Vuur rode billen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ccwomen, 3 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nou de titel zegt t al......
    Mn zoontje heeft ineens hele vuur rode billen met kleine pukkeltjes erop, en t is net niet open......
    En het zit er echt ineens gewoon......, gister was er nog niks aan de hand..?!
    Ik mag er met verschonen ook echt niet aankomen, het doet echt pijn en gaat heel hard huilen..........., zo zielig joh!!
    Moest er vanavond bijna zelf van huilen!!!:(
    Ik heb al goed gesmeerd met sudocreme en probeer zoveel mogelijk zijn luier te verschonen!
    Ook heeft hij vanmiddag thuis gewoon in blote kont gekropen om het te laten luchten!
    Heeft iemand nog meer tips om het sneller te laten genezen???
    Alvast bedankt!

2. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    GEEN sudocreme smeren!
    Smeer maar eens sudocreme op een wondje van jezelf, dat prikt als een idioot, doet echt pijn.
    Je schrijft dat het net niet open is en sudocreme pijn als het wel open is, maar de zekerheid zou ik dit echt niet smeren.
    Beter is bepanthen en het allerbeste is een aloe vera plantje (overal te koop en niet duur), daar een stuk van afbreken en het sap wat je er uitknijpt erop doen.
    Werkt overal voor en je hebt het altijd bij de hand, je doet eeuwen met 1 plantje.

Sterkte, echt zielig zoveel pijn!

Groetjes Priscilla.

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    bedankt voor de aloe vera tip, die is nooit weg :)

sterkte met de billetjes van je zoon TS, echt zielig is dat :(

4. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Bedankt voor tip!
    Wist echt niet dat je dan niet met sudocreme moet smeren!!!
    Wat stom van me!
    Maar ze verkopen dat toch ook speciaal voor schrale /rode huid etc ????
    Heb vanavond trouwens gesmeerd met billencreme....weet ff niet precies hoe t heet, het zit in een klein rond ijzeren bakje en je krijgt t altijd in de babydozen......., hier staat ook op dat t daarvoor is, maar steekt dit niet ook onwijs dan???????
    Ga morgen gelijk naar de apotheek voor bepanthen!!!!

Voel me gelijk nog rotter door die stomme sudocreme....haha
    Zullen ook de hormonen wel zijn (35 weken zeanger nu)
    Maar vind t echt heel erg om mn ventje zoveel pijn te zien hebben als ik ook maar in de buurt kom van zn luier......

5. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0
    zielig he
    hier heeft milan het ook wel eens
    hij gilt t dan uit van de pijn en idd heb ik dan moeite om zelf niet mee te huilen
    ik doe er ook sudocreme op en de dag erna is het dan weg, maar wist echt niet dat dat prikt
    arme manneke
    sterkte er ook mee

6. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Misschien is het wel een schimmelinfectie.
    Mijn dochtertje had ook van de een op de andere dag vuurrode billen en ook tot huilen aan toe.
    Naar de ha geweest en een zalfje gehad en het is super snel verdwenen.
    En wat ik er van te voren ook op smeerde, niets mocht helpen ertegen.
    Hoop dat het snel genezen is bij je zoontje.

7. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    JA wie weet ? Ik houd het iig goed in de gaten!
    Ga vanacht ook maar een keer zijn luier verschonen ( wat ik normaal nooit doe)!!!!
    Hoop ook dat t snel over is......, arm ventje!

8. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Talkpoeder is ook een goeie, dat helpt Emma heel goed.

9. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

6 feb 2008
    237
    0
    0
    Ach jee, je moet er niet rot om voelen hoor om, zo was het niet bedoelt!
    Maar ik begrijp je wel hoor, dat heb ik ook zo vaak, dan doe je iets waarvan je helemaal niet weet dat het verkeerd is en kun je jezelf wel voor je kop slaan he!?
    Waarschijnlijk nivea dat je er nu op smeert?
    In een blauw doosje?
    Misschien moet je die even googelen...
    Ik weet het niet zeker, maar is dat geen vette creme?
    Dat verstikt misschien juist weer...
    Maar dat weet ik echt niet zeker hoor, moet je ff opzoeken.

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Nee weet dat t zo niet bedoelt was hoor, ben gewoon een overbezorgde mama! haha
    MAar t is geen niveau!
    Het is speciaal billencreme..........maar goed morgen maar even snel een plantje halen of bepanthen!
    Thx ;)

11. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Ik denk dat je er nu natusan op smeert, dat zit in de babydozen. Ik smeer altijd met bepanthen en lekker luchten helpt ook altijd erg goed. Gewoon in zijn blote bips laten lopen, vinden ze vaak ook erg lekker. Over het algemeen valt het wel mee met poepen en plassen, misschien ook niet zo heel erg als hij wel een ongelukje heeft tenzij je natuurlijk vloerbedekking hebt en een stoffen bank.

12. Storm

Storm Niet meer actief

Ja, wilde ook zeggen. Lekker met de billen bloot. Mijn zoontje heeft voor het eerst ineens ook hele rode billen/liezen. Gewoon af en toe een poos met de billen bloot. Nou hebben wij laminaat, dus ongelukje is zo opgeruimd.
    Ik ben bepanthen gaan smeren omdat die wat vetter is dan sudocrem. Weet niet wat beter is hoor, maar het wordt alweer een stuk beter.

Heeft ook ineens heel vaak een poepbroek. Ineens wel 7/8 keer per dag. En ook zure broeken. Yugh. Ik denk dat dat ook wel meespeelt.

13. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    bij vuurrode billetjes laat ik mijn zoontje lekker af en toe in zijn blote kont lopen en dan een flinke dot bepanthen erop. Of anders Vaseline. En zoiezo methet verschonen, ik weet niet welke doekjes je gebruikt? Doekjes van natusan kopen, dus zonder parfum. In een kleine week is het verdwenen. Zo doe ik het hier. Ook doe ik dan vaak een lauw/koude washand op zijn poepertje om het effe te koelen .

Deel Deze Pagina