Slaapt jouw baby ook niet in een slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elleke, 4 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi allemaal, ik ben benieuwd of er ook moeders zijn hier waarvan hun kleine niet in de slaapzak ligt. Onze kleine is nu ruim 3 maand, en slaapt zo lekker zonder slaapzak, maar onze andere kinderen lagen altijd in een slaapzak. Ik weet, het ene kind is het andere niet, maar ik krijg ook om mij heen soms de vraag: waarom slaapt jullie kleine niet in de slaapzak? Dit zou veel veiliger zijn volgens sommigen. Is dat ook zo? Ik dacht altijd dat het om de warmte was.. Benieuwd naar jullie reacties! :)

2. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ik denk dat ze veiliger dan met deken bedoelen..?

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn zoontje sliep tot ie 4 mnd was ook gewoon onder een dekentje en lakentje.
    Tot de dag dat meneertje zich omhoog schoof, een slag draaide en met zijn hoofd onder de dekens lag ipv met zijn voetjes.
    Dat was de dag dat ik overgestapt ben op een slaapzak. Zonder lakens en dekens.

Paardenbloem, Blijdorp en Hopsatee vinden dit leuk.
  4. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Wij zijn ook pas rond vijf maanden overgegaan op een slaapzak. Toen ze niet meer stil bleef liggen. Ook om ervoor te zorgen dat ze niet met haar voetjes tussen de spijlen vast komt te zitten.

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.488
    113
    Onze dochter is nu 6 maand en slaapt sinds een maand in een slaapzak. Ze begon haar benen door de spijlen van de wieg te doen.
    Sinds dit weekend is ze over op een ledikant en ligt ze zonder laken en deken.
    In haar wiegje kon ze er toch njet onder komen, ze kon namelijk geen kant op.

6. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Die van ons heeft altijd in een slaapzak geslapen. Tot hij zo begon te draaien dat hij steeds verstrikt zat in die slaapzak en daar wakker van werd met een maand of 8. Toen slaapzak weggedaan. Gaat zo veel beter.
    Bij 9ns was het meer voor de warmte.
    Hij is nu 1 jaar en slaapt zonder slaapzak met een los dun dekentje in bed. Hij gaat toch niet onder de deken liggen. Maar hij kroelt er wel graag mee. (Ondanks de 3 knuffels die hij in bed heeft.)

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier altjjd een slaapzak gebad omdat ze al in de kraamweek onder strak ingestopte lakens uit schoven. Plus ik vond het makkelijker met nachtvoedingen; lekker warm in de slaapzak drinken en daarna weer lekker warm in bed, geen koude dekentjes daarna ofzo.

8. Nemo1

Nemo1 Bekend lid

27 okt 2017
    502
    207
    43
    Vrouw
    Hier al met 7 weken over op een slaapzak! Hij lag elke keer boven aan in zijn bedje

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde, maar dan met 3 maanden. Ze sliep pas weer onder een deken vorig jaar zomer, toen was ze ruim 2. En dan nog soms met slaapzak als ze dat fijner vond. Sinds half jaar geen slaapzak meer.

10. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt voor jullie reacties! :)

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Hier dook ze achter dr speen aan, goed bedoeld en ze had m ook te pakken, vond t alleen wat minder dat ze dr koppie ook maar weer neerlegde en verder ging slapen op zich ook goed, maar dan niet met je kop nog onder t lakentje...beddengoed er uit, slaapzak aan.

Slaapzak is overigens ook niet meer heilig, madame heeft een ritsentik en helpt graag dus vorige week was ze zo vriendelijk om mama vast te helpen door dr slaapzak uit te trekken en vast buiten dr bed te gooien. Lipje van de rits naar binnen vouwen zodat ze dr niet bij kan heeft geen nut. Uitgekookte duwt eerste stukje rits open door spanning met dr beentjes te zetten en dan gaat dat eerste stukje. Sta je ff raar te kijken als je in de ochtend binnenkomt, die zal me een lol hebben gehad. Doet ze inmiddels ook met tshirts dus dr pyjama is nu ook afwachten.

Deel Deze Pagina