wanneer hondje in huis bij baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wondertjes1992, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hoi hoi

Ons zoontje is bijne 7 maanden en we zouden graag binnekort een puppy gaan kopen we dachten aan een wist highland terrier ( een cesareke) . Is dit een geschikte hond ? En hoe oud zou best onze kleine spruit zijn ? Grts

2. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Het zijn leuke hondjes maar onderschat ze niet het zijn wel terriers en best pittig.. Ze hebben wel uitdaging nodig en flinke wandeling zodat ze hun ei kwijt kunnen.

De hondjes die ik in de les krijg zijn als ze genoeg uitdaging en beweging krijgen leuke huishonden.

Met kinderen .. Is het wisselend daar kan je niks over zeggen dat is niet perse rasgebonden.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zijn leuke hondjes (west highland terrier), maar zijn inderdaad best pittige hondjes en je heb t dan straks 2 pubers in huis: een dreumespuber en een hondenpuber. Lijkt mij nogal veel werk en vermoeiend. Ik zou het eerder doen als hij een jaar of 3 is.

Qua combinatie kind en hond, ligt aan hond en aan kind, maar de combinaties die ik ken ging/gaat het prima. Maar ook de ultieme kindervriend kan bijten natuurlijk, het blijven honden (iedereen denkt aan kind-golden retriever combi, maar daar staan de meeste bijtincidenten mee geregistreerd).

4. blondie74

blondie74 Lid

5 nov 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen.
    Toen onze zoon een jaar was hadden wij ook een hond gekocht en zo groeien ze mooi samen op worden 2 maatjes. Het is druk maar wel heel leuk

5. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het niet doen. Je kindje vraagt nog heel veel aandacht, en dat wordt komende half jaar veel meer nog als ie met lopen ed begint. En zo'n hondje vraagt ook heel wat van je, wil je het een beetje opgevoed ding maken ;). Moet eerlijk bij zeggen dat ik geen hondenmens ben.

6. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    ik zou het gewoon doen als ik jou was dan groeien ze samen op en daar kan een mooie vriendschap uit groeien

wij zelf hadden een boxer toen onze kleine meid geboren was
    en dat waren de beste maatjes met elkaar
    toen onze meid 2 jaarwas hebben we afscheid moeten nemen van onze hond en aangezien we echt gewoon niet meer zonder huisdieren konden hebben we een rotweijler gekocht en ook die is de beste maatjes met mijn dochtertje

dus ik zou zeggen gewoon doen het is wel wat mer werk maar als je ziet hoe het straks zal gaan tussen die 2 dan is dat het wel waard hoor ...... tenminste voor ons wel

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Doen of niet doen is niet aan ons, goed voor jezelf nagaan of je er de tijd en energie voor hebt want je zal het druk krijgen...bij twijfel zeg ik nog even wachten ;)

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik zou het niet doen

je hebt straks 2 pubers en dat is rete moeilijk
    ook is het verstandig eerst je kindje aai en lief te leren
    vaak zie je ze op 2 jarige leeftijd nogal hardhandig doen en dat kan met een jonge hond een heel verkeerd effect geven

ik zou wachten tot je kindje een jaar of 4 is, dat vind ik persoonlijk een betere leeftijd

en dan de raskeuze.....het is een terrier, verdiep je goed in terriers alvoor je eraan begint. Het zijn geen makkelijke honden

ik heb zelf ook een terriër in huis (nu al 13 jaar) en een baby van 9 maanden
    en ik moet echt heel goed opletten! (gelukkig is de terriër zeer verdraagzaam naar kinderen)

9. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Heb je al eens eerder een hond vanaf pup opgevoed?
    Zo ja, als dat goed ging kun je het overwegen.
    Zo nee, dan zou ik er niet aan beginnen, voordat je kindje zelf ook voor zichzelf op kan komen en commando's kan geven.
    Of neem een al iets oudere hond, die al (redelijk) luistert.
    Terriers zijn lieve hondjes qua uiterlijk, maar heel fanatiek en hebben een consequente, duidelijke aanpak nodig (zoals iedere hond).

Wij hebben al 8 jaar een labrador, maar het eerste jaar zijn we in training geweest en daardoor luistert ze nu ook redelijk goed.
    Ook een labrador heeft veel sturing en training nodig, dus wat dat betreft maakt t niet uit welke hond je neemt!

Succes met je keuze!

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Ben het eens met soefdeboef...
    Als het jullie eerste hond gaat worden die jullie van pup af aan willen opvoeden, zou ik persoonlijk ook nog een paar jaartjes wachten.
    Wij hebben een oud duitse herder van inmiddels 3,5 jaar en een dochter van 1,5 en dat gaat prima samen! Maar mede doordat wij (voordat onze dochter kwam) er 2 jaar intensief mee hebben getraind, geoefend etc. Ze luistert dus prima... maar had er niet aan moeten denken ook nog een kleine erbij te hebben toendertijd!
    Onderschat niet hoeveel werk het kost om een hond (goed) op te voeden en zeker met zo'n klein kindje erbij...
    Het zou erg jammer zijn als er zich toch vervelende situaties voor gaat doen tussen de hond en je kindje waardoor de hond de dupe wordt en herplaatst moet worden (of nog erger..)
    Je kindje kan zelf nog geen commando's geven of consequent alle regels hanteren die jullie voor de hond hebben. Hierdoor kan de hond je kindje ook lager in rang gaan zien met alle gevolgen vandien...

