Gisteren 16.30 uur haalde ik mijn zoon op van het KDV. Hij lag op bed toen en de leidster zei "heb hem half 4 op bed gedaan maar volgens mij slaapt hij niet" dus wij er heen en ik kwam daar en daar zat mijn zoon in het bedje met zijn knuffel. Het Snot (hij snottert enorm nu) zat hem overal! Zijn haartjes zaten onder het snot (helemaal opgedroogd e.d.). Ik heb hem uit bed gepakt en zijn kleertjes aangedaan. Maar gisteravond dacht ik er nog even over na en toen kwamen de tranen bij mij. Ik vond het zo zielig nl. Ik breng mijn zoon thuis ook wel eens op bed als ik denk dat hij moe is, maar slaapt hij na 20 minuten nog niet pak ik hem er weer uit en laat hem geen uur zitten in zijn bedje. Ik kreeg echt het gevoel dat ze zijn zoon hadden gedumpt op bed gisteren terwijl alle andere kinderen mooi aan het spelen waren. Ik heb er echt een rotgevoel over als ik er over nadenk... Ik weet niet of ik er iets over moet zeggen volgende week want het is een prima KDV en mijn zoon gaat er met veel plezier naar toe, en ik ben niet zo'n ster in "kritiek" geven Maar aan de andere kant denk "tis wel mijn kind en dit vind ik zielig"! Wat moet ik doen? en wat vinden jullie hiervan?
Lastig... Maar het kan toch zo zijn dat hij wel even heeft geslapen, maar dat ze het idee had dat ze hem weer had gehoord en dus dacht dat ie wakker was? Ik haal mijn zoontje ook niet uit bed als ik hem alleen maar denk te horen. Ik haal hem er pas uit als ie uitgebreid gaan zitten brabbelen of gaat jammeren. Dan is ie gewoon wakker. Maar anders is de kans redelijk aannemelijk dat ie nog even verder dut of dat ie maar half wakker is. Tenzij jouw zoontje niet huilt als ie zich niet prettig voelt? Maar anders had ie het toch wel laten weten?
pff dat vind ik ook zielig! ik zou echt moordneigingen krijgen als ik dat zou zien! ik zou er dan ook zeker wat van zeggen ik bedoel je brengt je kind daarheen omdat je denkt dat ze daar goed voor m zorgen en als je m dan op die manier aantreft met zn knuffeltje rechtop zittende in bed met snot in zn haar en overal dan vind ik echt wel dat je recht hebt daar wat van te zeggen want hoeveel moeite is het nou n kind af en toe zn neusje schoon te maken?? of om m uit bed te halen als die niet wil slapen? nee gewoon je kritiek uiten en naar de leidinggevende stappen!
Mijn zoontje gaat idd niet huilen als hij zich niet prettig voelt. Wij zeggen ook altijd "als mijn zoontje huilt dan is er ook echt wat anders huilt hij niet" De leidster gaf aan dat zij dacht dat hij niet had geslapen en normaal checken ze ook even om het half uur of hij slaapt of niet... Volgens mij is dit gisteren niet gebeurt dus. En hij zat er echt zo zielig bij toen ik er kwam... Maar goed wellicht heeft hij wel geslapen, ik weet het niet en mijn zoontje kan het nog niet aangeven
Ik zou er wel wat van zeggen. Ben zelf ook niet zo'n ster in dat soort dingen Mijn dochtertje was altijd hees als ze van het kdv thuis kwam. Thuis heeft ze dat nooit..en ik laat haar ook wel eens huilen als ik net met mijn zoontje bezig ben. Het was mijn schoonmoeder ook al opgevallen. Ik heb toen gevraagd op het kdv of ze veel huilde als ze daar was. Ze keken me een verbaasd aan..."nee ze huilt nooit! alleen als ze op bed wordt gelegd huilt ze even" Toen heb ik gezegd dat ze altijd hees is als ze van hun afkomt. Vanaf die tijd is ze nooit meer hees Vond het wel moeilijk om te zeggen, maar mijn kindjes gaan me voor alles.
Zou er wel iets van zeggen en aangeven dat je het geen fijn idee vond dat je kindje een uur in bed wakker heeft gezeten terwijl hij als hij wakker is ook lekker kan spelen. Een kindje dat moe is slaapt gauw dus echt moe zal hij niet zijn geweest. Dat hij onder de snot zat is dan ook wel erg logisch want t mannetje zal wel veel in zijn gezichtje hebben gepoetst door zijn loopneusje. Ocharme. Spreek een tijdslimiet met ze af, na bv 15 min even kijken of hij slaapt en zit hij daar in bedje er dan uit halen en het een half uurtje later nog eens proberen?
