Hier een dochter van 4,5 jaar die vaak nachten maakt van 19.00 tot 8.00. Te veel slapen doen ze niet snel. Dan merk je dat snel genoeg dat ze niet naar bed willen
Onze dochter slaapt ook zoveel. Al zit ze 'savonds in bed rustig een uur te keuvelen voor ze echt slaapt. Ze gaat graag naar bed, vraagt er zelf om. Als je kindje goed ontwikkeld en overdag goed actief is, lekker laten slapen
Voor mij is dat echt heel veel, maar het is pas teveel als je kindje gedurende de dag miept/ piept en blijft jengelen. Op die leeftijd sliep hij 10 snachts en 1 1/2 tot max 2 .nu is hij 2 jaar 4 maanden en slaapt nog minder. Snachts max 10 uur en overdag niet langer dan 1.5 uur anders ligt hij snachts wakker. Vannacht maar 8 uur geslapen, was om 4 uur al wakker, heeft in bed gelegen tot 5.15 daarna maar opgestaan omdat papa moest werken en hij klaar wakker en vrolijk was.
Mijn dochter sliep op die leeftijd nog zo'n 16 a 17 uur per dag. Mijn zoon is nog een stuk jonger maar hij slaapt gemiddeld 18 a 19 uur per etmaal.