Slaapschema van toen je kind 1 jaar was

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nathalie6, 27 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Hallo,

Ik kom niet vaak op dit gedeelte van het forum omdat mijn dochtertje nog een dreumes is. Ze is net 1 geworden.

Nu heb ik een vraagje aan de ouders die al een kindje hebben gehad of misschien nu er 1 bij hebben van rond de 1 jaar.

Hoe was het slaapschema van jullie kindjes overdag rond die leeftijd?

De reden dat ik het vraag is dat mijn kindje tot een paar dagen terug trouw 2 flinke dagslaapjes deed van 1,5 a 2uur. En van de een op andere dag wil ze overdag helemaal niet meer slapen. Dat ze naar 1 slaapje wilt, vind ik logisch maar nu wil ze van 2 flinke slaapjes naar helemaal niet meer overdag slapen, terwijl je aan haar ziet en merkt dat ze echt wel moe is. Ze gaat huilen, ogen wrijven, aan haar oor zitten. Maar als je haar in bed legt gaat ze huilen en dat houdt ze erg lang vol. Haar op houden is ook vermoeiend omdat ze niet te genieten is. Het slapen 's avonds en 's nachts gaat nog steeds prima maat dat ging het bij 2 slaapjes overdag ook.

Is dit een fase?

Als ze naar 1 slaapje gaan op welk tijdstip en hoe lang is/was het dan bij jullie kindje?

Groetjes,
    Natalie

2. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Het is alweer een tijdje geleden van Sophie maar ik weet nog dat ik haar met 2 slaapjes altijd rond 10.00 op bed lag,en op een gegeven moment ging ze moeilijk of helemaal niet slapen....ik ben haar toen gaan ophouden tot 12.00 en dat ging goed,11.30 haar boterham en daarna naar bed,ze sliep dan tot 14.30-15.00 vaak tegen 17.00 was ze alweer heel moe,en ze lag dan echt om 19.00 weer op bed en sliep dan tot 09.00!
    Hoe ouder ze werd hoe makkelijker het ging ( hoe minder snel ze moe werd )

Succes!

3. Djenno wilde ook niet meer twee keer slapen toen hij 13 maanden werd. Wel het middagslaapje, hij gaat nu elke dag om 11;30 een broodje eten (zo laat eten ze ook op het KDV) en na het broodje naar bed. Dit is dus meestal rond een uur of 12 met een uitloop naar uiterlijk 12;30 uur.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee werd en word trouwens nog steeds als ik vrij ben rond 8 uur wakker.
    ging en gaat nog steeds rond half 1 naar bed en slaapt dan ong. 2 a 2 1/2 uur
    en savonds om 19.00 gaat ze weer naar bed

Deel Deze Pagina