Slaapt de baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tuinlaaf, Jun 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuinlaaf

Tuinlaaf Nieuw lid

Jun 25, 2008
    1
    0
    0
    Almere
    Hallo allemaal,

Mijn nicht is nu 5 maanden zwanger. Nu heeft de baby niet meer bewogen sinds het weekend. Ze is gister naar de verloskundige gegaan en het hartje hoorde ze wel. Weer bewoog het kindje niet. Wat kan dit zijn?

Alvast bedankt voor de reactie

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

5 maanden is hoeveel weken? 24 ofzo?

Het is zo, dat geloof ik pas vanaf 28 weken dat je de baby elke dag moet voelen.

Als ze er ongerust om is, zou ik gewoon lekker weer bellen!

3. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    5 maanden is 22 weken.

Ik heb gisteren nog aan mijn vk gevraagd hoe dat nou zat, en ze zei dat ik nu (dus met 24 weken) de baby wel elke dag moest voelen, alleen niet bijvoorbeeld een bepaald aantal keer per dag dat je bij moet houden. Ik moest gewoon een beetje in de gaten houden of het normaal ging, dus als de baby normaal best veel beweegt en dan opeens echt meer dan een dag helemaal niet, zoals bij jouw nicht het geval is, moet je idd ff naar de vk...

Beetje vreemd dat de vk alleen hartje heeft geluisterd en verder niks?
    Als ik je nicht was zou k vragen om een echo zodat je zeker weet dat alles nog goed zit, alleen hartslag zegt natuurlijk weinig over wel of niet bewegen.

Het kan wel dat de baby deze dagen gewoon veel slaapt, maar als ze m echt helemaal niet voelt moet ze wel ff aan de bel trekken!

(wat soms wel es kan helpen, maar dat heeft ze vast allang geprobeerd, is plat op je rug gaan liggen en zachtjes op verschillende plekken op de baarmoeder drukken, en dan kijken of t kindje gaat bewegen, als ie slaapt zou dat dus wel moeten helpen)

4. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Ik heb op een gegeven moment ook gehad dat ik het niet voelde, toen lag het kindje met zijn ruggetje naar voren en armpjes en beentjes naar achteren toe.
    De vk heeft toen na het luisteren naar het hartje een beetje lopen duwen op mijn buik, en toen was het er weer :)

nu ligt het kindje ook weer naar achteren (gisteren gezien op de echo) maar voel het nu wel maar vele malen minder dan dat ik het normaal voel, ik moet wel zeggen dat ze hebben gezegd dat als ik het nu een dag niet voel (25) weken ik aan de bel moet trekken.

Bij mij hielp ook wel eens om een warme douche te nemen en daarna lekker relaxed te gaan liggen en je handen op je buik te leggen,
    groetjes
    Bambie

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Je moet de baby vanaf week 28 iedere dag te voelen. Als de placenta aan de voorkant ligt, is het niet raar dat je de baby niet voelt. Zorgen maken is dus niet nodig.

6. Lelie4

Lelie4 Actief lid

Feb 10, 2008
    182
    0
    0
    Als de kleine inderdaad anders ligt dan normaal voel ik haar ook minder en heb het ook wel eens gehad dat ik haar niet voelde! Ik heb me toen ook zorgen gemaakt hoor maar nu ligt ze weer anders en is ze niet te stoppen haha! Het komt vast allemaal weer goed!

7. baby blue

baby blue Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    1,163
    0
    0
    Groningen
    Ik sluit me bij prinses aan. Ik voelde het kindje al heel vroeg schoppen, maar rond de 20 weken was het ineens weg... Mijn placenta ligt rechts voor en het kindje was daar lekker achter gaan liggen. Geen wonder dat ik de trappelende voetjes niet meer voelde.

Ik heb toen (voor mijn eigen geruststelling) toch een angelsound gekocht. Kon ik in ieder geval elke keer het hartje horen kloppen als ik me onzeker voelde. Misschien een ideetje....

Share This Page