Oke ben vandaag van het vragerige maar vooruit daar is dit forum voor... Onze zoon is bijna 5 maanden en vermoed nu ongeveer een week dat hij tandjes krijg. Vrijdag spontaan koorts uit het niks, was een avond en toen over. Had totaal nergens last van lachen alles deed hij nog. Al ruim een week kauwt hij keihard op alles en rode wangentjes. Nu gisteren zijn de spuitluiers begonnen. Had er denk 13. Verder heeft hij dus nergens last van. Ja kauwen op zijn fles. Hij drinkt gelukkig niet goed dus uitgedroogd is hij niet. Nu vandaag heb ik hem al 4x schone kleertjes aan moeten doen omdat de diarree sinds vanmiddag zo ontzettend dun is dat het er aan alle kanten uit komt. (gewoon net water) Nu vraag ik me af zal dit zo erg van de tandjes kunnen zijn? Of zal hij een virus hebben? Ga morgen in ieder geval ORS kopen normaal heb ik dit in huis maar was over de datum dus heb het weg gegooid. Morgen in ieder geval even huisarts in spreekuur bellen wat ik nog meer kan doen voor hem.
Wel goed in de gate houden zeker omdat je aangeeft dat hij niet goed drinkt.... dat is juist heel belangrijk. Mijn zoontje heeft dit twee weke terug ook gehad (een week lang) en ben zelf nog even op controle geweest bij de KA omdat hij te lang aan de diaree bleef. Mijn zoontje was niet uitgedroogd omdat hij juist heel goed bleef drinken. Wij hadden het advies gehad van de HA om zijn flessen qua schepjes te halveren en qua water op hetzelfde niveau te houden zo drinkt hij ze makkelijker op en krijgt hij dus wel voldoende vocht binnen. Vocht is het belangrijkste! Eten komt later weer. Mijn huisarts vergeleek het er mee dat wanneer wij buikgriep hebben we ook op water en beschuit gaan leven en bij baby's werkt het ook zo door minder schepjes in de voeding te doen. Hou oud is je kindje?? Dat is namelijk ook wel belangrijk.
Ik ben weer lekker bezig zie ik me me typefouten. Hij drinkt gelukkig goed. Moet er staan, om de 3 uur drinkt hij ong 150 a 180 ml. Zoontje is bijna 5 maanden oud. Waren maand terug gestart met vaste voeding maar daar snel mee gestopt omdat hij last kreeg van krampen heel erg en spugen ervan. Dus vast voeding krijgt hij nog niet. In de avond alleen dan een papfles maar met weinig pap om het op te bouwen zal maar zeggen. Nu vannacht een behoorlijke slechte nacht gehad en hij heeft vanaf vanmorgen 6 uur al 3 poepluiers gehad. Al was het nu niet meer volledig waterdun maar zaten paar dikke stukjes tussen. Maar dat was eergisteren ook de eerste 3 a 4 luiers met iets dikker daarna weer echt waterdun.
Mijn dochter heeft dit ook gehad. Vorige week donderdag (31/1) begonnen met flinke koorts en 6 tot 12 luiers per dag en vanmorgen pas weer een "normale" poepluier. Ik dacht ook tandjes, maar er is nog steeds geen tand te bekennen. Ik ben bij de huisarts geweest en er schijnt buikgriep te heersen en het duurt ongeveer 2 (!) weken en wij zijn er dus ook echt zeker anderhalve week mee zoet geweest. Ik moest inderdaad vooral letten op uitdroging.