slaapschema baby 2 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missyb, 20 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Elk kindje is natuurlijk anders en kent een ander ritme, maar ik weet wel dat een kindje goed groeit en sowieso al meer dan 6 kilo weegt dan hoef je niet meer perce s,avond zo laat te voeden als ze er niet om vragen, want dan hebben ze het echt niet nodig.

Cecile is overdag ook heel veel wakker en sinds kort heb ik er eindelijk een beetje schema in zoal 6 voedingen op een dag want daar vraagt ze nog om en dan om 6:00, 9:00, 12:00 15:00, 18:00: 21:00 of 22:00 want dan ligt er dan ook net aan als ze niet eerder om de voeding vraagt.

Drinken jullie kindjes trouwens alle flessen leeg want dat doet Cecile niet ik bied haar 150 ml aan maar drinkt ze niet altijd leeg.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Jennifer en Yasmine wegen nog geen 6 kilo en slapen al heel wat weekjes door na de fles van een uur of 8.
    Ik luister wat dat betreft niet naar het CB maar lekker naar m'n eigen meisjes. Ze groeien goed en zijn tevreden en dat vind ik het belangrijkste.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Kan je niet beter op je eigen gevoel afgaan? Die ene voeding kan toch niet zo heel veel verschil maken? Moet je het erin proppen dan? Mijn dochter heeft altijd heel slecht gegeten, dronk de fles nooit leeg (vaak liet ze de helft ook staan). Ik volg eigenlijk altijd mijn eigen gevoel.

Mijn nieuwste aanwinst is 4 weken, hij is nog niet op het buro geweest (wel zijn ze voor hielprikje/gehoortest en eerste gesprek geweest) en hij krijgt om de 4 uur voeding ipv om de 3 uur. Ik heb nooit toestemming of het advies gekregen van het buro...[/quote]

We hoeven de voeding er niet in te proppen 's avonds. Hij drinkt het wel met smaak op, alleen doet hij het half slapend :)
    Vandaag gaan we het proberen. Zijn schema is vandaag toch helemaal naar de klootjes. Zijn laatste fles krijgt hij straks rond 9 uur (hij heeft dan wel 5 flesjes gehad vandaag) Ben benieuwd hoe het gaat lopen!
    Vigo drinkt overigens altijd al zijn flesjes helemaal leeg!

4. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Succes met Vigo vanavond! Ik hoop dat je een lekkere nachtrust hebt!

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankje... ben écht heel erg benieuwd of het lukt! :)

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Nou meiden, ik ben een gelukkig mens!
    Vigo heeft gister zijn laatste flesje om 21.30 uur gehad, en hij heeft vanmorgen doorgeslapen tot precies 06.00 uur!
    Vandaag gaat de laatste fles er helemaal af, dus vandaag krijgt hij zo tussen 18.00 uur en 19.00 uur zijn laatste fles! Ben érg benieuwd hoe dit zal lopen, maar dit was alvast een fijn 'voorproefje' !
    Hopelijk slaapt hij ook vanavond lekker door.... *duim duim duim...*

7. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    heerlijk zeg.
    en ik duim met je mee.

groetjes susanne

8. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Hoi Minyaweth,

Wat heerlijk dat Vigo zo goed heeft doorgeslapen!
    Mijn Julian is 7 weken, dus 2 weken jonger dan Vigo, maar hij komt nog 2 keer per nacht. Hij heeft geen vaste tijden, meestal komt hij tussen 2 en 3 uur. En dan nog een keer rond 5 of 6 uur.

Ik ben wel benieuwd hoeveel ml je per flesje geeft en hoeveel flesjes totaal op een dag. Heb je overdag vaste voedingstijden of geef je hem naar behoefte?

Ik voed naar behoefte en meestal zit er 3 of 4 uur tussen.

Groetjes, MissV

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @MissV: Vigo krijgt 150+5 en ik probeer overdag zoveel mogelijk een schema aan te houden ( om de 3 a 4 uur voeding) dus 'vaste' voedingstijden. Tuurlijk zitten er wel eens dagen tussen dat het hele schema naar zijn klootjes is (zoals gisteren) maar dat compenseer ik dan weer met de laatste 2 voedingen van de avond (die van 19.00 uur en 23.00 uur) en dat lukt gelukkig altijd!

Vigo komt eigenlijk al vanaf dat hij 3 weken was niet meer 's nachts voor de voeding. Heel af en toe dat dit nog voorkomt maar dat kan ik op 1 hand tellen tot nu toe ;)

10. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Laura krijgt nog steeds om de 3 uur flesje (120) dus zij zit nog op 6 voedingen! Maar snachts komt ze dan ook helemaal niet! Vanmorgen wilde ze toevallig om 3 uur haar eerste voeding, maar ja, ze viel gister dan ook al om 7 uur in slaap! Dus dat maakt niet uit! Ik haal mijn slaap vanavond wel weer in! Het was gisteren ook een drukke dag. Pa en ma (dus mijn ouders) gingen helaas weer weg! En nu zien we ze weer niet voor 9 maanden. Dus ze zal mijn verdriet wel gevoeld hebben gister!

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Leeuwen77: Wat vervelend dat je je ouders 9 maand niet meer ziet! :confused: Wonen zij ergens anders? (in een ander land ofzo?)

12. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Helaas woon ik in een ander land! Ik zit op bonaire! En dus 10 uur vliegen weg van mijn ouders!

13. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    *slaat zichzelf voor het hoofd*
    Ik zie het nu inderdaad ook in je profiel staan! Ben normaal nog wel zo oplettend :)

Deel Deze Pagina