slaapt jullie baby op de zij of rug?.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit vraag ik me af omdat ik tegenwoordig steeds meer kinderen zie met afplatting ed.
    Onze dochter slaapt op advies van kraamzorg op de rug en de ene keer slaapt ze met haar gezichtje naar rechts en dan weer naar links.Tot nu toe heeft ze een mooi recht koppie maar soms ben ik ook weleens onzeker of dit nu ook geen consequenties heeft voor het achterhoofd want ze liggen daar toch continue op.

Gelukkig hier geen afplatting maar ik ben wel erg allert.

Gr Ingrid.

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier sliepen ze vanaf 3 mnd op de buik.
    Ziva kreeg wel een lichtelijke afplatting door in het begin op de rug te liggen. Haar hoofdje was heel zacht. Maar toen ze op haar buik is gaan slapen is het weggetrokken.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

zoon vanaf 6 weken op zijn buik
    dochten op dag 3 op haar buik

4. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Bij mij hebben de jongens van geboorte af aan op hun zijkant gelegen. Afwisselend links en rechts (inmiddels liggen ze dwars de ene keer zo de andere keer zo mja ze zijn ook al bijna 10 en bijna 6 jaar oud wahahaha).

Als ukje geboren wordt ga ik het ook dit keer weer zo doen.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    In t begin op de rug, en dan steeds t hoofdje draaien.
    En nu al een geruime tijd op zn buik.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Buik, de oudste vanaf een maand, de jongste vanaf de kraamweek al...Ze kunnen allebei niet op hun rug slapen.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Op hun rug, allebei. De oudste had wel een voorkeur, door een vacuumpompbevalling, dat hebben we zelf op kunnen lossen gelukkig. De afplatting is toen ook heel snel weer bijgetrokken.

De jongste sliep uit zichzelf netjes om en om met zijn hoofd. Soms een dag op de ene. Maakten wij ons zorgen, en ging hij de dag erna op de andere zijkant slapen. Na een week of 10 ging hij zelf op zijn zij liggen, en inmiddels slaapt hij alle kanten op. Maar daar nooit last gehad van afplatting.

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze alle 4 de eerste weken op de zij gelegd, bij de 1e 2 moest dat nog, bij de andere 2 wilde ik dat. Geen last verder van afplattingen gehad

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn dochter (5,5 maand) slaapt alleen maar op haar rug, op haar buik wil ze niet. Ze ligt zelf om en om met haar hoofdje en ook geen last van afplatting.

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Daniel ging na 2weken op de buik en regelde het zelf. Lydia ging met 3dagen op de buik en daar draaide ik per week de wieg een kwartslag omdat ze altijd naar het raam wilde met het gezicht

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Helemaal aan het begin op de zij. Zo hebben we het geleerd van de kraamhulp. Na een paar weken op de rug omdat ze toen niet stil meer bleef liggen. Prachtig rond bolletje heeft ze.

12. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    op de rug en dan continu met gezicht recht naar boven. Oftewel; afplatting als gevolg. Toen een zijligkussen gaan gebruiken en het is zo goed als bijgetrokken gelukkig. Nu slaapt hij op allerlei manieren en heeel soms nog op rug met gezicht recht naar boven. Maar ja, half uur later ligt hij weer anders...

13. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    beide vanaf geboorte op buik..oudste vanaf 6 weken ook snachts en jongste al eerder

sliepen wel bij ons op de kamer

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oudste op de rug en hoofdje consequent gedraaid. Ze had wel een lichte voorkeur maar waren er erg alert op en ze lag veel op haar buik als ze wakker was. Vanaf 4 maanden op haar buik en nu wisselt ze alles af ;)
    Jongste vanaf 2/3 weken op haar buik. Alleen als ik haar in de kinderwagen in slaap wandel op haar zij en als ze dan later wakker wordt, leg ik haar op haar buik.

15. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Op de rug. Met een voorkeurshouding naar rechts. Bij een evt. tweede kindje gaat deze afwisselend op de zij om een afplatting proberen te voorkomen. Na een half jaar met een helmpje is het goed gekomen met het hoofdje van mijn mannetje. Maar bij een tweede kindje zal ik er alles aan doen om dit te voorkomen.

16. 23Eline

23Eline Actief lid

21 nov 2010
    163
    0
    0
    Hier ligt Jim al vanaf 4 weken op zijn buik. Hij slaapt nog steeds op zijn buik. Hij kan niet op zijn zij of rug slapen.

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hier ook een buikslapertje!

18. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier zijn alle 4 de kids buikslapers vanaf het begin.

19. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    hier een wissel slaper.

hij begon op zijn rug, toen overdag op zijn buik in de box en in de nacht op zijn rug in bed, maar sinds hij kan draaien ligt hij elke mogelijk vorm( ik doe hem ook geen slaapzak aan ivm ontwikkeling stimulering)

er was in het begin een kleine afplatting maar die is mooi weg getrokken.

veel succes maar vergiet trouwens niet te genieten van deze mooie tijd.

groetjes wendy

20. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vanaf een paar dagen na de geboorte wisselend van ene zij op andere zij. Vond op de rug slapen niet fijn en heb iom kraam en verlos gewisseld op de zij. Sinds dat hij zelf kan draaien ligt hij ene keer op de buik, dan op de zij en ook op de rug. Hij wisselt nu zelf zijn houding gedurende de nacht.

Deel Deze Pagina