Dit hoeft natuurlijk allemaal niet zo te zijn, maar overdenk in ieder geval alle scenario's voordat je er aan begint.
    Verdiep je goed in het ras en nogmaals onderschat niet hoeveel werk het is om een hond op te voeden (vond het persoonlijk zelfs pittiger dan mijn dochter tot nu toe!)...

11. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    thanks!!! alex is al gewoon om zeker 2x de week bij een hond te zijn maar deze is 3 jaar oud en een chiba inu.( hond van mijn mama) dit gaat supper!!! maar ik wil idd liefst een puppy dus kzal best eerst hem echt laten wenne aan mijn mama hare hond voor wij ook 1 nemen. hij is heel lief voor haar hond maar daagt ook nog graag uit... kan mss mis lopen met een puppy. eerst mss best toch zien en als hij 2 jaar is ervoor gaan ??
    en hoe moet ik het dan best doen met nog een baby later ? w8ten tot de puppy mijn zoontje echt goed kent ? of ineens ook een nieuw babytje ?

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben wel een nieuwe hond genomen toen de oudste 9 maanden was, de vorige hond overleed plotseling.
    Wij hebben wel een pup genomen, maar wij waren al een hond gewend en daarnaast hebben we alsnog de nodige hondentrainingen met haar gedaan. Het was heel druk, vergeet ook niet dat een pup de eerste weken of misschien zelfs het eerste half jaar (ligt er aan, net als met kinderen, de een is eerder zindelijk dan de ander) tig keer even uitgelaten moet worden om te plassen of te poepen.
    Ik heb er geen spijt van hoor, ze zijn echt met elkaar opgegroeid, maar weet waar je aan begint, het kost een hoop tijd en energie, dat moet je wel op kunnen brengen.
    Daarnaast moeten ze beiden leren elkaar geen pijn te doen, omver te lopen en machtspelletjes (aan de flos trekken, stoeien etc.) mogen ze ook nooit met onze hond doen, gewoon bijv. een zoekspelletje, helpen met borstelen, de bal gooien enzovoort.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou ik zou het niet doen. zo een puppy vraagt veel aandacht. trainen en zindelijk maken kost veel energie en tijd.als je dat nooit eerder gedaan hebt zou het je echt zwaar worden. een westie is best een koppig beest. en heeft veel beweging nodig. zeker in het begin veel speeltijd enzo.

14. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik ben geen voorstander van hele jonge kinderen en dieren, puur omdat kindjes vaak onvoorzichtig zijn met dieren en je een kind van een jaar ( ik noem maar wat) niet uit kan leggen dat een dier ook gevoel heeft en dat je daar voorzichtig mee moet zijn. Plus dat als je nu een hondje neemt ( pup) die is nog niet zindelijk en kan Jou ukkie dus niet op de grond spelen omdat de pup zijn behoefte misschien wl snel ff doet, plus dat jonge honen heel speels zijn en veel bijten( gewoon uit speelsheid) en die kleine scherpe tandjes kunnen je kleine gemeen pijn doen ik zou wachten tot een jaar of 3 ( afhankelijk van je kindje natuurlujk) mijn oudste was met 2 jaar heel zorgzame en luisterde goed mijn middelste doen nergens wat op uit en word morgen 2. Maar goed het is een afweging die je zelf moet maken. Suc6
    Ps: t zijn wel leuke hondjes

15. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Merci kzal zker nog paar jaartjes wachten :)

16. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik ga niet zeggen wat je wel of niet moet doen. Ikzelf heb een bruine labrador van 3 jaar. Ik train 3x per week met hem anders is hij niet te hanteren en heel dominant naar andere. Mijn dochtertje is 1. En ondanks dat labradors heel lief zijn over het algemeen kan ik Nero nooit alleen met haar laten omdat hij wel raar uit de hoek kan komen. Mijn dochtertje mag dan ook nooit van mij bij zijn mand komen en niet aan zijn speeltjes zitten. Hij ook niet aan die van haar natuurlijk. Ik moet commando's uitdelen voor mijn dochtertje. Hij mag haar niet als lager in rang zien want dan gaat het fout. Laat kinderen bijvoorbeeld ook nooit trekspelletjes doen met de hond... hond is sterker en wint en zal daardoor hoger in rang komen. Jij bepaalt dus wanneer het spel begint en eindigt.
    Daarbij moet je echt heel consequent zijn bij een pup. Dingen afleren is moeilijker dan het aanleren dus ook op tijd waarschuwen is van belang.
    In de beginperiode kan het zijn dat hij 's nachts gaat piepen omdat hij zich eenzaam voelt of nog niet zindelijk is. Met een klein kindje in huis kan dat heel zwaar zijn (ook zonder kindje is dit redelijk zwaar die gebroken nachtjes). Zoals eerder genoemd hebben ze hele scherpe tandjes en zullen daar mee op verkenningstocht gaan. Al met al heel veel puntjes om over na te denken maar als je zelf er volledig achter staat en de energie en tijd ervoor hebt dan kun je het overwegen uiteraard!

Deel Deze Pagina