Temperatuur baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by moi1984, Apr 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moi1984

moi1984 Actief lid

May 13, 2008
    170
    0
    16
    Hallo Dames,

Even een vraagje want maak me toch een beetje zorgen. Afgelopen dinsdag heeft mijn dochter van 13 weken oud weer een vaccinatie gekregen en nu heeft ze sinds die dag telkens een wat hogere temp, rond de 37.6/37.7 maar soms ook gewoon rond de 36.8.
    Nu zeggen ze dat je maar 24 uur wat van die inenting kunt merken bij je kind. Ik temp haar nu wat vaker omdat ik me wat zorgen maak, voor de inenting tempte ik haar eigenlijk bijna nooit dus ik weet niet of ze al langer een hogere temperatuur heeft, maar de eerste weken zat ze telkens rond de 36.9.
    Ze maakt overigens geen zieke, suffe indruk en ze drinkt goed.
    Kan het zo zijn dat sommige kindjes een hogere temperatuur hebben of moet ik me zorgen maken?
    Liefs Miriam

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Een gewone temp. ligt tussen de 36.5 - 37.5. Zou me dus niet echt zorgen maken om 0.2 graden hoger. Wat je nu doet is god; in de gaten houden of ze ziek of suffig oogt, is dat niet zo dan is er ws niks aan de hand.
    Ze kan trouwens ook soms wat warmer zijn omdat de temperatuur buiten wat hoger is; heeft mijn dochter soms ook, maar dat reguleert zichzelf wel.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kan ook een virusje zijn... je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken zolang ze vrolijk is, goed drinkt en voldoende plasluiers heeft. Wordt de koorts erg hoog en gaat ze slecht drinken en plassen, dan is het tijd om je zorgen te maken pas, ;)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en die lagere temp: is hier ook vaak hoor.
    Zelf heb ik trouwens normaal ook een temp van 36,2/36,3 Heel normaal dus.

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

mijn dochter heeft ook heel vaak 37,6 37,7 heb toen overlegd met mijn huisarts en het kan geen kwaad zolang ze goed in dr doen zijn en vrolijk. alles tussen de 36 en 37.9 is goed zei hij. de een is gewoon warmer als de ander

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier werd gezegd als ze langer dan 24 uur na de verhoging van de prikjes nog steeds verhoging hebben dat je even moet bellen met het cb. Ik zou wel even bellen, al is het maar voor je eigen geruststelling. Als je niet met het cb wilt bellen, bel dan even de huisarts.
    Waarschijnlijk vertellen ze je wat je al weet, maar voor je eigen geruststelling misschien wel goed. En het is de afgelopen week ook wel warm geweest, dus misschien heeft het daar wel mee te maken?

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgens mij wordt alles in de 37 nog niet als verhoging gezien. Ik zou het ook wijten aan de buitentemperatuur en aan toeval. Niet te veel tempen als je niet niets aan haar merkt, want dan ga je je onnodig zorgen maken.

8. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    Ik temp m'n mannetje ook af en toe en het is echt altijd anders. Vaak is het 36,5 en soms ineens 37,7. Dan doe ik hem een iets minder dik truitje aan en een uurtje later is ie dan weer 37,1 ofzo. Zolang het binnen de perken blijft maak ik me er geen zorgen om.

9. moi1984

moi1984 Actief lid

May 13, 2008
    170
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad de laatste week ook super warm in huis, misschien moet ze daar ook aan wennen. Ik kleed haar nu ook een stuk luchtiger. Ik zal haar idd maar niet meer te veel tempen want dat is ook zo zielig ;)
    Ik kijk gewoon hoe ze is en hoe haar nekje aanvoelt en als ik denk dat ze het echt warm heeft, even tempen.
    Hoe kleden jullie je kindje nu binnenshuis? Ze heeft nu soms alleen een romper met lange mouwen aan en dan heeft ze het vaak nog best warm.

10. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ik ben niet zo van de temperatuur aan gezien ik een hele lage temp heb en mn zoon ook....maar voor ze ver ik weet hoef je je onder de 38 geen zorgen te maken...

Share This Page