Hoi Heidie, Ons zoontje is nu 11 weken en 3 dagen ( is 4 weekjes te vroeg geboren). De eerste 2 weken heb ik bijna alleen maar gekolfd i.v.m. vermoeidheid n.a.v. geelzien. Daarna hebben we de borstvoeding zelfstandig opgepakt. Dit gaat erg goed. Hij sliep vaak lekker van voeding tot voeding. Nu sinds de laatste 3 weekjes ongeveer merken we dat hij wakkerder is (dit mag natuurlijk ook). Dus voed ik hem, en dan is hij ongeveer 60-70 min (incl.voedingstijd), na het voeden, knuffen en daarna in de box tot hij moe is. Dan leg ik hem in bedje, vaak ietsje kreunen / 1 min. huilen en dan valt hij heerlijk in slaap. Alleen is dat slapen vaak ongeveer 1,5 of 2 uurtjes en dan meld hij zich weer. Dan huilt hij ook erg hard en is gewoon erg wakker. Ik heb hem wel eens laten huilen om te kijken of hij weer in slaap zou vallen, maar dit doet hij niet. Dus dan er maar uit. Maar nu is mijn vraag, mag ik hem dan weer voeden of moeten we het iets rekken ? Hij groeit namelijk als kool. Op het CB zeiden ze al dat hij eigenlijk wel naar 5 voedingen moest, en misschien wel 4 (maar toen ze dat zei, zei ze zelf ook al dat gaat vast niet lukken)... Hij woog afgelopen maandag (dus toen was hij op 1 dag na 11 weken) 6520 gram bij een lengte van 59 cm. Mijn vraag is dus wat te doen ? Voeden als hij wakker wordt, of toch wat proberen te rekken ? Graag hoor ik advies van u.
Kijk gewoon wat hij wil: mogelijk gaat hij wat regelen en een nieuw schema zoeken. Ik vind naar 5 voedingen helemaal nergens voor nodig, er zijn legio kinderen die met een jaar nog op 8 voedingen zitten, waarom moeten we dat minderen? En 4 is helemaal weinig. Kijk gewoon, is hij tevreden door op te zijn, prima. Wil hij een slokje, ook goed. Succes! Fijn dat hij zo goed groeit!
Hoi heidie, Bedankt voor je reactie en advies. Een week later ging het drinkpatroon vanzelf van 6 naar 5 voedingen. En heel soms zelfs 4. Momenteel zitten we met zijn 13 weekjes in een aantal regeldagen... Komt ook weer goed, haha... Nogmaals bedankt. Gr. Ellen