Eerste tandje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sallie, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Mijn zoontje is nu 8w en 4 dagen en heb net zijn eerste tandje ontdekt. Nu waren er al een tijdje wat symptomen maar ' geloofde ' niet dat het nu al zou zijn..

Hebben veel kindjes dit? En hoe snel kwamen de volgende bij jullie? Hij heeft nu hoektandje rechtsboven en links voel ik ook al komen.. hoop voor het ventje niet te snel...

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

mijn meid was 11 weken toen de eerste 2 tandjes echt goed doorstonden , ze heeft nu 8 tanden , 4 hoektanden en al 6 kiezen , redelijk snel dus aangezien ze 10 maand is nu

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Tnx voor je reactie, ook vrij snel ja! Heeft ze van de volgende tabdjes veel last gehad?

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

van haar gewone snijtandjes niet

hoektandjes beetje maar de kiezen wel redelijk veel

5. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Bij mijn dochter kwamen haar twee ondertandjes pas met bijna 8 maanden door. Nu sinds een weekje de twee voortanden (zijn nu stompjes), maar die daarnaast komen er ook aan.

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Tnx voor jullie reacties :). Het verschilt echt heel erg per kindje, dus dan zal de snelheid ook wel wisselen.... :). Vind dit al snel genoeg, had van mij nog even mogen wachten hoor...

7. angel229

angel229 Niet meer actief

De symptomen begonnen hier met een week of 8. Werd zelfs voor gek verklaard op mijn werk (doktersassistente nota bene). Met 4 maanden was tand nr 1 echt door en 5 dagen later de 2e. Nu is het even rustig, hoewel we wel hoektanden zien zitten. Dus die zullen eersdaags ook wel doorkomen.
    Tijd terug met tandarts over gehad, die zei dat het per kind heel verschillend is. Er worden zelfs kinderen met tandjes geboren.

8. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier bij 5 maanden de eerste tandjes, sindsdien iedere paar maanden weer een paar erbij. Heeft nu 8 tanden en 4 kiezen (die tegelijk doorkwamen = niet leuk!).
    Op het moment zijn alle 4 de hoektanden er net door met de puntjes, dan rest alleen nog de laatste 4 kiezen.

Het is vroeg, maar kan wel (blijkt wel natuurlijk,haha)... een van jullie (papa of mama) ook al zo vroeg tanden??
    Kindjes volgen blijkbaar hetzelfde schema en volgorde in tanden krijgen als 1 van de ouders...

9. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie ervaringen, begon me af te vragen of ik het goed had, maar voel en zie toch echt scherp puntje. Hij had ook al paar dagen diaree, huilerig, veel kwijlen en op alles bijten terwijl hij geen honger heeft...

Kristelstrijbos heb gelijk mijn moeder even gesmst wanneer ik ze kreeg ;). Tnx voor de tip!

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Zowel mijn man als ik waren ook vroeg met tanden krijgen. Ik heb het van mezelf nagekeken in mijn groeiboekje en ik was precies even oud als S was!

11. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Angel, dan heeft s het dus van jou... :). Versta je onder helemaal door dat hij ' klaar' is om het zo te zeggen? Ik was 4 mnd hoor ik net, dus dan zou het hier bij papa vandaan moeten komen....

12. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Nu dit ropic er toch is, hebben jullie nog tips tegen het nachtspoken?! Een bijtring oid kan hij natuurlijk nog biet zelf in zijn mond doen. Vannacht was hij om 4 u wakker maar had pas om 6 u hongee. Alleen bij mij loggen hielp, maar wie weet hebben jullie nog tips....

13. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    hier begon ons zoontje met 12 weken en met zijn eerste jaar miste hij alleen nog 2 kiezen.
    En die komen nu door ;)
    En dan hebben we het melkgebit bij elkaar ;)

14. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik denk niet dat je er veel aan kan doen snachts.
    Paracetamol zou ik bv niet doen, maar er zijn volgens mij zat moeders die dat wel doen.
    Het is gewoon even doorbijten tot de tandjes door zijn.

15. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, lekker vroeg. Bij ons zit er iets aan te komen maar hard gaat het niet. Wel mopperig, handen in de mond en de vorm van tandjes te zien maar door komen, ho maar. Broerlief was ook al niet zo vlot maar dat weten we aan zijn schisis (heeft toch effect op de hele kaak).

16. natalie78

natalie78 Actief lid

5 aug 2009
    380
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook al last van z´n tandjes begin dec was dat al.
    flinke bobels in z´n mondje maar ze zijn nog niet door.´
    Kwijlen, poep die erg zuur ruikt, overal op bijten.
    Het zijn wel zijn snijtandjes ben benieuwd wanneer ze door komen.

17. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Mijn zoontje had met 8 maanden 2 ondertanden, 2 boventanden en 2 hoektanden. Mijn dochtertje is nu bijna 9 maanden en die heeft nog geen tandjes (ze komen er wel aan maar nog niks doorgebroken).

18. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Het duurt altijd wel even voordat ze helemaal door zijn... kan wel paar weekjes in beslag nemen voordat de melktand helemaal door is!
    Heb zelf in het boek wel bijgehouden wanneer het eerste puntje door kwam...
    Mijn ouders hebben de leeftijd niet opgeschreven van wanneer ik mijn eerste tanden kreeg, maar als ik foto's terug kijk dan denk ik dat onze dochter wel redelijk goed gelijk loopt met mij!

19. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Mijn zoontje is 11 MAAND en is nog steeds helemaal tandenloos :$. Ik zeg elke dag: wanneer krijg je nou eindelijk eens tandjes vriend? :)

20. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hahaha.

Mijn oudste nu elf had met 2 maanden zijn beide boventandjes en met vier maanden ook zijn ondertandjes er helemaal door.
    Mijn jongste heeft nu pas zijn boven en ondertandjes er door.

Deel Deze Pagina