeet dat je toch wel moet ondersteunen