Mijn baby van net 5 maanden doet overdag slaapjes van ongeveer een uurtje, maar dan is het nog helemaal geen 'tijd' voor zijn voeding. Hij speelt dan even, maar is het al snel zat. Hij krijgt om de 3 á 3,5 uur een fles van 180/6 (ongeveer 06:00, 09:30, 13:00, 16:00, 19:00). Langer kan ik bijna niet rekken, want hij is dan gewoon te moe. Hoe doen jullie dat?
Hier ook een baby die snel moe is. Ik leg haar gerust nog een uur voor de volgende voeding weer in bed. Als ze moe is, is ze moe.
Mijn baby van 5 maanden laat zich ook geen tweede keer tussen een voeding wegleggen. Ik houd haar soms iets langer op nu, zo'n 2 uurtjes zodat ze ook iets langer slaapt. Soms haalt ze de 2 uur ook niet hoor, dan gaat ze eerder. Hier ook vaak een uurtje slapen maar nu soms ook langer dus! Zodra ze wakker word voed ik ook vrijwel meteen zodat we wel in die regelmaat blijven. Als het dus eerder is als eigenlijk tijd is, pas ik de voeding wat aan. Lastig is het wel, ik weet er alles van.
Ooh sorry ik lees eroverheen dat langer niet lukt. Heb verder geen tips voor je helaas. Hier rommelen we ook maar wat aan.
Haha we rommelen maar wat aan ja, mooi gezegd Ja soms ga ik wel een stuk wandelen als hij bijv. 10:00 gedronken heeft en 11:30 al wakker is. Maarja ik blijf niet wandelen heel de dag
En als je nou vaker voedt met kleinere flessen? Gewoon een vast ritme aanhoud, maar niet op de klok kijkt. Bijvoorbeeld na het wakker worden een flesje geven. De ene keer zal hij wat meer drinken dan de andere keer. Wat meer zijn natuurlijke behoeften volgen.
Ik voed eigenlijk altijd als hij wakker wordt. Dus na elk slaapje dus soms was dat na 2uur soms na 4 maar standaard als hij wakker werd. Daarna even spelen of wandelen of weg dan weer slapen etc.
Hier was ze tot 6 maand steeds maar max 1,5 uur wakker. Sliep dan 3 kwartier, dronk dan en dan knuffelen/spelen. En na anderhalf uur weer slapen.
Ik had gewild dat ik het boek Droomritme van Stefanie Lampe eerder had gelezen! Echt een aanrader..... Dit zijn eigenlijk hazeslaapjes en er ontstaat oververmoeidheid waardoor je in een vicieuze cirkel terecht bent gekomen met je baby. Het is even aanpoten en doorzetten maar wij hebben nu een heel veel blijere baby! En in deze periode zat ook een ontiwkkelingsspring bij onze dochter die onrust veroorzaakte waar we doorheen moesten. Overdag gaat het nu goed mits we ons aan haar ritme houden. Enkel De nachten nu nog.
Maar als hij wakker wordt heeft hij niet perse honger.. Ik ben ook niet echt van de klok, want tot 3,5 maand heb ik borstvoeding gegeven. Het is dus een beetje zoeken nog..
Oké. Ik gebruikte de draagdoek ook weleens om tijd te rekken als ze geen honger hadden of niet moe waren. En dan een stukje wandelen. Het lost zichzelf uiteindelijk wel op. Naarmate je kindje ouder wordt gaan ze toch meer spelen en minder slapen.
Geen idee, borstvoeding. Maar ze sliep snachts door. Dus denk zo’n 7-8 voedingen per dag. Ik zou kijken hoeveel hij in totaal mag, dat verdelen over 7 of 8 flesjes. Kleinste speen erop. En probeer te zorgen dat de flesjes therapeutisch gegeven worden. Probeer de fles 20 minuten te laten duren zodat het hongergevoel de hersenen bereikt heeft en hij aan de zuigbehoefte voldaan heeft. Dan kan je gewoon steeds bij honger een flesje te geven en hoef je niet te wachten en te rekken tot het tijd is.
Ja de kleinste speen gebruik ik nog, hij doet er dan inderdaad 15 tot 20 minuten over, dus dat zit wel goed. Ja misschien inderdaad meer voedingen dan proberen.
Hier hetzelfde verhaal. Los van de tips die al gegeven zijn; ik vond t qua slapen relaxter worden toen er hapjes bij kwamen. Gaf die tussen twee flessen door (s ochtends fruit en s middags groente) en beide kindjes “pikten” dit en wilden daarna wel slapen, ook al waren t echt nog geen volle porties... was zo tussen 6-7 maanden bij de oudste meen ik en de jongste nu net begonnen met wat kleine hapjes (paar weekjes ouder dan jouw kindje). Het wordt makkelijker!