slaapt jullie baby uit zichzelf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ranja81, 21 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    dit heb ik ook een tijdje gehad met mijn zoontje... ik kreeg er al nachtmerries van omdat ik het al zag gebeuren dat ik tot aan zijn pubertijd bij hem moest blijven zitten totdat hij sliep :rolleyes: .... maar ik deed het toch maar omdat hij anders echt niet sliep en zoooooo moe was.
    en nu gaat het al zoveel beter, heel soms moet ik hem nog even helpen maar meestal lukt het hem nu zelf.
    mijn zoontje had die geborgenheid denk ik gewoon nodig, en voelt zich nu veilig genoeg om zelf te gaan slapen.

2. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Ik moet dus met Milan 30 minuten blijven zitten (Hij ligt dan op mijn arm te slapen). Zodra ik weet dat ie vast slaapt, dan pas leg ik hem in bed.
    Maar als je nog wat tips weet, om hem zelf in slaap te laten vallen, dan zijn die zeer welkom!
    Enne, ik zie het niet als kritiek, het is mijn eerste en alle tips en trucs zijn welkom :D

3. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

Ik hoop dat Milan dat ook gaat doen, want als ik hem in bed leg,is het echt krijsen! Echt zo hard dat ik denk dat ie pijn heeft ofzo! Ja, en probeer dan je kindje maar te laten liggen :rolleyes: .

4. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    hier precies hetzelfde verhaal... ik weet niet wat te doen, pfff

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

slaapt eigenlijk wel overal, is een rustige jongen. als antwoord op je vraag. in zijn ledikantje, de Box in de maxicosie, op de arm , bij mijn ouders in het ledikantje. Eerst hadden wij een wieg, met opstaande rand. daarin kon hij niet slapen. Hij heeft in de couveuse gelegen dus gewend dat hij alles om zich heen kon zien. daarom hebben we meteen na 2 dagen besloten hem in een ledikant of de box te leggen.
    maar als reactie op wat ik verder lees:
    Maar soms is ie nog erg wakker na de voeding, dan laat ik hem even spelen in de box of geef hem aandacht/knuffelen. (dit doe ik niet snachts! alleen overdag)
    Als ie gaat gapen leg ik hem in bed of in de box, afhankelijk van de tijd (tussen 4-8 boxtijd, de rest boven op zijn kamertje). als hij nog wakker is, dan ligt ie met open ogen of protesteert even. Ik doe zijn muziekdoosje aan om te laten weten dat hij moet gaan slapen. ik ga dan ook weg uit zijn kamer. Meestal slaapt ie dan kort daarna. Als hem nog een boertje dwars zit begint hij te gillen/piepen als ik hem platleg in bedje. ik geef hem 10 minuten de tijd om een boertje te doen en anders is het pech voor hem, dan leg ik hem erin. Dan hoor ik hem nog even wat piepen en dan slaapt hij na 15 minuten alsnog wel. Steeds hetzelfde doen helpt!
    Ik lees dat sommigen de baby op de arm in slaapt laten vallen. ik heb ergens gelezen (en het klopt hier ook) dat je baby dan oppervlakkiger slaapt en eerder wakker wordt dan wanneer je hem wakker in bed legt en hem zelf laat inslapen. Ik snap het probleem wel hoor, en mijn man heeft er ook een handje van om de kleine in zijn armen in slaap te laten vallen. echt, als ik hem wakker in bed legt slaapt ie veel langer!
    Misschien hebben jullie kindjes het nodig om even te huilen voor ze in slaap vallen?

6. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Toen Kai kleiner was viel ie overal in slaap...maakte niet uit waar...als ie aan t spelen was op de bank...draai je je om sliep ie.,...in de box,kinderwagen,bed....bij een ander thuis...

inslaap vallen in iemands armen ok..maar, in bed of ergens anders ook goed...ik had geen kind aan m

maar deste ouder die werd deste minder het is geworden...nu slaapt ie wel in zn bed...en als het bed tijd is en ik leg m op bed ergens anders ook...maar in wagen.of iets dergelijks niet meer...

7. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    MIjn dochter daarin tegen (10 jaar) slaap over al...maar dan ook echt over al...onder tafel als het druk is als we op visite zijn...ben je je kind kwijt...ligt ze ergens verstopt te slapen....en maak je dr wakker ergens....staat ze op...als je dan even niet oplet staat ze tegen een muur aan verder te pitten....;)

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

huilen/ pruttelen oke maar niet krijsen hoor als ze nog 7 weken zijn!
    Vergeet dat niet.
    Altijd veilig bij je in de buik gezeten en nu opeens in de grote mensenwereld.
    Het is lastig meiden als je kindje niet wil slapen.
    Maar zoals ze hiervoor al zeiden waarschijnlijk zit er iets dwars. Poepluier/ boertje/ melk teveel gedronken?

Deel Deze Pagina