slaapt niet alleen in !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tycoon, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tycoon

tycoon Lid

26 dec 2006
    90
    0
    0
    hellevoetsluis
    mijn lieve dochtertje van bijna 6 weken heeft altijd al slecht geslapen ik mag blij zijn als ze overdag is twee uurtjes achtereen slaapt ik moet haar altijd slapend in bed leggen dan slaapt ze wel maar o wee als ze het merkt gelijk huilen heb rust en regelmaat geprobeert dus dat wil zeggen haar laten huilen nou drie keer gedaan maar na 20 min huilt ze nog en ik vind het ook zo moeiilijk en zielig herkent iemand dit en of gaat het vanzelf over?

weet het soms echt niet meer hoop dat iemand mij kan helpen of ervaringen vertellen dat het weer over gaat want ik kan soms niet eens eten omdat ze aandacht wil of niet slapen ?!

2. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Hoi Tycoon,
    Lastig hè dit soort 'probleempjes', ik had dat ook in het begin en werd er best onzeker van als beginnend mama.

Rust en regelmaat is toch wat ik je adviseer (en dat lukt je echt niet met 3 keertjes...) Daarmee bedoel ik dat je probeert om vaste rituelen aan te houden dus bijv. verschonen, voeden, even lekker knuffelen spelen en meteen zodra je de eerste tekenen van slaap ziet - gapen/in de oogjes wrijven- naar bed met je ukkie! Dit moet je de hele dag volhouden, elke keer in dezelfde volgorde. Je zult zien dat het vanzelf beter gaat omdat je kleintje op die manier meer ritme krijgt.

Veel succes!
    Groetjes Six

PS: Laten huilen is ook niet mijn ding, misschien helpt het wel om haar te troosten terwijl je haar wel in bed laat liggen...

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Misschien is het een mogelijkheid om de 10 minuten regel toe te passen? 10 minuten laten huilen, even naar haar toe gaan, weltrusten wensen, aai over de bol, evt. speentje aanbieden en weer haar kamertje verlaten (in ieder geval niet de kleine uit bedje pakken. Heeft hier heel goed gewerkt. Kreeg toen Joris moeite had met alleen in slaap komen ook deze tip. Ik probeerde het wel altijd maar 3 keer daarna haalde ik hem eruit! Maar al heel snel werkte dit "systeem" bij Joris.

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Zeer herkenbaar, en bij mij werd het alleen maar erger. Ik weet niet of het jou kan helpen. maar na 1 behandeling bij een osteopaat, heeft Siem een heel goede dag achter de rug. Vandaag kon hij wel inslapen in zijn eigen bedje.

De laatste tijd heb ik maar gewoon geaccepteerd dat hij bij mij op de bank in slaap viel, en dan legde ik hem in bed. Ik ga ervan uit dat ik dit nog wel eens moet doen hoor. Ik vertrouw erop dat hij met het ouder worden - en met zijn behandelingen bij de osteopaat - vanzelf rustiger wordt en het wel kan. Stress bij mij zal hem namelijk ook niet helpen, dus ik blijf liever kalm. Moeilijk vidn ik dit wel hoor, en vaak frustrerend, dus hij zal het toch wel meekrijgen... ;)

Succes!

5. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Ja rust en regelmaat en idd steeds weer hetzelfde. Ik doe het nog steeds. Gordijnen dicht, schone luier, muziekje aan, even tegen je aanhouden en dan het bed in en lief toespreken! :D We hebben in het begin echt uren naast haar bed gezeten om haar proberen te kalmeren en nu gaat ze altijd vanzelf lekker slapen. Soms 10 minuutjes huilen maar dan weet je al dat ze te lang op is geweest en je ergens haar gaapjes hebt gemist.

Het is niet makkelijk maar de aanhouder wint. Altijd in je achterhoofd houden dat het tijdelijk is. Je moet je kindje gewoon alles leren en daar gaat tijd in zitten.

