wie heeft voor mij de gouden tip of adviezen om het verschonen weer dragelijk te maken voor zoonlief en mij. ik leg hem alleen al op het aankleedkussen en het gedraai begint al. plasluier is te overzien daar worstelen we ons wel door heen en desnoods doen we het staand. maar de poepluiers zijn een enorm probleem. dit is ook niet zomaar even klaar aangezien liam na het poepen op zijn kont gaat wiegen en het zo overal zit en daarnaast poept hij plakkerig en korrelig tegelijk dus je blijft vegen en schoonmaken. hij draait om en heeft enorm veel kracht. begint heel hard te huilen en gillen. en er is niks met hem te beginnen. het maakt me niet zoveel uit dat alles onder de poep komt maar het lukt niet eens om hem schoon te krijgen. hij poept 2 tot 3x per dag en met mijn lichamelijke problemen is dit voor mij niet te doen en vol te houden. mijn vriend is voor werk aan het varen en is nog zeker 1,5 week van huis waarbij ik alleen thuis ben met liam. zal even hier onder zetten wat we al geprobeerd hebben maar dus niet werkt. -afleiden met speelgoed, fles, zelfs dingen die geen speelgoed zijn en waar hij normaal niet aan mag komen. helpt niet pakt het en draait er mee om. - streng toespreken maakt het alleen maar erger. ik weet het even niet meer en zit met mijn handen in het haar. weet wel het brengt onze band niet ten goede. mede doordat ik hem niet meer aankan nu die ouder word met verschonen is mijn instelling dan ook vaak erg negatief als er weer eens een poepluier is.
Meschien een raar idee. Maar ik lees dat je zoontje zich steeds omdraait. Meschien zou je met een poep luier hem op zij buik kunnen leggen?? Weet niet of dat wat is.
een kleine playmobiel boven je kussen waar hij op ligt hangen? en spiegeltjes aan de zijkant hangen zodat hij zichzelf kan zien? schijnt ook erg intressant te zijn.. weet niet hoeveel ruimte je hebt in de badkamer maar mocht het te erg worden miss zijn kontje dippen in een emmer met lauwwarm water? even met de washand en daarna weer op aankleedkussen leggen en met die billendoekjes opfrissen en weer aankleden.. weet niet of het een mogelijkheid is.. en hoeveel onlasting per dag er is maar miss een ideetje.. succes!
Onze zoon heeft af en toe zo'n fase dat hij niet mee wil werken met luier verschonen (en ze zijn inderdaad beresterk...). Wat hier werkt: niet in 1 keer op het aankleedkussen leggen, maar eerst even bij de commode gaan staan. Op de plank boven de commode liggen wat speeltjes, daar mag hij zelf wat uitzoeken. Dan langzaam neerleggen, ondertussen afleiden: gekke bekken trekken, liedje zingen en hij vindt het hilarisch als ik een speeltje in mijn mond doe, dan wil hij dit er uit halen en weer in mijn mond stoppen Houdt hem vaak net lang genoeg afgeleid om hem te verschonen. En als echt niets werkt: een tekenfilmpje op de iPhone... En dan heel hard hopen dat hij mijn iPhone niet op de grond lazert Wat we ook wel eens hebben gedaan is het aankleedkussen ergens anders neerleggen, dan ligt hij zo verbaast om zich heen te kijken dat je hem kunt verschonen. Succes!
Mijn dochter heeft deze fase ook gehad, vreselijk vermoeiend! Ik had dit destijds ook voorgelegd aan het CB en vertelde erbij dat ik haar soms ten einde raad goed tegen houd op haar kussen (zeg maar gerust in de houdgreep) tot ze wat rustiger wordt (en dat duurde wel even, ze gilde het uit!) Het CB gaf me toen de tip om dit meteen (en altijd!) te doen zodra ze ook maar een beetje tegen begint te stribbelen. En verhip; het heeft bij ons geholpen! Nu is het zelfs zo dat ze gewoon heel lief gaat liggen als ik vraag of mama haar luier zal verschonen. Je moet er even doorheen, maar makkelijk is het zeker niet Succes!
Sluit me aan bij Superjollie! Alles langzaam doen. Vertellen. Dan naar de comode. Gezellig doen en speeltje pakken. Luier, stapel doekjes en zakje voor vieze boel klaarleggen. Wachten en kletsen tot ze afgeleid is en met speeltje bezig. Dan heeeeeel langzaam neerleggen. En dan opschieten maar wel rustig, en ook contact houden of gek doen. Als ze toch boos wordt probeer ik haar ook wel gelijk stevig vast te houden. Als ze eenmaal draait en staat lukt rustig worden pas weer als het klaar is.