Ik zou er wel wat van zeggen. Onze meid gaat naar het KDV en wij hebben nu nog een schriftje en daar schrijf ik dingen op een tactvolle manier in. Ik ging haar laatst halen nou haar gezicht zag uit mijn eerste reactie was dan ook " hoe zie jij uit", helemaal rood en onder de bultjes. Nu begrijp ik dat ze op een kdv niet de hele dag met een doekje achter mijn dochter aan kunnen rennen maar ik heb de keer erna wel in het boekje gezet dat ze een gevoelige huid heeft en dat ik zalf heb mee gegeven die ze mogen gebruiken mocht het nodig zijn. Ik moet zeggen daar hebben ze zich aan gehouden. Vorige week in het welbevinden gesprek heb ik ook aangegeven dat de lichamelijke verzorging iets beter mag. Ik heb haar ook al een keer gehaald dat haar hele neus dicht zat met gedroogd snot, ik ben misschien een zeikerd maar dat is echt niks van een half uurtje. Persoonlijk vind ik best dat je dit soort dingen op een fatsoenlijke manier mag aankaarten. Het gaat om jouw kind, je dierbaarste bezit. En misschien zijn ze zich op het KDV ook nog eens van geen kwaad bewust. Nu blijf jij ermee lopen en het geeft je een rot gevoel. Bespreek het en het is misschien uit de wereld.
Ik zou het absoluut zeggen,jij voelt je er ellendig onder dus moet je het in mijn ogen gewoon bespreekbaar maken met de leidsters. Voor de 1 is het een groot iets voor de ander wat minder. Maar jij voelt je er niet goed bij dus ik zou mijn hart wel even willen luchten
ik zou er wat van zeggen, ik ben altijd best makkelijk, als ik mijn dochtertje ophaal van het kdv en ze is voor mijn gevoel tevreden dan is het goed maar als mijn moedergevoel me zegt dat dit toch niet fijn is geweest voor haar dan zeg ik er wat van en vraag ik wat er is gebeurd. dus ik zou in jouw geval luisteren naar mijn gevoel en dit uiten bij het kdv, niet beschuldigend maar wel zeggen hoe je hem aantrof en dat je daarvan schrok, er komt vast een goede verklaring maar die geven ze je dan maar zodat je gerustgesteld wordt. daar heb je recht op.
tja lastig zou er mssn wel wat van zeggen maar je weet nooit wat ze in die uur heeft gedaan is ze nog even wezen kijken en ja ik denk ook dat ze al die kinderen daar hetzelfde behandelen en dus niet als hij gewoon stil is maar niet slaapt hem er uit pakken athans dat doe ik hier ook niet hoor! en mssn vinden jullie me dan wel een slechte moeder maar mijn dochter die huilt ook gerust een half uur of kliert ook rustig een uur voordat ze gaat slapen als ik haar er dan uit pak heeft zij haar zin en ik zit met een chagerijnig kind wat niet heeft geslapen
Ik zou er zeker wat van zeggen! (Dean gaat ook naar het KDV en veelal brengt en haalt papa hem, maar ik denk dat ze mama een kritische noot vinden!) Het is jouw kind en je kan gewoon vertellen wat je gevoel erbij was..laat ze dat maar weten. Misschien is het niet zo gegaan, maar dan denken ze een volgende keer wel na ..of checken nog ff extra. Zo denk ik erover hoor. Mirre
De 2 vaste leidsters controleren altijd om het kwartier ofzo of mijn zoon slaapt of niet omdat hij niet gaat huilen e.d... Maar gisteren waren zij er niet en trof ik de stagiare dus. Zij had mijn zoon in bed gelegd en hem er een uur wakker ingelaten. Dus ik ga het zeker zeggen vrijdag, kan ik even mijn hart luchten. En de stagiare kan er weer wat van leren toch?
Zou het wel even aankaarten en dan aangeven hoe je het thuis doet. Vraag gewoon of ze na een kwartiertje-half uurtje even gaan kijken of hij slaapt. Ik ben ook niet zo sterk in zulk soort dingen zeggen, maar ik doe het tegenwoordig wel. Anders blijf ik er namelijk mee zitten en dan heb ik alleen maar mezelf ermee.
zou het ook gewoon zeggen hoor. Al laat ik Nathan rustig een uur wakker in zijn bedje zitten/ liggen. Als hij niet huilt vind ik dat prima. maar dat was natuurlijk niet de vraag Laatst had onze go nathan maar 1 x naar bed gedaan, daar zeggen wij ook gewoon wat van. Lijkt me ook logisch want je kent je eigen kindje toch het beste...
Nou, ik zou er zeker wat van zeggen. Je mag toch hopen dat ze elk half uur in ieder geval even kijken en als hij helemaal onder het snot zit en de helft opgedroogd en aangekoekt op zijn koppie zit, dan heeft hij toch een aardige tijd flink gehuild. En dan nog, ik vind het ook belachelijk dat je je kind onder de snot aantreft. Mijn dochtertje had in het begin ook vaak een vieze mond of allemaal snot onder haar neus toen ik haar ophaalde. We hebben daar wat van gezegd en sindsdien was ze altijd wel schoon als we haar ophaalden.
Je moet je bedenken dat jij hun betaald om goed voor jouw kind te zorgen. En als jij het idee hebt dat dat niet gebeurd dan moet je daar iets van zeggen. Sowieso voor je kindje want hij moet zich daar prettig voelen. Voor jezelf want jij moet je prettig voelen dat je hem daar achter laat. En ook voor de leiding zelf want als jij niks zegt weten zij ook niet wat er aan de hand is.
Werk zelf op een kdv en ik vind het altijd fijn als de ouders zeggen als ze ergens mee zitten! Wie weet denken de leidsters wel dat jullie zoontje moet slapen en laten ze hem daarom op bed zodat hij wel zijn rust krijgt... Vooral zeggen dus want je brengt wel je waardevolste bezit bij hun!