Even een luchtig topic. Mijn zoon is 2 jaar en eerst vond hij zandkasteel altijd heel leuk. En nog een aantal programma's dat hij ook wel leuk vond om te kijken als het op tv was. Maar nu sinds 3 weken ofzo is hij helemaal weg van brandweerman sam (mam in zijn taal). Zodra hij wakker word duwt hij de afstandbediening in mijn hand en roept mam mam mam. Wij hebben een smarttv en hij weet precies hoe dat werkt . De hele dag hoor ik niks anders haha en die afleveringen kan ik bijna dromen. Hij heeft van mijn schoonzus een kleurboek en een tas gekregen nou hij vond het helemaal geweldig! Waar zijn jullie kinderen helemaal gek van?
Die van mij kijkt ook wel graag brandweerman sam maar waar hij nu he-le-maal gek van is is paw patrol. Jongens, ik moet zelfs 's avonds verhaaltjes verzinnen over marchal en chase en sky en de rest.... Hij heeft ook een tijdje gehad dat hij niets anders wou zien dan Dora the explorer en Diego.
Op mijn telefoon het youtube filmpje "the weels of the bus go round and round" & "twinkle twinkle little star" Baby tv vind hij ook leuk.
Uk is 21 maanden en kijkt graag sesamstraat. Hij leert er ook van. Hij mag dat aan het einde van de dag bekijken
Hier is Mickey mouse nummer 1 ! Heeft hij even geluk dat we bijna naar Disneyland gaan Denk dat hij helemaal gek word haha.
Hier staat babytv nog steeds op nr 1. Als ze de afstandsbediening al ziet, wordt er constant baby geroepen haha. Gelukkig wacht ze wel tot mama haar programma af heeft gekeken Verder vindt ze peppa pig & nijntje ook erg leuk. teletubies, het zandkasteel & woezel & pip kijkt ze ook weleens. Maar babytv staat toch echt op nr 1. Tekenen met zo'n magische tekendingetje (geen idee hoe het heet vindt ze ook geweldig. In haar wereld tekent ze vanalles en geeft aan wat het is: aap, auto, wakwak (eend), miauw/poes, maar ik zie enkel streepjes haha 😂
Die van mij kijkt graag naar de helden van de stad. Hij pakt mijn telefoon en zegt: Tat. Hij houdt heel erg van voertuigen (auto's vliegtuigen) dus ik begrijp dat wel. Verder kijkt hij het zandkasteel en bumba graag. Hij vraagt ook vaak om Kikker, maar vervolgens kijkt hij niet. Ook sesamstraat vraagt hij maar kijkt hij niet.
De oudste is helemaal gek van Thomas de trein. Ze heeft er ook wat speelgoed van en ze wordt helemaal wild als we eens met de trein weggaan of naar de treinen gaan kijken. De jongste kijkt wel graag bumba en nijntje maar heeft nog niet echt een duidelijke voorkeur.
Nijntje en dan vooral de boekjes. Ik ken er heel veel uit mijn hoofd. Zandkasteel, daar gaat hij altijd bij dansen. K3, ook veel dansen en zodra hij een liedje hoort komt de stralende glimlach tevoorschijn.
Onze zoon vind de Teletubies het leukst, daarna liedjes van de Muppets (vooral Bohemian Rhapsody) en op 3 liedjes van Disney. Wat voor kinderen misschien minder geschikt is is hard rock muziek, maar dat vind hij ook erg geweldig.
Kinderliedjes op youtube vind hij geweldig. Verder vind hij tv nog niet echt leuk. Probeer wel eens tekenfilms maar na de themesong is zijn interesse weg.
Hier een Elmo verslaving. Helaas is er niet zoveel te vinden op you tube dus kijken we de hele tijd dezelfde filmpjes.
Mijn dochter is gek op paw patrol. Heb me gek gezocht om een roze paw patrol pyjama te vinden voor Sinterklaas (uiteindelijk wel gevonden en ze is helemaal happy!) nu wil ze een paw patrol broodtrommel en beker voor school maar dan wel de blauwe zei ze erbij. Mijn zoon is nog vooral fan van z'n mama haha