wanneer mee naar de tandarts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xMelissssssa, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Wanneer namen jullie de kleintjes mee naar de tandarts? Heb begrepen dat je dat je kleintje al mee kan nemen als jezelf op controle moet maar vanaf wanneer deden jullie dat?

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn dochter ging voor het eerst mee toen ze 2 was. Alleen maar om mee te kijken met wat er gebeurd bij de tandarts, bij haar werd nog niets gedaan. Toen ze 2,5-3 was ging ze de tandartsstoel in en telde de tandarts haar tandjes. Verder niets. Zo bouwt mijn tandarts het langzaam op. En ze kreeg na afloop steeds een klein kadootje.

3. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij adviseren vanaf 1 jaar mee tenemen maar alleen met de controles en geen andere behandelingen.. Zo leren ze dat t 'leuk' is bij de tandarts.. Even met de spiegel laten spelen en met water spetteren bijv.. Vanaf 4 jaar ong wordt er een controle gerekend voor de kleintjes..

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Mijn dochter ging vanaf dat ze geboren was gewoon mee. Maar vanaf dat ze 2 is kijkt de tandarts ook in haar mond.

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik vroeg het laatst aan mijn tandarts en die gaf dit ook aan precies zoals jij het hierboven heb beschreven ;)

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik hoef zelf maar 1x per jaar naar de tandarts. Laatste keer dat ik moest was zoontje 1,5 en toen zeiden ze dat het prima was als hij volgend jaar met mij mee komt, hij is dan 2,5.

Hij is pas wel binnen geweest in de tandartskamer toen we met papa mee gingen naar de tandarts. Hij vond alle grote lampen wel erg interessant.

Maar vanaf 2 jaar hoeven kinderen pas voor controle, omdat ze dan over het algemeen het complete melkgebit hebben.

7. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Precies dit. Als ze 2 zijn kijkt de tandarts alleen met een spiegeltje en doen ze verder nog helemaal niets. Wel leggen ze e.e.a. uit, zodat het kindje spelenderwijs leert dat een tandarts nuttig is en helemaal niet eng.

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook. Paar weken geleden weer geweest voor halfjaarlijkse controle en kleine man is nu ook even "gecontroleerd". Verder vond hij het reuze interessant, heb hem er nog dagen over gehoord: mama in de stoel, mama liggen, tanden poetsen, drinken (spoelem dus ;)), klaaaaaar!!!
    Lijkt me fijn als hij straks weet dat het niet eng is bij de tandarts.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier vanaf 2 jaar en 3/4 maanden :D

10. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Leuke vraag. Laatst is Lauri meegeweest naar mijn standaard controle omdat dat zo uitkwam. Ze is 10 maanden en vond het prima vanuit de wandelwagen beetje koekeloeren. Ik had er niet eens bewust bij stilgestaan dat dat officieel haar eerste keer tandarts was. :)

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Volgens mij was ze een paar maanden toen ze voor het eerst mee ging.
    De laatste keer was de bijna 2, ze vind het prachtig. Ze zat op m'n schoot terwijl ik lag. Ze heeft het er nog steeds over en als iemand vraagt of mama gaatjes had glundert ze vol trots "neeee".
    Overigens mocht de tandarts nog niet in dr mond kijken, maar dat mogen wij ook niet ^^

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter gaat volgende maand voor het eerst mee, ze is dan bijna 1,5. De volgende controle zal pas een jaar later zijn.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Gelijk de eerste keer dat ik ging nadat ze geboren waren. Ik regelde daar geen oppas voor.
    Maar hier mogen ze pas vanaf 4 in de stoel.

14. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hier is hij mee geweest toen hij 2 maanden was. Ik was eerst bij de mondhygiëniste en daarna bij de tandarts. Met 8 maanden ben ik weer op controle geweest en toen ging hij ook gezellig mee.
    De tandarts gaf wel aan dat hij vanaf 3 jaar onze zoon ook zal controleren.
    En de assistente heeft zich toen ik in de stoel lag, kostelijk geamuseerd met de kleine man :D bekertje ontdekken was toch zo leuk ;)

Deel Deze Pagina