Kijk ook eens naar het moment dat je verschoont; gaat het altijd zo moeilijk of zijn er ook momenten dat het makkelijker gaat? Zo moet ik bijvoorbeeld onze zoon ook niet midden uit zijn spel halen om te gaan verschonen en ook vlak na het slapen, kan hij hier echt niet mee lachen. Hij moet echt even gerust gelaten worden...
hier lijkt het alleen geen fase dit doet hij al zins dat hij 6 maanden is en toen kon ik hem nog wel houden en was zijn poep nog niet zoveel en lastig schoon te maken. echter hij wordt steeds groter, sterker, bozer, hysterischer, moeilijker. en heb al zoveel geprobeerd met hem. van kietelen, spelen, gek doen, afleiden, mobiel geven met filmpje ook al eens, met fles, andere plek verschonen. zit er aan te denken om een aantal oudere washandjes te gaan gebruiken inplaats van billendoekje omdat het hem dan miss te lang duurt met die kleine doekjes en misschien vind hij dat prettiger. daarna washandjes in een emmer weken en dan in de kookwas. weet het anders ook even niet het is in ieder geval het proberen waard. heb ook zijn afspraak bij de uroloog vervroegd. liam heeft een niet ingedaalde bal en de laatste keer dat ze we op controle waren zat hij ergens vast in de buurt van zijn lies. misschien is dat het hele probleem ook wel maar weet het niet zeker en vind het zo zielig als dat het wel al die tijd is geweest. maar goed kan hem ook niet op een andere manier verschonen om het te verlichten. kan op zijn zij nog proberen dus ga dat morgen ook maar eens doen.
maakt niet uit wanneer en welk moment. sochtends net uit bed doen we het niet want dat is helemaal erg dus dan krijgt hij eerst ontbijt en daarna de fles. die verschoning gaat nog wel want dat is altijd een plasluier en daarna gaat hij ook in bad dus dan hoeft hij niet te liggen enzo. bij afdrogen en dan luier aan, doen we staand en dat gaat goed. hij wil alleen dan zijn luier steeds weg trekken omdat hij uitgevonden heeft dat daar wat zit en hij zit er dan steeds aan. ook zo gek dat ding daar. de luier daarna is altijd een poepluier en die draait hij in de box aangezien hij daar rond die tijd speelt. echter je hoort hem niet poepen en je merkt het pas als hij gaat zitten wiegen op zijn kont. ik kan hem dan niet laten spelen en doorgaan want dan komt het tot aan zijn rug en oren te zitten hihih. moet hem dan dus wel onderbreken maar hij mag dan zelf de trap op klimmen en dat is ook feest. hij loopt dan aan de hand naar zijn commode en pak hem dan op. dan luier pakken uit de la en doekjes en een speeltje die daar liggen. kiest hij ook altijd wel 1 uit maar dan moet hij liggen. dat gaat nog wel goed met afleiden en dan broek uit. en romper los, luier los en dat gaat goed maar dan begint het schoonmaken en dan breekt de hel los. dacht eerst de billendoekjes dat hij daar niet tegen kan en miss pijn doen maar hij heeft het bij elk merk maakt niet uit. zijn balletje die miss pijn doet bij beentjes omhoog doen. dat kan nog wel maar kan daar nu nog niks aan veranderen. morgen proberen op zijn zij te laten draaien. als hij zich omdraait kun je het wel schoonmaken maar hij kruipt weg en is niet bang voor de hoogte en de rand moet hem heel vaak opvangen. hij gaat ook wel eens dan op zijn kont zitten en zit alles er onder en van schoonmaken komt niks. overigens blijft hij dan huilen. in de houdgreep helpt niet hij geeft niet op en schreeuwt steeds harder en op een gegeven moment loopt hij rood aan en stopt met ademen tot je in zijn gezicht blaast op snel optilt. hier zit dus geen einde aan denk dat ik dan na 2 uur nog geen stap verder ben. als we beide thuis zijn doen we het tegenwoordig vaak al met zijn 2e bij poepluiers. voorheen werkte ik en was mijn vriend thuis en die kan hem wel houden maar gemakkelijk is het niet. met zijn 2e dan maakt de ene schoon en de ander houd hem in bedwang en leid hem af dit helpt wel een beetje maar hij blijft huilen en schreeuwen. het loopt dan alleen niet helemaal uit de hand. dit gedrag doet hij overigens ook bij anderen en niet alleen bij ons. ook bij opa en oma en dan zijn we er ook niet bij. consultatiebureau komt donderdag weer dus zal het haar ook voorleggen en dan maar zien. zal morgen updaten hoe de nieuwe dingen gaan die ik ga uittesten
Hier ook eentje die niet met luierdoekjes wil verschoond worden, ik doe het altijd met een washandje. Kan me wel voorstellen dat hij dat aangenamer vindt, het is lekker warm tov zo'n koud luierdoekje!
