Slaapschema baby 4 maanden advies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bella2017, 7 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bella2017

Bella2017 Lid

4 aug 2018
    28
    7
    3
    Vrouw
    Hoi dames,

Toch nog even hulp nodig hoor. Ik probeer het echt los te laten, maar de lange avonden zijn gewoon ruk haha. Wellicht hebben jullie een idee?

hij slaapt nu overdag korter, dat doet hij zelf. Vanaf een uur of half 5 savonds is het klaar en blijft hij wakker tot 19:00 uur. Het lukt ook niet om hem eerder in bed te leggen, dan is het krijsen! 19:00 in bed en meneertje slaapt tevreden… tot 20:00 uur… en Dan beginnen we opnieuw! hij beschouwt dat gewoon als een dutje..

Hebben jullie tips?

2. Chechi

Chechi Niet meer actief

Hoe oud is hij nu? Hoe lang zit er tussen zijn dutjes overdag? En wat is korter slapen overdag?

Op zich is dit dus gewoon onderdeel van slaapregressie.. kun je helaas weinig aan doen en de tijd uitzingen tot ongeveer 5,5 maand. Daarna merk je dat kindjes weer beter gaan slapen. Tenzij ze slechte gewoonten hebben aangeleerd de eerste 5 maanden, dan komen die er nog harder uit.

Bella2017 vindt dit leuk.
  3. Bella2017

Bella2017 Lid

4 aug 2018
    28
    7
    3
    Vrouw
    Daar ben ik dus ongelooflijk huiverig voor. Nieuwe gewoontes aanleren. Hij heeft een wakkertijd van 1,5 uur. Hij slaapt nu 2 x 1,5 uur en dan 1 keer een uur. 19:00 uur in bed en dan een uurtje en is hij weer wakker. In principe kan hij z’n dutjes alleen in slaap vallen maar savonds wil hij specifiek mij erbij hebben. Als ik weg sluip omdat hij half wakker is en half slaapt dan begint hij weer te huilen. Ik vind dit wel moeilijk hoor.

4. Chechi

Chechi Niet meer actief

Vanaf de 6 maanden mag je naar het 2-90-90-3 ritme (dus dan wordt de ochtend 2 uur wakker en de avond 3 uur ipv 90 minuten). Dit is nodig voor meer slaapdrang. Ik weet niet of je kleintje al 6 maanden is?

Slaapregressies zijn helaas echt enorm pittig.. vooral die met 4 maanden (tot 5,5).

Bella2017 vindt dit leuk.
  5. Bella2017

Bella2017 Lid

4 aug 2018
    28
    7
    3
    Vrouw

6. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.063
    4.318
    113
    Mijn zoontjes gingen ook de nacht niet in voor half 10 's avonds. Het hielp toen ik me daar gewoon bij neerlegde. De strijd aangaan is gewoon veel vermoeiender, dan je erop instellen dat je 's avonds gewoon met een baby zit.

Pas toen ze bij mij het namiddagslaapje lieten vallen, gingen ze om 19u naar bed. De tweede gingen ging daarvoor bij het laatste slaapje steeds korter slapen, dus ging hij vanaf een maand of 5 om half 9.

Het komt echt goed, maar als je er midden in zit is het heel pittig.

DR87 vindt dit leuk.
  7. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Klopt, ik heb me er idd bij neergelegd. En nu ze in de avond weer even rustig is in de draagdoek is het op zich ook gewoon prima. Zodra ik merk dat ze dieper gaat slapen in de draagdoek en niet echt meer wakker wordt ga ik weer een poging wagen. Ik merk aan alles dat het nu gewoon niet gaat werken. En die leuke 4 maanden sprong is ook in aantocht, dus verwacht dat er daarna pas weer mogelijkheden zijn haha.

Deel Deze Pagina