Even een vraagje. Toen onze dochter 4 mnd was ontdekte zij het rollen van rug naar buik en ze deed dit heel veel. Nu is ze bijna 6 maanden maar het valt me op dat ze nu nog zelden van rug naar buik rolt. Ze ligt graag op haar rug en is nu volop met haar voetjes in de weer en brabbelt en gilt volop.Ik ben ook niet bang voor een ontwikkelings achterstand maar ik vind het wel vreemd. Gaat dit weer komen of moet ik het stimuleren?.Het lijkt soms wel of ze gewoon niet meer begrijpt hoe ze dit moet doen. Iemand een idee?. Gr Ingrid.
Heeft ze al een speelkleed? Ik zou me er inderdaad ook geen zorgen over maken, ze ontwikkelt nu op een ander punt, maar stimuleren kun je natuurlijk altijd. Haar op haar buikje leggen met een interessant speelgoedje vlak voor haar. Een paar minuten per dag zijn genoeg. Als ze snel terug wil rollen is het misschien vermoeiend voor haar. Mijn dochter rolde pas met 6 maanden van rug naar buik en bleef dan nog geen een seconde liggen. Ze vond het gewoon niets aan op haar buik. Sinds de wereld voor haar interessanter is (op het speelkleed op de grond) ligt ze heel veel op haar buik en kan ook, door heel snel om en om te rollen, komen waar ze wil komen
Ze heeft wel een speelkleed en ik zal haar daar ook wat vaker op gaan leggen om het iets te stimuleren.Ik denk idd dat ze zich nu gewoon op een ander gebied volop aan het ontwikkelen is.Ik maak me er ook niet echt zorgen over maar je gaat het je toch afvragen waarom ze zo vroeg gin rollen en nu ineens niet meer. Bedankt voor je reactie!!
Hier rolde hij ook snel om het vervolgens rustig aan te gaan doen. Als ie iets nieuws leert laat ie zien wat ie geleerd heeft en laat het dan weer voor wat het is...en gaat weer wat anders leren.
Hier begon mijn zoontje met rollen van buik naar rug, maar zodra hij het andersom kon, deed hij dat alleen nog maar. Van buik naar rug vond hij niet interessant meer. Hij kan nu niet meer stilliggen, vliegt alleen maar op zijn buik en gaat de hele tijd zitten nu hij dat kan.
onze oudste rolde ook van rug naar buik, maar terug niet. Althans: niet dat ik zag. Duurde een tijdje, (van rug naar buik deed ze met 5 mnd), en toen met 7 maanden rolde ze ineens ook terug dus, alsof ze dat altijd al had gedaan. We hebben nu fysio voor onze jongste en die geeft ook aan dat dat terugrollen vaak wat later komt, omdat kids het wel best vinden op hun buik
Mijn dochter is 7 maanden (bijna) en onderneemt nog geen enkele poging tot draaien. Die maakt zich niet zo druk. Ik ook niet trouwens, komt vanzelf!