Herkenning! Mijn zoontje heeft ook super hekel aan verschonen! Gek wordt ik er van. Hij schopt gilt huilt draait om of knieën tegen elkaar...etc. Etc. Helaas geen tips voor je, hier helpt ook niets
ben zonet een half uur bezig geweest met een kleine poepluier voor zijn doen en wat een drama. pfff. heb nat washandje geprobeerd ook nog op zijn zij, op zijn buik. maar het werkt allemaal helemaal niks. 1 drama en meneer stop gewoon niet met huilen. zijn nu al een tijdje beneden maar zelfs nu blijft hij nog in die negatieve houding hangen en huilt hij om alles. ik weet het even niet meer. donderdag komt er weer iemand van het consultatiebureau dus dan maar even bespreken en overleggen hoe nu verder.
Echt rot voor jou en voor hem natuurlijk ook! Sinds helpt hier klein beetje als ik dean ook en billen doekje geef en hij kan helpen. Dan moet ik alsnog heel snel zijn hoor.... Het is gewoon drama
Hier ook een mannetje die al heel lang die 'fase' heeft.... Verschonen (plas en poep) en aankleden is elke dag een mega strijd. Hij slaat en schopt om zich heen, doet er alles aan om maar tegen te kunnen werken. Onder dwang, speelgoed enz. werken hier ook niet. Wel ga ik morgen de commode op een andere plaats zetten, meestal is hij dan weer even afgeleid omdat hij ergens anders in de kamer staat. En de vieze poepluiers doe ik het ergst met de doekjes, dan zet ik hem in bad met zijn kont en zet ik de warme straal erop, Afdrogen, doekje erover en klaar. Gaat veel sneller en hij is gek op water, dus voor hem nog leuk ook! Maar de gouden tip is hier ook welkom!
Je geeft het zelf al aan, geen billendoekjes maar washandjes, dan heb je echt veel meer en sneller schoon! Ik veeg hier de ergste poep met de luier af, eventuele "klonten" alleen even met een doekje en de rest met een warme, natte washand. Die hoeven niet te weken en in de kookwas hoor, 60 graden is voldoende. Als je een paar keer per week wast, dan hoef je ze niet te weken. Ik luier namelijk wasbaar bij mn dochter en week geen luiers. De ergste poep schud ik boven de wc eraf, de luiers gaan in een zak of tas en om de dag in de machine, op 40 of 60 en prima schoon!
hihihi nou ging hem om 7 uur in bed leggen en ja hoor poepluier dus ik alles klaar leggen zodat ik in1x door kon. en had een winnie de pooh muursticker nog in verpakking liggen en die heb ik hem gewoon gegeven. best groot ding nog maar hij was druk bezig met onderzoeken. dus snel luier verschonen en andere luier om en kon zelfs zijn broek en alles nog liggend aantrekken en hand om hand zijn pyjama jasje aan. had al zijn kleding al op de grond uit gedaan voor ik begon aan de poepluier. daarna slaapzak aan en geen problemen gehad. pfff wat was ik blij heb vrolijk en enthousiast hem beloont en samen een rondje door de kamer gedanst hihihihi. hij lachen en klappen voor zichzelf. hoop nu echt op een positief begin voor morgen en dat het dan weer goed gaat. gaan gewoon weer de winnie de pooh gebruiken. en intussen ga ik kijken naar andere dingen die speciaal zijn voor die momenten. toen in zijn bedje gezet en hem voorgelezen en daarna ging hij met een grote glimlach liggen en toen ik zei tot morgen zwaaide hij me zelfs uit en lachte nog steeds. dus ben helemaal blij.
Wat een fijn einde van de dag! Goed om het zo afgesloten te hebben... Hier hebben we ook wel die fase gehad, al viel het (zeker achteraf) wel mee... Steeds weer iets nieuws in handen gegeven en maar blijven vertellen wat we gingen doen (gaan we een schone luier aan doen, broekje los, rompertje los, pak maar vast een doekje voor mama etc) en dat werkte bij ons erg goed. Ook weet ze nu dat ze in ieder geval voor de pamper moet blijven liggen, aankleden doe ik nu ook regelmatig staand of zittend. Hopelijk kun je de dag in ieder geval weer zo goed beginnen als dat je hem gisteren geeindigd bent!! Succes en inderdaad de hemel in prijzen als het goed gegaan is!!
vandaag is het tot nu toe ook de hele dag goed gegaan zelfs toen hij nog maar net uit bed was. hij vond alles prima lag lekker relaxt en beetje om hem heen kijken en met de pooh muursticker spelen. wat een opluchting zeg dat het even geen strijd in en hoop dat hij nu ook doorkrijgt dat verschonen niet erg is en zo klaar is als hij meewerkt.
Wat fijn! Voor jullie beiden een doorbreking van die negatieve spiraal. Ja, een beetje afwisseling in heeeel speciale dingen voor tijdens het verschonen, en goed voorbereiden. Heerlijk!
het helpt inderdaad erg goed moet wel zeggen hij lijkt de pooh nu toch minder leuk te gaan vinden dus voor morgen moet ik nog iets nieuws zoeken. echter is het eten nu een probleem. maar goed negeer dat maar en wil je niet eten nou jammer. en dan zien we morgen wel weer