Ik zit een beetje met een vraag (heb de fysio vanmorgen ook gebeld word nog terug gebeld). Mijn zoon kan sinds een kleine maand zich overal aan optrekken tot sta. Maar hij kan eigenlijk lelijk naar beneden. Maakt een hele hole rug, zet de voetjes iets naar achter en laat zich dan met een hole rug op de knieën zakken. Hij kruipt niet gaat ook niet zelf zitten. Had gehoopt dat hij doordat hij staat op die manier zou gaan zitten maar helaas. Iemand enig idee of het slecht is hoe hij zakt? Hoe kan ik hem helpen om het anders te doen. Maak nu wel een beetje zorgen. Groetjes Yvonne
Kindjes doen vaak dingen op hun eigen manier. Wat handig is.. En dat is soms wat maf.. Na verloop van tijd wordt het vaak wel handiger. Als je je zorgen maakt, zou ik inderdaad even bij de fysio langs gaan. Ook omdat hij niet kruipt en gaat zitten, maar als hij kan gaan staan, dan heeft hij wel spierkracht... Mijn oudste ging met ruim een jaar pas zelf zitten. Tot die tijd speelde hij liever op zijn buik, dus gaan zitten had voor hem geen nut. De jongste liet zich gewoon vallen tot zit. Gelukkig een luier om..
Hij gaat wel in de kruiphouding om te staan en als hij er niet bij kan een paar pasjes kruip is niet bewust. Iedereen in mijn omgeving vind het raar, zei dan ook hij doet alles op zijn manier, gelopen volgorde. Er begint toch nu iets te knagen. Gelukkig zijn er meer die laat zitten
Mijn dochter ging ook eerst optrekken voor ze zelf ging zitten. En ze liep eerder langs de tafel etc dan kruipen. Dus sowieso geen zorgen maak over rare volgorde. Hoe jouw zoon zakt deed mijn dochter ook ongeveer in het begin. Nu zakt ze door haar knietjes
Mijn dochter heeft kruipen ook overgeslagen (nou ja, toe ze langs de tafel ging lopen gebruikte ze kruipen om over te steken naar een volgende loopplek ) toen ze zich net kon optrekken wist ze nog niet hoe ze terug moest komen en viel dus gewoon stijl achterover. Is helemaal goed gekomen, toen ze net 1 was liep ze stevig los en liet zich ook niet meer vallen maar ging gewoon zitten. Ieder kind is verschillend ik zie het aan mijn tweeling van 8 mnd: de een tijgert het hele huis door, dat wordt wel een kruiper maar de ander is net als zijn zus: wil alleen maar staan en doet al echt stapjes als je zijn handen vasthoud, hij zit ook wel eens in kruiphouding dus hij kan het wel, maar staan is vele malen interessanter.
Onze dochter ging ook eerst staan en twee weken later pas kruipen en gaan zitten. Vanuit staan weer terug naar liggen deed ze gewoon door zich te laten vallen. Mama rende wat heen en weer als ze weer eens zichzelf dreigde om te laten vallen (plavuizen vloer)