Slaapt jou peuter elke ook tussenin?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door FB1984, 27 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    1 x gedaan toen ze een maand of 3 was en ziek.. maar verder nooit... en ik zou ook geen oog dicht doen. Dus daar gaan we hier echt niet aan beginnen..

2. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

25 feb 2008
    1.485
    2
    0
    Hier heel af en toe. Ze wordt ALTIJD in haar eigen bed gelegd om te slapen, en daar ook nooit problemen mee. Maar we hebben houten vloeren, dus heeeeeel soms als wij naar bed gaan, wordt ze wakker van het gekraak (ze slaapt met de deur open), en begint te huilen en komt ze af en toe bij ons in bed. Ach, we vinden het wel gezellig, en zolang het maar 1 x in de zoveel tijd is, maken we er geen probleem van.

3. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben het nooit toegestaan. Ik zit snachts liever bij hen op de kamer dan dat ze bij mij in bed liggen.

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Op zaterdag en zondag morgen mag ze even bij ons in bed.
    De rest slaap ze gewoon in haar even bedje.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Neehoor, dasr beginnen we niet aan. Het is af en toe wel erns voorgekomen als ze overstuur was ofzo, maar als ze dan weer rustig was ging ze gewoon weer lekker naar dr eigen bed.
    Het is overigens ook niet nodig hier, ze slaapt gewoon prima.

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier hetzelfde. Onze middelste sliep heel slecht kwam wel elk half uur. We hebben er toen voor gekozen een matras naast haar bed te leggen voor 1 van ons zodat er wel iemand bij haar was maar ze wel in haar eigen bed sliep.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon nooit (alleen als papa op reis is)
    Dochter zelden (4 nachten per jaar ofzo)
    ook nooit bij hen gelegen. Het zijn goeie slapers

8. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Mijn dochter is nogal een probleemslaper. Ze was veel en lang wakker. Nou dan probeer je het echt wel tussenin. Eerst werkte dat echt niet omdat er dan niemand meer sliep. Nu kan ze wel gewoon rustig tussenin slapen, dus soms gebeurt het nu wel.
    Ik had mij ook voorgenomen om er NOOIT aan te beginnen. Als je alles geprobeert hebt probeer je ook dit!

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    FB: ja hier was het ook echt de fase waarin ze heel moeilijk was, ook overdag. Elke keer uitproberen enzo. We hebben er toen 1 nacht over gedaan, eerst bij haar slapen maar toen we na 3 uur merkte dat ze het heel gezellig vond... Gelijk gestopt. Ze schreeuwde en ging bij de deur staan. Maar na 5 keer zonder iets te zeggen terug te leggen was het klaar.

Volgende ochtend beloond en gezegd dat we trots waren en dat dat haar bed is. En papa en mama hebben een eigen bed. En het was met naar bed brengen nog even huilen 2 dagen maar na 5 minuten klaar. Was even kijken hoever ze kon gaan. Want het was zo over.

Maar als jij gewoon goed slaapt als hij bij jullie slaapt en je vind het niet erg, is er niets aan de hand.

Ik slaap namelijk niet, en zij heeft nog nooit bij ons geslapen en gaat dus ook niet slapen maar spelen...

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Hier ook de fase! En hij is kleuter!!!!
    Komt iedere nacht naar onze slaapkamer en komt er bij liggen.
    Ik word er soms wel moe van. En ik leg hem zodra hij slaapt weer net zo hard over.
    Maar het breekt wel op.
    Hoe ik het afleer?
    Ik probeer savonds af te spreken dat hij in zijn eigen bedje blijft.
    En soms werkt dat. En is hij smorgens helemaal trots dat hij in eigen bed is blijven liggen.

11. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hihi hier ook ;)

12. IH5

IH5 Niet meer actief

Ja hoor, onze oudste heeft letterlijk jaren tussen ons geslapen. Had hij behoefte aan blijkbaar en we merkten op een gegeven moment gewoon echt niet meer dat hij tussen ons in kwam liggen 's nachts.
    Dan lag hij er ineens weer als 's ochtends de wekker ging.
    Op een gegeven moment is het vanzelf over gegaan. Maar hij heeft het zeker gedaan van zijn 2e t/m 5e jr ofzo.
    Als je er geen last van hebt, waarom niet. Ik denk dat ik er later nog met een fijn gevoel aan terug blijf denken, is toch heerlijk dat je je kind een vertrouwd gevoel kan geven?
    Onze jongste heeft nu geen ledikant meer (is 2 jr) en hij stond gisternacht ineens naast ons bed, had gedroomd. Ik heb hem lekker bij me gepakt. Het is maar een fase, ik geniet ervan.

13. adi

adi Niet meer actief

Hier weer virusjes fase. Gisternacht zoontje bij ons geslapen, nadat ie zijn bed had ondergespuugd, en vanavond onze dochter.

14. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Heerlijk zeg. Ik vind ook niets fijner dan wakker worden van handjes op mijn gezicht en een zacht mama. Mijn dochter heeft weken van wel in eigen bed blijven en weken van niet. Mijn voornemen voor haar geboorte was al, als we maar slapen. Dus pakken we haar slaapdronken bij ons en binnen 5 minuten is iedereen weer in diepe rust. Gaat vast vanzelf weer over.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    sry geen ervaring met 'tussen papa en mama in slapen'. hier is er een duidelijke regel, iedereen slaapt in zn eigen bed. even knuffelen mag best. smorgens rustig wakker worden met zn alle bij papa en mama op bed. maar slapen doeje toch echt in je eigen bed.

lijkt me heel vervelend! Sterkte en hoop dat het echt een fase is

16. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Ze slapen beide zonder problemen in hun eigen bed. Eigenlijk nooit problemen ervaren. Als ze beroerd zijn of eng gedroomd hebben wilt de oudste even bij ons liggen. Daarna wil hij heel graag alleen zijn en dus in zijn bedje.

17. Koon

Koon Niet meer actief

Ons zoontje KAN niet eens in ons bed slapen, dan is het altijd gelijk feest.
    Als hij het zou willen en hij heeft eng gedroomd o.i.d. is hij welkom. Ik weet nog dat ik vroeger heel af en toe mijn moeder nodig had na een nachtmerrie en ik was dan blij dat haar warme armen beschikbaar waren. Na een minuut of 10 werd ik wel weer terug gestuurd ;)
    Toen was ik wel ouder dan dreumes/peuter leeftijd overigens.
    Ik zou niet weten wat ik zou doen als we een probleem slaper zouden hebben. Misschien wel bij ons in bed, geen idee.

18. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben allebei onze dochters een periode gehad dat ze 's nachts wakker werden en we ze dan bij ons in bed lieten slapen. De jongste heeft zelfs vanaf dat ze een jaar oud was tot de 2,5 bijna elke nacht bij ons in bed gelegen. En van de een op andere nacht was het gewoon over en sliep ze weer gewoon in haar eigen bedje. Bij onze oudste dochter was het meer in fases. Wij hebben hier nooit moeilijk over gedaan en bij allebei is het ook vanzelf weer over gegaan. Heel af en toe kruipt er nog weleens een van de twee bij ons in bed, maar dat is echt 4 keer gebeurd in de afgelopen 6 maanden.

19. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    9 van de 10 nachten belandt hij bij ons in bed. Vinden wij geen probleem, ik slaap net zo lekker met hem naast me. Maar nu zijn kleine broertje er is en die ligt naast mij, moet hij toch op zijn eigen kamer blijven (de eerste weken tenminste). We hebben een extra matras op zijn kamer liggen zodat papa bij hem kan liggen als hij onrustig wordt.

20. elsie22

elsie22 Niet meer actief

Hier kruipt ie soms s'nachts tussen ons in, meestal heeft ie dan daarvoor gedroomd of moest naar de wc of zijn broek is nat, dan slaapt ie nog 1.5 à 2 uurtjes tussen in, hij gaat wel altijd gewoon in zijn eigen bed bij het naar bed gaan en doet er ook niet moeilijk over.

Deel Deze Pagina