Succes! m

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

zo herkenbaar! Ik zag het ook zwaar in hoor toen wij begonnen met rust en regelmaat. Dano kon soms echt lang huilen in het begin. wat ik deed was naar zijn kamertje gaan pakte hem even op, hield hem tegen me aan tot hij helemaal rustig was, (dat merkte ik aan zijn ademhaling) Ik zei trouwens niks. Daarna legde ik hem weer in bed en dit tot hij na 5 a 10 minuten huilen wel sliep. Ik liet hem wel 10 minuten huilen, maar maakte daar wel onderscheid in hysterisch huilen of gewoon huilen. Ik zat ech mijn lip stuk te bijten toendertijd.

Nu huilt Dano nog steeds bij elk slaapje,. maar wij horen dondersgoed wat voor huiltje het is. en daarbij hebben we nu geaccepteerd dat hij zichzelf in slaap huilt. verwerken van de dag enzo. Dat gaat eigenlijk heel goed.

maar nog steeds onderscheid in het soort huiltje, want als hij hysterisch huilt wordt hij echt niet vanzelf rustiger.

inderdaad dit werkt niet na 3 keer, dit moet je zeker wel even volhouden. maar je zult vanzelf merken dat het beter gaat.

Wij keken elkaar weleens aan zo van Joh hij slaapt nu al of is in ieder geval stil. soms al binnen 5 minuten.

7. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    demi heeft de eerste 2 weken van haar leventje bijna alleen maar geslapen... maar toen ging het mis ze was heel onrustig en viel wel in slaap maar was ook zo weer wakker... ik ben toen begonnen met inbakeren en ik moet zeggen dat me dat zeer goed is bevallen... in combinatie met rust en regelmaat sliep ze opeens weer heel erg goed... het heeft een paar dagen geduurd maar het werkte wel... en nu slaapt ze lekker in een slaapzakje en hoef ik haar niet meer in te bakeren... ik leg haar altijd wakker in bed en ze valt zelf in slaap en meestal moet ik haar wakker maken voor de voeding... dus misschien is het een idee om haar te gaan inbakeren..informatie kun je vragen bij het consultatiebureau.. daar kunnen ze je precies uitleggen hoe je dat het beste kunt aanpakken...
    ik hoop dat je er iets aan hebt.. in elk geval succes..

liefs petra en demi

8. tycoon

tycoon Lid

26 dec 2006
    90
    0
    0
    hellevoetsluis
    :) dames bedankt voor alle adviezen ik heb een afspraak gemaakt bij de osteopaat en ga toch weer verder met rust en regelmaat als ik het zo van jullie hoor helpt het dus echt en ben ik geen verschrikkelijke moeder die der kind laat huilen!

bedankt en ik laat weten of het hier geholpen heeft

9. sim

sim Niet meer actief

elijah slaapt nog steeds niet zelf, ik blijf erbij tot hij slaapt, en dit duurt nooit lang. heb ook al vanalles geprobeerd destijds, alle regeltjes etc. soms heb ik geluk en rommel ik nog wat boven en valt hij inslaap. maar meestal blijf ik in de kamer... wij hebben genoeg regelmaat, elke dag gebeurd er vrijwel hetzelfde, en er is ook genoeg rust. hij is een kindje wat veel geborgenheid nodig heeft....

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Tweede goede dag gehad, na bezoek aan osteopaat. Ik ga ervan uit dat de behandeling daar voor een groot deel aan heeft bijgedragen, want hiervoor hielp niets echt goed.

Succes!

11. tycoon

tycoon Lid

26 dec 2006
    90
    0
    0
    hellevoetsluis
    een wonder vandaag is ze voor het eerst alleen zonder te huilen in slaap gevallen zomaar uit het niets ik weet het het is nog maar een keer maar toch ze kan het wel! :)

12. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Goed zeg, hopen dat het doorzet!

Maar hier ook een beeb die niet in zijn eigen bedje in slaap kon komen, en al helemaal niet alleen.
    Wij zijn ook naar de osteopaat gegaan (met zes weken) en hebben nu net de tweede behandeling achter de rug. Ook zijn we gaan bakeren en het slapen gaat nu super (al twee weken!). Hij weet gewoon dat de doek slapen betekend, is lekker geborgen en warm.

Maar hopelijk is het allemaal niet nodig en gaat het zo lekker verder. Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina