Al een maand of 2 zijn we de hele avonden bezig om ons zoontje in slaap te krijgen. Overdag in zijn bedje gaat prima, maar savonds is echt drama. Zodra we hem wegleggen begint hij al te krijsen. We hebben echt alles geprobeerd. Nachtlampje aan of juist uit, met en zonder muziekje van de mobile, met en zonder slaapzak, boven zijn bed zachtjes troosten of van een afstand laten weten dat je er bent. Negeren en laten huilen. Uiteindelijk eindigt het elke avond hetzelfde, een oververhit kindje dat we moeten laten afkoelen op het aankleedkussen, daarna begint alles weer opnieuw. Overdag slapen is geen probleem, wakker wegleggen, kusje en klaar. Maar savonds... Soms zijn we dus echt uren bezig en wisselen we elkaar gewoon af. Tot vanavond... al durf ik nog niet te snel te juichen.. een schemerlampje heb ik in zijn kamer gezet (iets minder fel op zijn oogjes dan de plafondlamp), een toch wel felle lamp. Deze heb ik aangedaan, zoontje in bed gelegd, kusje en weg. Voor de deur gestaan, wachten... maar het bleef stil. Beneden gewacht, en gewacht.. Ik heb uiteraard niet kunnen genieten van mijn avond, stond eigenlijk klaar om naar boven te gaan wanneer hij zou beginnen. Maar na een half uurtje ''spelen'' in bed is hij gaan slapen. Ik ben zooo blij, ik wist helemaal niet dat een baby al bang in het donker kon zijn. Ik dacht echt alles te hebben geprobeerd maar het is waarschijnlijk echte angst voor het donker. Ben zo blij, en dat wou ik toch even mededelen En natuurlijk voor de mama's die misschien wel hetzelfde probleem hebben.
Jep, bij ons was dat ook rond die tijd. Ze is nu 15 maand en haar lampje moet steeds aan. Vergeten we het een keertje, dan in het sowieso krijsen. Goed dat je een oplossing gevonden hebt!
Goed dat je het gevonden hebt. Je schrijft dat je eerst en nachtlamp hebt geprobeerd en nu een schemerlamp. Wat maakt het verschil?
Hier had onze zoon het ook maar dan al bij 8 weken oud, zodra het licht uitging huilen en krijsen. Toen hij bijna een jaar was het lampje uitgedaan als hij lag te slapen en nu kan hij in het donker slapen maar inderdaad baby's kunnen dus ook bang zijn in het donker
Wat leuk dat je het hebt gevonden. Ook leuk dat je het meedeelt voor andere moeders die slaapproblemen met de kindjes hebben, misschien kan dit voor velen een oplossing zijn. Hier gebruiken we ook een lampje, zo een spookje van die ikea maar ik gebruik dat al vanaf dag 1 omdat ikzelf ook een schijterd ben in het donker. Ikzelf heb ook een lampje