5.5 kilo maat 4 luier

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 10 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze dochtertje weegt 5.5 kilo en plast enorm veel, maat 3 is niet voldoende voor haar. Nu overweeg ik maat 4 voor de nacht te gebruiken. Dan bedoel ik ook voor 12 uur van 7 tot 7. Ze is 13 weken en niet zo zwaar is eigenlijk wel normaal dat ze zoveel plast? Maar bij maat 3 lekt ze vaak door of wij doen iets verkeerd, tips? Wie ook zo'n grote maat in de nacht. Overdag lekt ze nooit door, verschoon tussen 3 a vier uur.

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn zoontje is denk ik rond de vijf kilo en heeft nog maat 1. Dan plast je dochter wel veel, vind ik. Maar daar kan zij natuurlijk ook niks aan doen:D
    Mijn dochter van 14 maanden heeft maat 4/5.

3. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan het proberen maar let erop dat er niet teveel ruimte zit bij de benen of op de rug. Hier ook altijd een maat groter dan het 'advies' op de verpakking en dat werkt prima, geen lekkages meer. En natuurlijk verschilt het per luiermerk. Hier nu veel succes met Kruidvat en Pampers. Ik let eigenlijk nooit op de kilo's die bij de maat luier aangegeven staat want iedere baby is anders gebouwd..

Uit je bericht kan ik trouwens niet achterhalen welk merk je gebruikt en of ze een buik of rugslaper is. Buikslapers lekken ook sneller door heb ik gemerkt. Wij gebruiken overdag Kruidvat en voor de nacht Pampers.

4. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wij hadden dit probleem ook s'nachts. Nu gebruiken we pampers baby dry 3+ en het probleem is opgelost!

5. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, maar ik bedoel dat zij dus eigenlijk voor maat 3 nog te klein is, want die is van 6 kilo tot 9 ofzo.
    En nu heb ik maat 4 maar gehaald en die is vanaf 7 kilo tot 18.

Dat is toch heel veel of niet, kan dit kwaad zoveel plassen of verschild dat gewoon?

6. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    En over het plassen. Geef je nog wel voedingen tussen 19.00 en 7.00? Als je dat nog doet dan zal de luier inderdaad de volgende ochtend bomvol zitten.
    Hier geven we in de avond en nacht geen voedingen meer en heeft ze de volgende ochtend wel een zware luier, maar lekt niet.

7. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ze krijgt nog wel elf uur een voeding. Gaan ze later minder plassen dan?

8. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Nee, ze gaan niet minder plassen lijkt mij. Maar de luier van je kindje moet nu meerdere voedingen opvangen en overdag waarschijnlijk 1 voeding. :)

9. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee, en ik ben vast toch niet de enige. Wie heeft advies want maat 4 is eigenlijk iets te groot bij de beentje ben bang dat ze daar ook doorheen lekt.

10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    als ze om 11 uur nog drinkt zou ik ze dan ff verschonen. heb je je probleem opgelost denk ik. want maat 4 bij 5.5 kilo gaat ook niet luken hoor. dan gaat ie lekken in de liezen waarschijnljk omdat hij gewoon veel en veel te groot is.
    als je overdag om de paar uur verschoont, dus ong na iedere voeding kan je ook niet verwachten dat ze van 7 tot 7 met de zelfde luier kan. babys plassen overdag net zo veel als s nachts daar is niks aan te veranderen.
    mijn zoontje is 10 kilo een heeft s nachts maat 4 aan (kruitvat) en overdag maat 3 van pampers.

11. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou liever niet slapen is hier een drama overdag verschoon voor ook een regelmaat overdag. Ze slaapt ook tijdens de elf uur voeding dus zoek echt een andere oplossing.

12. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Phoe! Moeilijk... Denk dat hoe groter je gaat, hoe meer ze gaat doorlekken. Vind maat 4 voor 5,5 kilo erg groot. Mijn meisje is 5,2 kilo en zit nog steeds in maat 1. Hier kan ze ook 12 uur mee doen... (Kijk zelf totaal niet naar de kilo's op het pak, heb maat 2 gepast en daar verzuipt ze in...)

Misschien toch proberen rond 23 uur te verschonen, andere oplossing zou ik zo niet kunnen verzinnen.

Als je twijfelt over de hoeveelheid, zou ik het bespreken met het cb of de huisarts.

13. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gebruik eens een grotere romper! Dat scheelt hier een hoop.

Dus niet de luier, maar de romper een maatje groter.

14. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huh hoezo dat? Wat is het effect hiervan een grote romper?

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.929
    3.945
    113
    Vergelijk het met kamperen in een tent met een dikke regenbui ;)

Grotere romper werkt inderdaad.
    Mijn dochter is een buikslaper, heel vaak met een pyjamabroekje met elastische band lekt ze door op de buik, met een pyjama aan één stuk heeft ze dat niet, geen druk op de buik..

16. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    wij deden altijd eerst verschonen en dan flesje geven ;) zodat ze wel slaperig naar bed gaan met een warm buikje van de melk

17. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Toen mijn zoontje nog om 23u een voeding kreeg verschoonde ik hem dan wel nog (sliep hij gewoon half door heen ;)) anders was het hier ook doorlekken.

Inmiddels slaapt hij van 20u tot 7u (zonder voeding ertussen) en gebruik ik voor de nacht pampers baby dry luiers, misschien kun je die nog proberen?

18. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Gewoon proberen.
    Mijn meisjes zitten beiden in dezelfde maat luiers, allebei maat 4. En toch schelen ze 16 maanden ;)

19. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoon van 8 maanden draagt maat drie.l
    Is de luieremvan je meisje echt helemaal verzadigd,van voor tot achter? Of lekt er aan de zijkant/bovenkant wat uit?
    Als mn zoon zn luier lekt heb ik de luier niet strak genoeg dichtgeplakt op de buik...

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    ook in haar slaap rond 23 uur kun je der best verschonen hoor. gauw verschonen, fles geven en dan slaapt ze waarschijnlijk zo lekker verder.

ik verschoon hier 's nachts ook weleens een luier als zoon slaapt. gisteravond nog, tegen 9 uur ging ik heel even bij hem kijken, rook een poeplucht. Vooraichtig in de luier gekeken, en bingo. Al slapend op de commode gelegd. Toen werd hij wel even wakker. Snel verschoond, slaapzak dicht en op t moment dat ik m weer in bed legde sliep ie alweer.

Deel Deze Pagina