ik vroeg me af wanneer baby's een doekje voor hun gezicht kunnen weghalen, zelf zeg maar. mijn baby is 5 maanden. als hij een doekje op het gezicht krijgt of zijn knuffeldoekje dan kan hij hem niet zelf weghalen. best eng eigenlijk als ik een keertje niet oplet. enig idee wanneer baby's dat kunnen. is mijn kleine daar niet te laat mee of iets dergelijks.
Mijn zoontje was 4,5 maand toen hij dat kon. Ik denk dat het niet lang meer zal duren voordat jouw kleine het ook zal kunnen. Regelmatig als een spelletje doen.
Mijn zoontje kon dat ook zelf rond de 4 tot 4,5 maand. Maar meestal legt hij zelf een doekje over zijn ogen zodat hij lekker kan gaan slapen
Jayro doet dat ook pas sinds kort echt goed hoor en nog heeft hij met sommige dingen moeite. Hij wordt dan heel boos en dan lukt het als nog. Dan gaat het doekje door de hele kamer haha. Ik zou inderdaad veel 'oefenen' met spelletjes, het komt vanzelf wel, maar het is toch een prettiger idee als hij dat goed kan.
hier was het ook 4 a 4,5 maand ongeveer . echt waar komt vanzelf hoor ! wel gewoon goed in de gaten houden ja en veel spelen met dat doekje dan komt het vanzelf goed
mijn zoon slaapt alleen maar met een doekje of knuffeltje op zijn gezicht raar kind. soms slaat hij hem perongeluk weg en is dan ook klaar wakker meteen. gewoon zorgen dat er allee doekjes liggen van katoen zoals spuugdoekjes daar kan hij gewoon door heen ademen. verder niet van die hele grote knuffels
haha die van mij ook !! die legt zelf zijn tutta/hippo op zijn gezicht ( zodat zijn ogen bedekt zijn ) anders gaat hij niet slapen @ts mijn zoontje kon het ook zelf rond de 4,5 maand, ik denk dat het niet lang meer gaat duren hoor,
marinte slaapt ook altijd met iets op dr hoofd. maak niet uit wat. dr beer, doekje of mega badlaken. net wat er voor handen is bij dr hahaha. weghalen deed ze volgens mij rond 5 maanden
Hier doet ze het zelf sinds ze 3/3,5 maand was. Vanaf toen wilde ze ook een spuugdoek of een tut hebben in bed. Ze heeft nu 3 tutten en die liggen geregeld alle 3 op haar hoofd . Ik heb idd veel het spelletje kiekeboe gedaan, ze had het na een paar keer al door (ze is een redelijke snelle met alles). Maar binnenkort zal jou baby dat ook zelf gaan doen, veel kiekeboe spelen en dan komt alles goed.
Hier doet hij het ook zelf sinds kort. Maar voor dat ik s'avonds naar bed ga haal ik het doekje toch weg voor alle zekerheid. Dan slaap ik zelf gewoon prettiger.
ik heb helemaal geen doekjes in bed te liggen.. vind het eigenlijk wat eng.. maar dr kan dus eigenlijk niks gebeuren als ik het zo lees.. hij heeft wel een bijtring waar hij op ombijt.. een speen werkt hier niet meer.. daar begint ie mee te spelen met als resultaat zn lippen om de hele speen heen.. en ja dan de speen niet uit zn mond kunnen krijgen.. dsu hij krijgt zowiezo geen speen als ik dr niet bij ben!!! gelukkig heeft ie zn duimpies nog.. 2 tegelijk in zn mond altijd hihi!
Hahahahah grappig is dat mijn zoontje doet ook iets voor zijn ogen als hij gaat slapen heel 'apart' is dat, hij heeft een tutpopje. Maar hij kan ook nog geen doekje weghalen als deze op zijn gezicht ligt.
*legt doekje over hoofd van zoontje* Waar ben je nou?? Waar ben je nou?? (en zolang hij het niet nog zelf kan; trek je op een gegeven moment zelf het doekje weg) Daar ben je!!! (of; KIEKEBOE! inderdaad) Op een gegeven moment trekken ze het doekje dan zelf weg.