slaapt jullie baby op de zij of rug?.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    vanaf de geboorte op de zij gekanteld. De ene keer links, de andere keer rechts. Totdat ze terug op haar rug draaide, toen een zijligkussen gebruikt. Maar toen ze te sterk was voor die kussen ging ze weer terug naar op de rug liggen. Ze wisselde wel zelf haar hoofd af met links en rechts maar nu toch afplatting aan de achterkant van haar hoofdje.

2. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lino slaapt altijd op zn zij. Wij legden hem zo neer omdat hij steeds met zn neus in matras kwam als hij op zn buik sliep. Soms wordt hij wel wakker op zn rug.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.633
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Leuk om te lezen hoe iedereen het doet.

Hier ligt Eva wel op haar rug en dan de ene keer met gezicht naar links en dan naar rechts.Soms heb ik weleens het idee dat ze liever naar rechts kijkt maar ik draai regelmatig en dan ligt ze een andere dag weer ineens met alle slaapjes op haar linker zijde.
    Op buik of zij slapen is hier sowieso geen optie omdat ze ingebakerd ligt en dan mag ze niet op haar buik liggen en zij lijkt me een beetje lastig.

Weet iemand ook hoelang je dat draaien nu moet volhouden?.
    Het is toch vrnl de 1ste 3 mnd dat de schedel dusdanig zacht is en zou kunnen vervormen.
    Dit is mijn derde kind maar de middelste is bijna 7 jaar en ik ben het allemaal een beetje kwijt met die regeltjes haha.

Gr Ingrid.

4. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    nee volgens mn fysio toen, is het eerste jaar de schedel nog echt vervormbaar...

eerste tijd kan zich wel de voorkeur ontwikkelen, en deze vrdwijnt gemiddeld na de eerste 3 mnd dus...

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik wissel het af. Als de dame wat spugerig is, leg ik 'r sowieso op haar zij, omdat dat dan veel veiliger is.
    Overdag slaapt ze in de kinderwagenbak nu nog en dan ligt ze op haar rug. Wisselt ook of ze dan op d'r achterhoofdje ligt of op de zijkant: tot nog toe heb ik geen voorkeur bemerkt, ondanks de enorme stortbevalling die ik gehad heb.

Thirza lag altijd op haar zij, vanwege spugen eerst, later vanwege de voorkeurshouding die niet te corrigeren was met de standaardtips. Om toen te voorkomen dat ze een verdere afplatting zou krijgen, zijn we haar dus op haar zij blijven leggen.

Rugligging wordt nogal als heilig gezien door CB en kraamzorg enzo, maar dat is maar net hoe de omstandigheden zijn. Veel spugen is wat mij betreft een stevige contra-indicatie voor rugligging, net als een voorkeurshouding, omdat je in beide gevallen forse problemen krijgt/kunt krijgen als je dan rugligging blijft gebruiken... :(

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoon slaapt op zn buik, die schrikt steeds wakker op zn rug. Dochter sliep op haar rug en had idd door voorkeurshouding wel een plattere kant, trok bij toen ze ging draaien en zelf een houding koos.

Deel Deze Pagina